Flytta till malmö

Fincken

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Oskarshamn
Hoj
Ingen just nu
Funderar på att flytta till malmö. och undrar om de e någon här på sh som vet någon bra adress som man kan söka lägenheter på.
Och var vill man bo i malmö. där det är humana hyror men inte getto område, vill ju inte bli av med hojen första dagen :hihi
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Nu kanske ni tror att jag skojar, men jag förstår faktiskt inte vad folk säger i malmö. Måste fråga om gång på gång om småsaker i butikerna.

That's all I have to say about the mal-moe-eyy.
 

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Fyrhjuling
mb skrev:
Nu kanske ni tror att jag skojar, men jag förstår faktiskt inte vad folk säger i malmö. Måste fråga om gång på gång om småsaker i butikerna.

That's all I have to say about the mal-moe-eyy.

Min körskolelärare var från Östersund och jag fattade aldrig vad han sa :FU nåja, jag förstod det mesta iaf
 

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
929, svart/silver
MAAAAAALMMMÖÖÖÖÖÖÖ :yoparty

Pratar vi hyreslägenhet ellre bostadsrätt? Hur centralt vill du bo? Undvik Holma och "Russengårt", vilka iofs ligger en bit utanför centrum.

Kolla bl.a. med Drott, Skanstornet, MKB

Hur mycket vill du pejja? Centrum är dyrt, betalar själv 3900 för 1 rokv på 43kvm. Fast då har jag bara typ 150m till stortorget, så det är lätt att krypa hem efter en helkväll :p Är för lat för att flytta dock.
 

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
929, svart/silver
SkorvKalle skrev:
Min körskolelärare var från Östersund och jag fattade aldrig vad han sa :FU nåja, jag förstod det mesta iaf

Kalle på Erikssons? Han var bra tyckte jag.
 

McRae

Radical Riders
Gick med
23 Jan 2004
Ort
Trelleborg
Hoj
KTM 625 SMC -04
Slottstaden är bra. Jag bor här, lungt o skönt.
Finns olika prisklasser här.
 

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600f
Varför skulle man vilja flytta till Malmö?! Flytta till Köpenhamn, Svalöv eller vart som helst men det du snackar om är ju bara för pizzabagare och ghettoister :kocko
 

Anthrax

Medlem
Gick med
29 Jun 2003
Ort
Oxie (Toarp)
Hoj
To be continued...
Villee skrev:
Varför skulle man vilja flytta till Malmö?! Flytta till Köpenhamn, Svalöv eller vart som helst men det du snackar om är ju bara för pizzabagare och ghettoister :kocko

Det låter som du vet vad du talar om?.. :rolleyes:

Så då är Fjollholm mycket bättre? Fan vet jag, har aldrig varit där.
 

Fincken

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Oskarshamn
Hoj
Ingen just nu
tror nog att det blir en bit utanför centrum.
Vill nog helst ha en hyres till att börja med (får se om man trivs i malmö först :tungan ).
Hadde hoppats på att kunna få tag i en 2´a för c:a 4-4500. men får se det kanske blir en 1´a i city istället, man kan krypa hem på lördagarna :fyllisar .

Finns de inga bra internet adresser att kolla lägenheter på ?
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
SkorvKalle skrev:
precis, grymt skön kille :tummenupp
Ni förgiftar vår Kalle. Jag tycker att han bara får mer skånska i sin dialekt för varje gång han kommer hit efter att ha varit där nere ett par månader :6surkart
 

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Fyrhjuling
Esquire skrev:
Ni förgiftar vår Kalle. Jag tycker att han bara får mer skånska i sin dialekt för varje gång han kommer hit efter att ha varit där nere ett par månader :6surkart

jösses, denna Kalle var tydligen mer välkänd än jag trodde, får förhoppnignsvis träffa honom igen när jag ska uppgradera körkortet till mellantungt :tummenupp
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Rosengård skall du nog inte bosätta dig i, men i övrigt så är Malmö ok, inget rasistisk men där är det mycket action i rosengård.

Staffanstorp är RR meca.
 

