Flygande besiktning i efterhand?

Axorsist

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2011
Ort
Stan
Hoj
Suzuki B-king -08
`Halloj! :)

Var ute å åkte i helgen i vanlig ordning med en motorcykel! (Inte min)
Parkerade sedan utanför en baluns å gick in för att umgås även om jag var nykter.
Snackade med polaren om han inte ville ut å provåka en sväng och sagt och gjort vandrar vi mot mcn.
Väl där så står en civilbil och klär om till poliskläder då dom ska hålla ordningen vid festområdet, så jag tänker vi väntar litet tills dom dragit därifrån.
Innan de går iväg kommer han fram och skriver upp regnr på mcn samt frågor om vi känner den som äger mcn och bägge säger nej.
En bra stund senare innan det blir apkallt kör jag iväg den och hämtar en bil då fyllechaffis var behövd och när jag går in på festområdet igen så kommer 3 poliser och tar mig i skjortan och upplyser mig om att dom kände igen mina kläder som mc förare och ska komma någon gång i framtiden och göra en flygande besiktning.
Samt hot om att dom skulle ringa försäkringsbolag och direkt begära regbesiktning.
Varpå jag bara säger att jag inte äger denne och inte vet vad dom talar om och önskar dem lycka till!

Hur mycket är skrämsel propaganda och vad kan dom faktiskt uträtta här? :confused:

Mvh
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
De kommer medelst drönare hemsöka ditt garage och dokumentera alla olagligheter. Sedan kommer informationen levereras till ditt försäkringsbolag som kommer höja din premie med 1214% per omgående.

Eller så är de helt enkelt lite trötta på att du? eller din hoj? eller liknande? har svinat runt i skobygden där du håller till. Men troligen kommer de plocka in dig så fort de får chansen.

Välj själv.

Åker du runt och beter dig med ett skränigt avgas?

Vill du gå fri ett tag så gör hojen original och låt dem ta dig
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
De ska inte bete sig sådär, men du kan aldrig vinna en strid om saken.
Om polisen vill kan de definitivt jävlas med dig, helt utan repressalier. (Så som att stanna dig i tid och otid, göra flygande besiktningar och sånt skit) och det kommer inte finnas något du kan göra åt det.
Eller ja, min far löste det genom att hota med ett rejält kok stryk om han skulle råka på den rövhattiga polisen i civil utstyrsel, vilket antagligen är ett oerhört dåligt sätt att lösa problemet på som jag inte rekommenderar någon att pröva.
 

Axorsist

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2011
Ort
Stan
Hoj
Suzuki B-king -08
Dom menade då att dom skulle göra en flygande besiktning hemma hos ägaren, alltså hembesök för detta.
Och om den inte var på plats begära regbesiktning.
Då undrar jag av nyfikenhet då hojjen inte är min om jag skapat ett helvete för den som äger den och om dom kan göra detta.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Dom menade då att dom skulle göra en flygande besiktning hemma hos ägaren, alltså hembesök för detta.
Och om den inte var på plats begära regbesiktning.
Då undrar jag av nyfikenhet då hojjen inte är min om jag skapat ett helvete för den som äger den och om dom kan göra detta.

De kan säkert ljuga ihop något och begära regbesiktning, det är inte så att något sånt aldrig hänt. Mest troligt är att de är för lata för att göra det om du inte ställt till något extra.
 

moddlaren

Guest
Pliser är just lite dumma o gömmer detta bakom sin makt att jävlas o krångla med folk i allmänhet..

Jag går en mil på morgon o en mil på kvällen och vissa gånger går jag längs rix45 och hör o häpna det stannade en sivilbil o ut stuttsade det en polis. DU VET ATT DET ÄR FÖRBJUDETATT GÅ PÅ MOTORVÄG??

Japp jag vet att det är förbjudet!

DU VET ATT DU FÅR BÖTER?

japp jag vet att man får böter!

VARFÖR GÅR DU PÅ MOTORVÄGEN DÅ?

jag går inte på någon motorväg en motorväg o en motortrafikled har inga plankorsningar men en vanlig rux väg har detta o där gpr jag var fn jag vill utan att vare sig fråga eller bryta mot någon lag.
JA MEN DET ÄR JÄVLIGT DUMT ATT GÅ HÄR!

osv osv.

Nästa morgon när jag gick min morgontur stannar samme polis och ropar vad sa jag igår?

Att det var dumt att gå här men mej veterligen är det inte olagligt att vara dum i detta landet varav jag bara fortsatte att gå.

dom kan vara sanslöst menlösa ibland.
 
Last edited:

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
"ska komma någon gång i framtiden och göra en flygande besiktning.
Samt hot om att dom skulle ringa försäkringsbolag och direkt begära regbesiktning."
De punktmarkerar grova brottslingar.
Ni vet sådana där som begår grova brott, kör för fort och så :rolleyes:
Det var ju exakt det här som det pratades om förra hösten.

Var det något speciellt med hojen?
Mer än bara miniblinkers och annat avgassystem då?
 

Axorsist

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2011
Ort
Stan
Hoj
Suzuki B-king -08
Nope, det vanliga, rensat bort läppen bak och skönare muller!
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top