Fixa till hojen

Dennis75

Evil666
Gick med
10 Sep 2004
Ort
Sävedalen
Hoj
Honda nx 650
Jaa, det kanske blir att plocka ner hojen över vintern för omlackering.
Någon som har några bra tips, vad för typ av lackfärg (märke)
eller något annat nyttigt. har ju aldrig plockat isär en hoj förut.
Jo min mountinbike :)


:yoparty :yoparty
 

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Väst
Hoj
Aprilia RSVR Factory och Aprilia RSV-R
Swedie skrev:

Med den blicken blir man ju rädd ju! :skrämd

Angående lack så använd inte spray färg på burk! Om du inte vill ha rinningar, repor för minsta lilla och apelsinskals tonad nyans....

Lämna den till en riktig lackerare.

Att plocka ner hojen är ju inte svårt alls! Men att få ihop den är ju lite värre.... Lägg alla skruvar väl uppmärkta i separata lådor. Annars vet du inte vilken som satt var sen när våren kommer.
 

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Peking
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Digitalkamera är jäkligt bra, elhärva, kablar vajrar å så kan vara klurigt att få tillbaka riktigt rätt annars

/B
 

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
zx10r
Bj.O.rn skrev:
Digitalkamera är jäkligt bra, elhärva, kablar vajrar å så kan vara klurigt att få tillbaka riktigt rätt annars

/B

Är nog inga problem med elhärvan då det verkar gälla en mountailbike.
 

Dennis75

Evil666
Gick med
10 Sep 2004
Ort
Sävedalen
Hoj
Honda nx 650
Ja det e ju det, att fåihop det :confused:

Men digitalkamera var en kanon ide' :)
Skall köpa en lackpistol på biltema kostar ca 200:- med ställbart lufttryck.
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Dennis75 skrev:
Ja det e ju det, att fåihop det :confused:

Men digitalkamera var en kanon ide' :)
Skall köpa en lackpistol på biltema kostar ca 200:- med ställbart lufttryck.
Vill inte vara kinkig men färgsprutan har knappast ställbart lufttryck. Däremot bör du kosta på en tryckregulator till luften.
Mer info:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=58167
Ännu mer info finns om du söker i mekforumet.
 

the_devil

Guru
Gick med
28 Jun 2004
Ort
Iglo med isbjörnar utanför.
Hoj
Yz 450F-05, R1 -03
Robban_C skrev:
Vill inte vara kinkig men färgsprutan har knappast ställbart lufttryck. Däremot bör du kosta på en tryckregulator till luften.
Mer info:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=58167
Ännu mer info finns om du söker i mekforumet.

Det är mycket troligt att det är ställbart lufttryck i sprutan, kanske inte med digital display som på de dyrare sprutorna
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
the_devil skrev:
Det är mycket troligt att det är ställbart lufttryck i sprutan, kanske inte med digital display som på de dyrare sprutorna
Jo tjena. Lufttryck ställer man med en tryckregulator och sån sitter inte i färgsprutor. Framförallt inte i Biltemas.
Tänk gärna på att folk läser här på SH. Satsa därför gärna på korrekta råd istället (skrivet i all välmening, ingenting annat).
 

the_devil

Guru
Gick med
28 Jun 2004
Ort
Iglo med isbjörnar utanför.
Hoj
Yz 450F-05, R1 -03
Robban_C skrev:
Jo tjena. Lufttryck ställer man med en tryckregulator och sån sitter inte i färgsprutor. Framförallt inte i Biltemas.
Tänk gärna på att folk läser här på SH. Satsa därför gärna på korrekta råd istället (skrivet i all välmening, ingenting annat).

Jo tjena själv. de sprutor jag använder har då det. kan fixa bild på det om du misstror mig.
Bla satajet:s sprutor har det inbyggt med en digital display.
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Jo jag vill gärna se bild. Jag undrar också hur displayen ser ut efter 20 hellacker?

Om du läser tråden en gång till så ser du vad det handlar om. Det handlar om färgsprutor från http://www.biltema.se . Förslagsvis surfar du dit och kollar på deras färgsprutor så får du lite grepp om läget.
 

the_devil

Guru
Gick med
28 Jun 2004
Ort
Iglo med isbjörnar utanför.
Hoj
Yz 450F-05, R1 -03
Robban_C skrev:
Jo jag vill gärna se bild. Jag undrar också hur displayen ser ut efter 20 hellacker?

Om du läser tråden en gång till så ser du vad det handlar om. Det handlar om färgsprutor från http://www.biltema.se . Förslagsvis surfar du dit och kollar på deras färgsprutor så får du lite grepp om läget.

Du påstod att tryckregulatorer inte sitter i sprutorna, jag påpekade bara att det kan göra det.
Att det sedan ska sitta i en biltemaspruta för 200kr är kanske lite overkill, såg på deras sida att det bara är sprutbild och färgmängd på dem.

Displayen är inga problem att se efter 10 el 100 lacker, man tvättar sprutan efter varje sprutning, då kan man passa på att tvätta av glaset också.

Bild kommer..
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
the_devil skrev:
Du påstod att tryckregulatorer inte sitter i sprutorna, jag påpekade bara att det kan göra det.
Att det sedan ska sitta i en biltemaspruta för 200kr är kanske lite overkill, såg på deras sida att det bara är sprutbild och färgmängd på dem. ...
Min fetstilsmarkering.

the_devil skrev:
Det är mycket troligt att det är ställbart lufttryck i sprutan, kanske inte med digital display som på de dyrare sprutorna
Min fetstilsmarkering igen.


Jag ger mig vad gäller att det uppenbarligen kan sitta regulator i sprutan men vill påpeka att det där faktiskt är en hvlp och du vet också att såna inte finns för 200:-. Tveksam om dom ens finns för 2000:-.
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top