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
929, svart/silver
Villee skrev:
Varför skulle man vilja flytta till Malmö?! Flytta till Köpenhamn, Svalöv eller vart som helst men det du snackar om är ju bara för pizzabagare och ghettoister :kocko

Noll koll, grabben. En stockholmare som snackar om pizzabagare och ghetton? ROFL. Du har däremot rätt i att Köpenhamn är mycket trevligare (än ALLA svenska orter), men det kostar därefter också.
 

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600f
Skalman skrev:
Noll koll, grabben. En stockholmare som snackar om pizzabagare och ghetton? ROFL. Du har däremot rätt i att Köpenhamn är mycket trevligare (än ALLA svenska orter), men det kostar därefter också.


Hehe, jag har faktiskt varit i malmö hela två gånger i mitt liv !

Nämen, man hör bara skit om Malmö hela tiden på tv, radio, bekanta osv tom. folk som bor där så vad ska man tro egentligen? Ni har väl dummaste ungarna i plugget, flest rån/våldtäkter/mord per invånare med mera. Ni har inga pengar till nånting, ni verkar ha massa rasister och riktiga ghettoområden och knark som kommer med busslasster från kontinenten och sprit som säljs i dagligvaruhandeln till 13åringar. Iaf. om man ska tro medier :rolleyes:

Nämen, min uppfattning är iaf. att man hör mer skit om just Malmö än resten av landets alla tänkbara orter. Visst är det kanske inte perfekt i sthlm heller men när man hör tex. brottsstatistik så brukar väl Malmö ha fler brått än Sthlm och Göteborg trots att befolkningsunderlaget är mycket mindre. Jag skulle iaf. inte vilja bo där enbart baserat på de rykten som florerar om stan. Inge fel på resten av Sydsverige och skulle hellre bo tom. i Göteborg som är ju inte direkt populärt när man frågar sthlmare.
 

Jorrd

Twins are number one
Gick med
29 Nov 2003
Ort
Malmö
Hoj
Röd Ducati 916 och blå minimoto (14E Kina hoj)
Villee skrev:
Hehe, jag har faktiskt varit i malmö hela två gånger i mitt liv !

Nämen, man hör bara skit om Malmö hela tiden på tv, radio, bekanta osv tom. folk som bor där så vad ska man tro egentligen? Ni har väl dummaste ungarna i plugget, flest rån/våldtäkter/mord per invånare med mera. Ni har inga pengar till nånting, ni verkar ha massa rasister och riktiga ghettoområden och knark som kommer med busslasster från kontinenten och sprit som säljs i dagligvaruhandeln till 13åringar. Iaf. om man ska tro medier :rolleyes:

Nämen, min uppfattning är iaf. att man hör mer skit om just Malmö än resten av landets alla tänkbara orter. Visst är det kanske inte perfekt i sthlm heller men när man hör tex. brottsstatistik så brukar väl Malmö ha fler brått än Sthlm och Göteborg trots att befolkningsunderlaget är mycket mindre. Jag skulle iaf. inte vilja bo där enbart baserat på de rykten som florerar om stan. Inge fel på resten av Sydsverige och skulle hellre bo tom. i Göteborg som är ju inte direkt populärt när man frågar sthlmare.


Här spekuleras det vilt. 80% av all statistik hörd på gatan är påhittad, ungarna i Skåne är knappast dummare än de i stockholm! :7peta
Knark? Må hända att det förs in via Malmö men vart tror du det tar vägen sen? Rika Lidingöbor och övrigt "fint folk" är de som kan lägga mest pengar på sånt smörj och därför heta kunder. :ätapiller
Glöm inte heller att Malmö är Sveriges kontakt med övriga Europa, Stockholm har Finland sen är det inte mycket mer än Sibirisk tundra. :rolleyes:
Finns för och nackdelar överallt! Ser man alltid negativt på alla andra platser än "hemma" så kan man aldrig vänja sig.
 

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
929, svart/silver
Villee skrev:
Hehe, jag har faktiskt varit i malmö hela två gånger i mitt liv !

Nämen, min uppfattning är iaf. att man hör mer skit om just Malmö än resten av landets alla tänkbara orter.

Ungefär som här - här hör man mest skit om Stockholmare.
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top