Flyga till Malaga, hyra hoj

carleson

Gillar kurvor
Gick med
7 Mar 2006
Ort
Småland
Hoj
Fazer 1000, R1 ?
20141202_152535.jpg
Det här är en underbar väg, Ronda-Marbella... körde den idag... vilka kurvor... och vilken utsikt... :)
 

carleson

Gillar kurvor
Gick med
7 Mar 2006
Ort
Småland
Hoj
Fazer 1000, R1 ?
Hej
Nu är jag hemma och är jättenöjd med resan.
Vädret var soligt alla dagar utom en och temperaturen 19-20 grader i skuggan, så jag hade flyt trots december :)
Hojen, en Yamaha FZ8 gick bra och funkade felfritt. Den var lite repig och hade legat på asfalten några ggr, det syntes på bl a puckarna. Holländaren som hyrde ut den sa att en eller två nya repor är inga problem, kanonschysst tycker jag. Men jag betedde mig som hemma så den stod på hjulen hela tiden :)
Kostade ss 65 €/ dag och bensinen kostade ungefär som här hemma.

Gå på flyget i skinnjacka och med Lindstrandsbyxor var inget problem, tyckte det kändes ok att folk såg vad man skulle göra i Spanien ;)

Hjälmarna som ingick i hyran var ok, inte nyskick men kändes fräscha, och det fanns alla storlekar så det var bara att prova ut två som passade. Funkar såklart inte för den som måste ha en ny 5k-hjälm på huvudet för att kunna köra hoj, men för mig och flickvännen funkade det bra.

Vägarna är fina och jag hittade några guldkorn med härligt svepande kurvor och med havsutsikt på ena sidan och berg på den andra. Helt underbara vyer på sina ställen, bäst var vägen Marbella-Ronda ss och väg N-340 öster om Nerja... den var otrolig :)

Vi hyrde en lägenhet i Torremolinos, av ett par boende i Växjö, svenskar alltså, så det fanns allt man behöver, kaffebryggare, brödrost etc och det kostade 2000 kr för en vecka. Garageplats ingick vilket var kanon. Kändes bra att kunna köra in hojen och låsa på kvällen.

Som helhet är jag jättenöjd med resan och kommer troligen göra nåt liknande igen, fast då åker jag nog i mars-april eller oktober-november, då är det ännu lite varmare och solsäkrare. Det känns riktigt bra att ha fått några fina soliga hojdagar i början av december. Nu står jag ut ett tag här hemma i mörkret och kylan... och snart är det mc-mässa och sen blir det vår och varmt, även här :D
 
Last edited:
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top