FIVER Trackdays 2012 på Anderstorp Raceway!

t_seger

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2009
Ort
landet
Hoj
R1-05
Vad är de för ljudkrav på kvällskörningarna?
Några problem med att köra med slip-on på en r1-05a?
 

Tony_M

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6
Hur ser det ut på era kvällskörningar? Brukar det vara två grupper eller kör ni öppen depå?
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Jag har långt Yoshimura slip-on på min Gixxer och det har gått bra trots full mutter över start/mål.

Huruvida det blir öppen depå eller delat gata/licens tycks bero på antalet personer som dyker upp och om alla accepterar fartskillnaden.

Har jag fel så får arrangören gärna rätta mig
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Hur ser det ut på era kvällskörningar? Brukar det vara två grupper eller kör ni öppen depå?

Beror på antal deltagare. Vi har dock aldrig fler än 2 grupper, en gatgrupp och en licensgrupp. Alltid ambulans på plats med kunnig personal.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Någon som kört tisdagskvällar och vet om de funkar me slip-on?

Samma ljudkrav som alla körningar på Anderstorp Raceway. 95 dbA förbifart. Originalrör funkar alltid, bra slipon med db-killer funkar för det mesta, slipon utan db-killer funkar sällan.
 

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Kawatia
Jag har en reggad ,avställd racehoj men ingen licens. Är det ok att köra i gatgruppen då eller måste hojen vara påställd/försäkrad i den?:confused:
 

Dede

Nu med en hoj mindre
Gick med
2 Mar 2004
Ort
Po lanned
Hoj
ZX6R-07 racehoj ││ ZX6R-96 regnhoj
Jag har en reggad ,avställd racehoj men ingen licens. Är det ok att köra i gatgruppen då eller måste hojen vara påställd/försäkrad i den?:confused:

Det är jag också nyfiken på. Har iofs mailat och hört hur det funkar.
Funderar också på om man kan lösa en engångslicens för att köra i licensgruppen eller den gäller enbart på tävling?

De som tar licens den 28:e, vilken grupp kör dom i dagen efter?
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Det är jag också nyfiken på. Har iofs mailat och hört hur det funkar.
Funderar också på om man kan lösa en engångslicens för att köra i licensgruppen eller den gäller enbart på tävling?

De som tar licens den 28:e, vilken grupp kör dom i dagen efter?

De som tar licens den dagen kör i licensgruppen under den helgen.
Engångslicens gäller för tävling. Vill man ha en licens för träning finns baslicensen.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Stefan, har du koll på försäkringskraven under Fireblade-dagen?
Jag har fått ett kryptiskt mail från Honda där det står så här:

Hör med ditt försäkringsbolag hur din försäkring gäller. Hondas märkesförsäkring täcker den här
typen av aktivitet. Gäller inte din försäkring kör du på egen risk, utan åtagande från vår sida.


På Hondas hemsida står det så här: "Din Fireblade kan vara raceutrustad, men den måste vara försäkrad."

Jag vet att min försäkring inte gäller så vad är det då för mening att ha hojen försäkrad?
Kan du svara på frågan eller skall den gå direkt till Honda?
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Stefan, har du koll på försäkringskraven under Fireblade-dagen?
Jag har fått ett kryptiskt mail från Honda där det står så här:

Hör med ditt försäkringsbolag hur din försäkring gäller. Hondas märkesförsäkring täcker den här
typen av aktivitet. Gäller inte din försäkring kör du på egen risk, utan åtagande från vår sida.


På Hondas hemsida står det så här: "Din Fireblade kan vara raceutrustad, men den måste vara försäkrad."

Jag vet att min försäkring inte gäller så vad är det då för mening att ha hojen försäkrad?
Kan du svara på frågan eller skall den gå direkt till Honda?

Kolla med Honda så inte det blir fel med de som täcks av Hondas märkesförsäkring.
 

