Flytthjälp

Boris

Death on the dancefloor
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
NULL
Jag ska flytta och hade tänkt anlita nån firma för att köra mina grejer.
Är det nån som har nått tips på ett billigt alternativ, jag har ringt runt och fått bud på allt från 16000-48000 kronor för en flytt från Umeå till Malmö.

Jag vill bara ha en bil som jag kan lasta in saker i och sen kör den ner och lastar ur skiten i lägenheten.

Kan man kanske hyra lastbil nånstans och köra själv?
Nån liten firma jag missat?
 

cha0s

Total galning?
Gick med
22 Oct 2003
Ort
Umeå
Hoj
R6 med lila kåpor
Hur stor lastbil behöver du?
Finns att hyra ganska stora bilar, stora sprinten ungefär, hos Preem på västerslätt.
 

Boris

Death on the dancefloor
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
NULL
Inte så stor bor i en 3:a.
Det kanske skulle funka!

Tackar.
 

Ouroboros

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ducati 1198 -09. Yamaha R1-Touch Of Evil Edition
Europcar på Haga har en lätt lastbil som rymmer väldigt mycket grejer. Inte så farligt dyr heller.

Använde den själv när jag flyttade upp sambons grejer från Sthlm. Hon bodde också i en 3:a
 

cha0s

Total galning?
Gick med
22 Oct 2003
Ort
Umeå
Hoj
R6 med lila kåpor
Banankartonger löser många problem och kan man bara packa inne i bilen så tror jag nog att det ska räcka med en stor sprint. Den är ungefär 30 kubik meter.

Annars så hyr nog Wist Last & Buss ut fullstora lastbilar men då blir det nog lite dyrare. =)
 

Boris

Death on the dancefloor
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
NULL
cha0s skrev:
2524821 Hur stor lastbil behöver du?
Finns att hyra ganska stora bilar, stora sprinten ungefär, hos Preem på västerslätt.

Den var bara 19m3. Tror nog jag behöver lite mer.

EDIT: fast 19m3 + volvo 855 kanske duger. :huvet
 
Last edited:

Advance4Stroke

Law enforcement agent
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tyresö
Hoj
Yamaha Majesty Scooter :)
Eftersom det är ganska skönt att slippa köra fram och tillbaks förordar jag det som jag har planerat....

Flytt till Sthlm i Januari: Hyrbil, envägs (typ Volvo v70) samt envägssläp.

kostnad ca 3000:- + bensin. och då har man ett dugn på sig att masa sig 70 mil i 80km/h i snöröken och sen lämna igen fordonen på närmsta återlämningsställe.
 

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
ZX12R -02 i delar
Advance4Stroke skrev:
2531619 Eftersom det är ganska skönt att slippa köra fram och tillbaks förordar jag det som jag har planerat....

Flytt till Sthlm i Januari: Hyrbil, envägs (typ Volvo v70) samt envägssläp.

kostnad ca 3000:- + bensin. och då har man ett dugn på sig att masa sig 70 mil i 80km/h i snöröken och sen lämna igen fordonen på närmsta återlämningsställe.


Ska du flytta till Fjollträsk?
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Vi flyttade från en trea och vi fyllde två stora envägssläp (kommer inte ihåg exakt hur stora men det var 15m2 eller större) plus en Focus kombi när vi flyttade utan att ha speciellt mycket grejer. Då tog jag till exempel inte hojen i släpet utan den tog jag ner senare.

Bohaget tar mer plats än man tror och det är rätt surt att står där med hälften av grejerna kvar i snön när du fyllt släpet så det knakar i fogarna.

Och ja, det är löjligt dyrt att anlita flyttfirma. Vi fick också liknande anbud när vi fråga om flytt mellan Umeå - STHLM. Om du flyttar i jobbet kanske du kan få arbetsgivaren att hjälpa till ekonomiskt med flytten?
 

Boris

Death on the dancefloor
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
NULL
Vart hittade du så stort släp?
Den största dom har på dom där envägs verkar vara 9m3.
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Boris skrev:
2535505 Vart hittade du så stort släp?
Den största dom har på dom där envägs verkar vara 9m3.

Nu när du säger det så kommer jag på att vi faktiskt hyrde envägssläp ned till STHLM första vändan (9m2) men andra vändan hyrde jag ett vanligt Statoil-släp i STHLM som jag körde upp med, packade på kvällen och sedan tillbaka igen dagen efter.

Det skiljer väldigt mycket i pris på envägssläp och vanligt släp så det kan vara värt att kolla lite olika alternativ. Fast du skulle flytta till Malmö? Det är nog för långt att köra fram och tillbaka på två dygn tillsammans med lastning.
 

Boris

Death on the dancefloor
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
NULL
DR-Zätare skrev:
2536171
Det skiljer väldigt mycket i pris på envägssläp och vanligt släp så det kan vara värt att kolla lite olika alternativ. Fast du skulle flytta till Malmö? Det är nog för långt att köra fram och tillbaka på två dygn tillsammans med lastning.

Ja, det är ju för långt.
Jag tror inte självrisken är så jävlig så man kanske får glömma bort vart man lämnade släpet :confused:
 

Advance4Stroke

Law enforcement agent
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tyresö
Hoj
Yamaha Majesty Scooter :)
Mell skrev:
2533292 Ska du flytta till Fjollträsk?
Verkar inte bättre, eller rättare sagt så skall jag knega i Södertälje ett tag, dock har de mycket fina mc vägar däromkrong, så det blir till att köpa hoj i sommar igen :)
 

Knutten

Medlem
Gick med
14 Jun 2004
Ort
Umeå
Hoj
Hayabusa
Advance4Stroke skrev:
2538727 Verkar inte bättre, eller rättare sagt så skall jag knega i Södertälje ett tag, dock har de mycket fina mc vägar däromkrong, så det blir till att köpa hoj i sommar igen :)


Blir det orange färgat måntro???

Det är ju populärt nu en allround helt enkelt.
 

Advance4Stroke

Law enforcement agent
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tyresö
Hoj
Yamaha Majesty Scooter :)
Ev. Orange, dock ej KTM, funderar mycket på en Kawazaki z1000... Dock är det frågan om det är en lämplig hoj för lagens väktare????
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top