Fiskesemester med hoj?

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Hej SH!

Jag är lite sugen på att dra iväg på en fiskesemester med hojen, det bästa av två världar liksom, hojkörning och avslappnande fiske. Utrustningen får jag med mig, jag har en kort spötub, teleskopspön osv, men resten, OM man skulle få något, vad gör man då? Det blir ju svårt att koka en gädda på Trangiat, och man kanske ledsnar lite på fisk om man är själv, i synnerhet om man inte har någon kyl med sig. Det är ju lättare om hela familjen är med, det är ju som att mata pirayor.

Hur gör ni andra? Catch and release? Fiskar inte alls på hojsemestrar? Kör Guldvinge med matkällare och vinkyl?
Det är inte säkert att det är en bra ide att kombinera sina favoritintressen. En lyckad hojresa blir nog bäst som den är, och fiske kanske inte blir roligare för att man kör hoj till vattendraget.
Det känns som att försöka se en spännande film på tv samtidigt som man avnjuter en femrätters middag. Bara rörigt.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det är inte säkert att det är en bra ide att kombinera sina favoritintressen. En lyckad hojresa blir nog bäst som den är, och fiske kanske inte blir roligare för att man kör hoj till vattendraget.
Det känns som att försöka se en spännande film på tv samtidigt som man avnjuter en femrätters middag. Bara rörigt.

Jag förstår hur du tänker, ta till exempel "Blumpkin"

Det är bara episkt i teorin....
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Finns en kylbox o desutom riktig kompressor box ni kan ha på knarren.
Dometic CF11 ,dom klarar kyla nedåt -20.


Går på 12/24DC o 220 så ni kan driva den på campingen från elplats.0

En hoj har 14-18Ah timmar i accen och om det är en agm/gel acc kan ni ta ut 2 timmars drift för CF11 o inte tömt den skadligt.
Det går frakta en slim 50W solpanel på knarren och ni skall då koppla den till hojbatteriet med en mppt regulator , då kan ni ligga ute i da wild med riktig kyla

Besök båt affär

Man kommer iaf kunna hålla nån minusgrad över dygnsnittet med lite strategier som att köra boxen på.-20 vid körning o rikta panel mot solen o bygga silverhydda så inte solen värmer upp den , dom suger solljus.Lämna ventilationsöppningar för kompressorn fria
Desutom kylklampar som buffertförutom det lilla ni har i hojaccen ,smarta köldklampar är multiuse , några ärtsoppetuber eller vodkaflaskor

Fint me lövbiffar o stekkött o hålla fäsken fin.

Örings sushi är fin o extra safe är den efter nedfrysning till -18 så slipper ni binikemask.
Liten risk o ätit massa rå saltad öring utan mask dock
 

Dhenniz

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2018
Ort
Strömsund
Hoj
Suzuki: GSF 650 Bandit 2007 och DL 650 V-Strom 2004
Jag vet inte hur många hundra mil jag släpat med fiskegrejor utan att använda dem. Jag är inne i ett flow av kurvor och bara jagar nästa kurva, passerar ställe efter ställe som ser magiskt ut att fiska i. Men jag stannar aldrig, för jag vill inte bryta körningen.

Undantaget är när jag drar till sportfiskeklubbens stuga och bor några dagar, eller tar hojen till någon lokal å med flugspöt.
Men på semesterturerna numer får spöt stanna hemma.
 

Bifogat

  • Snapchat-98841027.jpg
    Snapchat-98841027.jpg
    1.3 MB · Visningar: 8

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Svidknottena är ute på jakt nu,toppar runt midsommar o faller mot aug.

Missär från solnedgång till 09 när solen börjar elda , fan o kliva upp 06 o pissa nu :crash

Samma vid mulet/duggregn så man har bara dagfisket vid sol nu om ni ska ut
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top