GT

Absolut kortast.
Gick med
29 Nov 2010
Ort
Helsingborg
Hoj
CBR600RR - Pink Kitty Edition
Hur ser det ut med anmälningar till gatgruppen den 1:a Juli? finns det platser kvar? Jag kan inte se någonstans där man kan se om det finns plats. Kan bero på att jag varit en vecka på lelle med.. Upplys mig gärna! :)
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Hur ser det ut med anmälningar till gatgruppen den 1:a Juli? finns det platser kvar? Jag kan inte se någonstans där man kan se om det finns plats. Kan bero på att jag varit en vecka på lelle med.. Upplys mig gärna! :)

Det finns just nu gott om platser kvar, men det ramlar in anmälningar varje dag.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Vore intressant att höra svaret på din fråga. Blir nyfiken även jag.
Har fått svar men jag blir ändå inte övertygad, de (Honda MC Svenska AB) förutsätter helt kallt att även om en försäkring inte gäller så gäller trafikförsäkringsdelen i försäkringen. För mig är det antingen eller.

När vi skriver att man skall ha en gällande trafikförsäkring, är om man orsakar skada på någon annan än sig själv.
För sin egen del får man givetvis själv ta sitt ansvar och val att vara försäkrad eller ej.

Du är hjärtligt välkommen till Anderstorp Raceway den 30 juni.

Med vänlig hälsning / Best regards

Lena Hanssen

Marknadsavdelningen / Marketing Department
Honda MC Svenska AB


Edit: De har faktiskt rätt i sitt antagande, jag laddade ner If's villkor för Motorfordonsförsäkring och hittade följande:

2. Var försäkringen gäller
Försäkringen gäller i de länder som är anslutna till det s.k. gröna kort-systemet och vid transport mellan dessa
länder.
Trafikförsäkringen gäller i hela världen enligt trafikskadelagen för skada som i följd av trafik med svenskregistrerat fordon tillfogas svensk medborgare eller den som har hemvist i Sverige.
Försäkringen (exklusive trafikförsäkringen) gäller inte vid körning på bana, iordningsställd för körning med motorfordon, t.ex. Anderstorp, Gotland Ring, Mantorp, Nürburgring m.fl.

http://www.if.se/web/se/SiteCollectionDocuments/Private/Villkor_Motor/Villkor_Motor.pdf

Det var som fan, då blir det till att trafikförsäkra för en dag.
 
Last edited:

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Har fått svar men jag blir ändå inte övertygad, de (Honda MC Svenska AB) förutsätter helt kallt att även om en försäkring inte gäller så gäller trafikförsäkringsdelen i försäkringen. För mig är det antingen eller.

När vi skriver att man skall ha en gällande trafikförsäkring, är om man orsakar skada på någon annan än sig själv.
För sin egen del får man givetvis själv ta sitt ansvar och val att vara försäkrad eller ej.

Du är hjärtligt välkommen till Anderstorp Raceway den 30 juni.

Med vänlig hälsning / Best regards

Lena Hanssen

Marknadsavdelningen / Marketing Department
Honda MC Svenska AB

Du behöver en bra personförsäkring, sen är det bara att köra. :banana
 

Xroadr

#87 Superbike
Gick med
23 May 2007
Ort
Halmstad
Hoj
Kawasaki KLX450R-09, ZX10R-11 race
Reflektion: Öppen depå i all ära, tanken är god. Mer körtid för pengarna är bra men ur säkerhetssynpunkt borde man kanske alltid ha två grupper? Förra gången var det stor skillnad i tempo, incidenter förekom, ingen krasch dock ska tilläggas.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Reflektion: Öppen depå i all ära, tanken är god. Mer körtid för pengarna är bra men ur säkerhetssynpunkt borde man kanske alltid ha två grupper? Förra gången var det stor skillnad i tempo, incidenter förekom, ingen krasch dock ska tilläggas.

Är det nån som tycker det blir obehagligt är det bara att säga till. Får vi feedback att det är för stökigt ändrar vi till 2 grupper. Vi brukar räkna med att blir det fler än 35 behöver vi dela upp det.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top