Fler än jag som kör Z800?

Mac__

Ny medlem
Gick med
14 Dec 2008
Ort
Helsingborg
Hoj
2013 kawasaki z800
Här har vi en z800 som känner sig lika unik som dig. Har aldrig sett någon annan rulla här i krokarna. JÄVLIGT nöjd mer mitt köp
 

Jojo77

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2011
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 800
Ställde en fråga i en annan tråd men testar här istället.
Nån som vet om fotpinnarna är högre upp på z800 än z750?
Till er som har vilket som, någon som satt på ruta och kan meddela mig om det hjälper tillräckligt mot vind för att vara värt att sätta på en.
Har kört genom flera länder utan med z750, jobbigt när man ligger länge i vind...
 

zooloo

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2013
Ort
Stockholm
Hoj
2013, Kawasaki, z800 Performance
Jodå, vi är nog iaf två som kör, en bild från igår efter tankning. strax över 300 mil i sommar.

Föll direkt för utseendet, sen för körkänslan. Bästa som hänt mig på länge!

z800p.jpg
 

Dragongirl

Fan va gött livet är! :)
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Nyköping
Hoj
Kawa Z800-13
Hej hej!
Här är en till som kör Z800. Eller har precis fått hem pärlan, hunnit ca 50 mil så här långt. Snart dax för första servicen, sen ska det handlas lite lull under vintern. Sen blir det åka av till nästa säsong:)
Är grymt nöjd och tycker den är riktigt kaxig i sitt utseende.
 

Jens90

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2014
Ort
Bromölla
Hoj
2015 Kawasaki z800 ABS
Jag kör också z800 -15. Strax in på första service. Då ska även acrapovic slipon, liten vindruta, tandskydd och enkelkuts på.

Jag funderar på rensad bakdel. Är det något som har "steg för steg" som jag kan följa hur jag ska göra då jag tänkte göra det själv.

Btw så såg jag en z800 i Kristianstad här om dan. Vem var det ?:tummenupp
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Jag kör också z800 -15. Strax in på första service. Då ska även acrapovic slipon, liten vindruta, tandskydd och enkelkuts på.

Jag funderar på rensad bakdel. Är det något som har "steg för steg" som jag kan följa hur jag ska göra då jag tänkte göra det själv.

Btw så såg jag en z800 i Kristianstad här om dan. Vem var det ?:tummenupp

Köp ett kit så du inte förstör originalgrejer eller utseende med vinkeljärn från byggmax.

http://www.rg-racing.com/browseType/Tail_Tidies/Kawasaki/Z800.aspx

http://www.evotech-performance.com/z800/kawasaki-z800-2013-onwards-tail-tidy

Har själv ett evotech-kit på min hoj, det är ganska "enkla" grejer men känns välbyggt (tillverkat i England, känns inte som kinaskit).
 
Last edited:

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Låter som att ni snackar upp fetaste RR-hojen i den här tråden.
Gillar Kawasaki, men det z800 känns som en sminkad gris tyvärr.

Nä men usch då, det glömde vi ju att alla ligger och nöter på varvstoppet samt tar kurvorna som om ett pågående TT lopp ägde rum vid varje runda på allmän landsväg.Och då faller ju alla hojar som tillverkats förutom RR ifrån direkt.Hmmm, nu blev det betydligt tråkigare i hojutbudet ... konstigt.Hellre en som kan hantera sin Z800 än en skrytpelle som parkerat sin RR hoj i garaget som ständigt ska visas upp vid varje sammankomst med motorintresserad publik ... GÄÄÄÄÄSP. :crash
 

Siimon

Medlem
Gick med
20 Nov 2013
Ort
Landvetter
Hoj
2016, Triumph Street Triple
Har också haft en Z800. Snygg och stabil, men ungefär lika rolig som en tekaka. Ändå gillar jag den!
 

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
Ironi gör sig inte så bra i text - ber om ursäkt om ni tog det på allvar.
Z800 är en väldigt fin hoj, men jag förstår inte varför den byggdes så jäkla tung :-(
 

semitard

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2012
Ort
Kungälv
Hoj
Kawasaki z800
Jag har en och kommer nu efter ett år byta in den. Den är väl OK och ser bra ut men inget speciellt, för tung. För hård sadel, fattas mycket bekvämligheter som måste eftermonteras som finns på andra modeller. Men största problemet är servicekostnaden.

Servar på verkstad i Gbg.
100mil 2700kr
600mil 3600kr
1200mil 4700kr
1800mil 8900kr
2400mil 7900kr (ej ventiljustering, det görs senare)

Kollade på lite andra hojar och andra 800cc hojar har längre intervaller, samma hästar och 1/2 eller 1/3 av servicekostnaden. Så den får åka tillbaka!
 
Last edited:

Mikce

Ny medlem
Gick med
16 May 2015
Ort
Kristinehamn
Hoj
Yamaha MT-09 2017
Jag har en och kommer nu efter ett år byta in den. Den är väl OK och ser bra ut men inget speciellt, för tung. För hård sadel, fattas mycket bekvämligheter som måste eftermonteras som finns på andra modeller. Men största problemet är servicekostnaden.

Servar på verkstad i Gbg.
100mil 2700kr
600mil 3600kr
1200mil 4700kr
1800mil 8900kr
2400mil 7900kr (ej ventiljustering, det görs senare)

Kollade på lite andra hojar och andra 800cc hojar har längre intervaller, samma hästar och 1/2 eller 1/3 av servicekostnaden. Så den får åka tillbaka!
Ring runt och kolla med andra seriösa serviceverkstäder. Jag gav 2180:- för 100 mila och 2200:- kommer jag ge för 600 mila på auktoriserad verkstad.
Har märkt att det är en väldig prisskillnad på servicen på Kawasaki.
Dock håller jag med att serviceverkstäderna är väldigt dyra på denna hoj jämfört med andra märken. Iaf jämfört med Yamaha maskinerna jag haft.
 

mekk

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Kawa Z800
Ska in med min z800 på 1200mil-service. Har fått 6600kr som prisförslag. Känns rätt dyrt? Vart servar ni era hojar i Gbg?
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top