Fler borde bannas!

Borde fler bannas?


  • Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
störst problem har det dock varit i OT-forumet, det är nog kanske därför endel soms kriver i den här tråden står lite undrande till varför ens denna tråden existerar...

Med tanke på hur lite trådskaparen visar sig i Överflödiga Diskussioner tror jag snarare att den här tråden är ett svar på en tråd där ämnesraden innehåller 'IQ'.

Visst finns det en del rötägg men ärligt talat så vet jag bara en person som jag skulle vilja banna p.g.a. diverse påhopp på annan person. Denne andre personen verkar dock ta det hela med ro så det är något som de två får reda ut. I övrigt tycker jag att forumet överlag har blivit mycket mer seriöst och uppstyrt den senaste sommaren, på gott och ont. Överflödiga diskussioner är ett bra forum, bra, seriöst OCH roligt men med ett par rötägg. Dock är det som i verkliga livet att man kan inte ändra på nån annan än sig själv och därav får man ändra på sig och acceptera att en del människor inte är lika begåvade som medelsvensson. Men är det rätt att banna folk för att de är mindre begåvade än andra?
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Ska man nu börja banna folk för deras avatarer så går man nog lite för långt och intresset för SH dalar.
sådant det bannas för vad gäller avatarer så är det för naket och och rena porravater eller försök till politiskt upprör eller rasistiska åsikter.
 

schneberger

Bannad
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Hos fingert
Hoj
CC Dominator
dubbelmoralkärringar och allehanda språkproffssserorer tycker jag borde bannas för altl som otfast så tillför dom inte trådanra ett skit bortttsätt frånatt komma med massa skitsnack.. spårkproffarna är ju dom värsta.. oftast så yttrar dom sig i en fråga där dom itne har ett enda vettigt svar .. ja bortsett då från att gnälla på diverse särskrvning...SKÄRPNING..

tycker vi som skriver utmärkt svenska inte behöver nedlåta oss till sådnant skit..
 

Freedom

Guest
sådant det bannas för vad gäller avatarer så är det för naket och och rena porravater eller försök till politiskt upprör eller rasistiska åsikter.
Men det rensar du väl bort redan i ett tidigt skede eller måste du få anmälan om det?
 

ewook

trummis på två hjul
Gick med
4 Jun 2006
Ort
tokholm
Hoj
R6 -07
Ja, var ska gränsen dras?
"Om någon frågar en seriös fråga och får ett eller flera orelevanta svar INNAN han fått ett ordentligt svar på sin fråga måste det ju klassas som dåligt spam.
.."

Spam är väl ändå något oönskat - och totalt orelevant per definition. Du har orelevant med - men frågan är det oönskat och totalt onödigt? O för att vara mer petig, dålig spam? Förlåt, men jag har inte stött på något med definitionen bra spam ännu.


Det är väl som vanligt upp till forumägare och moderatorer att välja o banna på - de som sätter regelverket vinner oavsett, och det är deras klickande som vinner i slutänden. Frågan är varför ni som då stör er på spam inte bara helt sonika fortsätter att rapportera - eller ska de med dyseleksi (svårstavat ord ;) ) hoppa ner direkt i spamfiltret bara för att de inte kan stava och ha grammatiskt korrekta meningar - trots att man kan om man anstränger sig lite antingen fråga vad som menas, eller klura ut vad som menas?
 

Dal-Mausen

Knäskrap året om
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Dalarna
Hoj
R6 '06 Förstörd av Pundar-granne. + 2 1/4 Häst + WR450 '04 + 2 DvärgSchnauzrar
Det finns sidor med funktionen att man måste skriva minst ett antal tecken innan man kan posta inlägget. Kan kanske få folk att börja tänka lite istället för att bara slänga i väg någon torftig kommentar.

Skulle vilja att det finns en funktion som omöjligjör att man kan citera hela inlägg. Ska man citera så kan man redigera och bara ta med det väsentliga. Vill man läsa hela inlägget så kan man leta reda på originalet.

Citat med bilder är onödiga. Men det har jag inte sett på länge, så det är nog fixat redan.

Rättstavning är nog inte dum funktion.

Smileys behövs för att få fram rätt "känsla" på det man vill förmedla.:krama
Kanske ska maximera användandet av smileys till en/rad och 1/var 5:e rad eller något liknande.

Men lite spam måste finnas. Så gränsdragningen är svår...

Dal-Mausen
 

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Ort
Linköping
Hoj
KTM 300 EXC
Varför måste man skriva och utrycka sig perfekt för att få fråga en dum fråga. Skicka klagåmål till svenskaskolan, folk här inne går ju inte på bidrag så varför hålla på, bättre att visa att det finns skillnader.
Jag stör mig på inlägg med alltför dåligt språk, men brukar inte kommentera det eftersom kommentarerna om det är ungefär lika störande. Om Swedie däremot lite diskret vill rätta uppenbara fel så är jag för. :tummenupp Akta så att du inte råkar ändra innebörden eller tonen i inlägget bara, det vore ju inte så schysst.
 

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Ort
Linköping
Hoj
KTM 300 EXC
Det kan vara inbillning, men det känns som att bannandet blivit lite aktivare de senaste månaderna, och jag tycker nog att det ligger på en ganska lagom nivå nu. Folk som konsekvent är allmänt otrevliga bannas - bra. Folk som ger uttryck för rasistiska eller liknande åsikter bannas - bra. Folk som går in för att sabotera trådar bannas - bra.

I övrigt tycker jag att man ska vara försiktigt med att banna. Tar man bort allt man inte tycker är helt grönt så tar man bort mycket av dynamiken, det som ger siten ett liv, och snart blir det ganska torftigt det som är kvar. Jag menar vi kan ju inte sitta och klia varandra på pungen och tycka om varandra hela tiden, hur spännande vore det?
 

noran67

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2006
Ort
huskvarna
Hoj
Thunderace
Kan bara hålla med (Bort med oseriösa medlemmar )ibland så är det riktigt löjliga o tråkiga svar personer får som frågar om råd.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top