Finns drömvägen i gbg?

back in black

Ringräv
Gick med
16 Oct 2003
Ort
Hemma
Hoj
RF 900 rgv 250
zilog skrev:
Kolla upp var Kungsäter, Torestorp och Älekulla ligger, vägarna mellan dessa orter går inte av för hackor.
Första böjarna när man gått ur kungsäter :kär
Tyvärr dålig beläggning sedan, men vilken väg :banana inte direkt några rakor och bara svängar :Bugar
Går att sy ihop rätt hyfsade svängar med start i Gbg som hamnar på sisådär 25-30 mil kurvväg utan ngra längre trpsträckor om man styr kosan åt dom trakterna :tummenupp
Vi körde en del ner dit i somras
/BiB
 

dsoders2

kronisk
Gick med
12 Apr 2005
Ort
GBG
Hoj
zx9r-01
avenyn upp i mitten... det ligger lite konstiga järn skenor nergrävda där men håll dig i mitten så går det bra :hihi

hissingen har fina vägar längre ut...
vägarna lindome utmot kusten e fina med

ta dig tiden fyll upp tanken å åk på uttäcksfärd :tummenupp
 

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
hållundan skrev:
töllsjö e farlig...

där vurpar man....

uschiamej....

men lygnern runt......

härskogen.....

landvetter, eskilsby, hällinsgjö..... undebrara

/H

Oj, vilken språkfetischism du har utvecklat genom åren. :hihi
 

Hellraiser

MAGISTER MUNDI SUM
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Malmö
Hoj
Ducati 916, Suzuki GSX-R 750
PacMan skrev:
E det nån som känner till en väg med många kurvor, korta rakor, bra sikt överallt och få hårda grejer, typ träd att köra på om det skulle gå åt skogen? :rolleyes: Finns den vägen i så fall i gbg-området?

De områden som finns runt om Göteborg är riktigt sköna att åka på ialla fall (satt bakpå då). Exempelvis de områden kring Boråstrakten, Alingsåsområdet och Landvetter. Tyvärr finns där ju träd av olika slag på båda sidorna av vägen. Kolla SMCs (?) karta över hojvägar annars (om ingen annan redan gett det förslaget)

//LayDeeOmega (inloggad på Hellraisers användare)
 

roger63

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Hällingsjö
Hoj
ZZR1100
Hällingsjö

petter skrev:
255807 från anneberg (kunsbacka) till inseros (lindome) till hällingsjö, andra delen går förbi en lång sjö med en riktigt go väg med ett "hopp" som bonus ;) sedan kan man ta vägen tillbaka till kunsbacka över ubbhult som inte heller är helt fel.
Vi som bor efter vägen mellan inseros o hällingsjö är djävligt trötta på allt vansinnesåka efter denna vägen. försökte i förrgår få stopp på 3 killar som bara tog mitt viftande som en gasa på eller nåt när det var 3-4 ungar med cykel på vägen. pröva å åka på bana istället om ni klarar det!!!!
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Sväng av vid gamla sågen vid Åsaka o du har en ganska nyasfalterad go väg, sedan har du som någon redan nämt Sollebrunn-Nossebro, fortsätt igenom Nossebro o kör höger i sista rondellen mot Vara så har du en patenterad vägorgie.

KÖr Backamo o sedan höger vid gamla E6, kör några km till golfbanan sväng vänster där o du är ute på Jonslundsvägen som leder till färjan mot Svanesund eller mot Stenungsund beroende på vilket håll du väljer.
 

nosense

MilleOnAir
Gick med
10 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Tuono 1100rr
Ödsmål-Svenshögen-Lilla Edet..lokala Grand prix:et
Kolhättan-Ljungskogsvägen mot Ljungskile...högfarts Gp..
 

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
roger63 skrev:
2324662 Vi som bor efter vägen mellan inseros o hällingsjö är djävligt trötta på allt vansinnesåka efter denna vägen. försökte i förrgår få stopp på 3 killar som bara tog mitt viftande som en gasa på eller nåt när det var 3-4 ungar med cykel på vägen. pröva å åka på bana istället om ni klarar det!!!!

Hoppas att det inte var en av dina ungar som kastade äpplen på mig och en kompis förra sommaren när vi kom åkande på just den vägen. På tal om vansinne alltså.
 

gismo

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2005
Ort
Mölndal
Hoj
yamaha vmax 1985
klädkällaren hjälbo.1500mtrbroms där målade jag mål .starta vad ni vill ring mig eller pm.a
 

Lakritstrollet

Ny medlem
Gick med
29 May 2003
Ort
GBG
Hoj
en snabb en
roger63 skrev:
2324662 Vi som bor efter vägen mellan inseros o hällingsjö är djävligt trötta på allt vansinnesåka efter denna vägen. försökte i förrgår få stopp på 3 killar som bara tog mitt viftande som en gasa på eller nåt när det var 3-4 ungar med cykel på vägen. pröva å åka på bana istället om ni klarar det!!!!
Nämen vad trevlig du låter idag Roger. Kan du inte berätta det du gjorde och sa dagen efter oxå? :)
 

mesh

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2006
Ort
Apache city
Hoj
Honda CBR 600 -89
peter R1 skrev:
2324802 Sväng av vid gamla sågen vid Åsaka o du har en ganska nyasfalterad go väg, sedan har du som någon redan nämt Sollebrunn-Nossebro, fortsätt igenom Nossebro o kör höger i sista rondellen mot Vara så har du en patenterad vägorgie.

Eftersom jag ursprungligen är från just de trakterna (Vara), så måste jag ju bara fråga vilken väg det är du snackar om. Ska man svänga mot Vara när man kommer till Essunga (om man kommer från Nossebrohållet), eller ska man fortsätta rakt fram, mot Kyrkås (heter det väl? Mot E20 så att säga) alltså? Jag är visserligen 30+ men tog kortet så sent som förra året, så jag har inte hunnit snoka runt bland vägarna där hemma så mycket ännu. Annars är vägen mellan Nossebro och Vara lite småläskig med massa skogspartier, tittar nästan mer efter eventuella älgar ute i skogen än på vägen :hihi

Och var i helskotta ligger sågen i Åsaka? :confused:
 

Küngen1

8 Superbike
Gick med
7 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000RR
roger63 skrev:
2324662 Vi som bor efter vägen mellan inseros o hällingsjö är djävligt trötta på allt vansinnesåka efter denna vägen. försökte i förrgår få stopp på 3 killar som bara tog mitt viftande som en gasa på eller nåt när det var 3-4 ungar med cykel på vägen. pröva å åka på bana istället om ni klarar det!!!!
Jag träffade dom tre som du försökte stanna och de var ganska skärrade av att det stod en idiot mitt i vägen och viftade. Ge fan i att spela låtsaspolis eller flytta.
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Instämmer, det är bara om man har hjul och mer än 10 hk som man får vara innanför de vita linjerna (om jag får bestämma).

Livsfarligt med folk :tomten som försöker stoppa eller hindra andra trafikanter, sluta med det.

Här är en anna liknande tråd med en del tips:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=2190627#post2190627

Mina tips: Lygnern runt, Hyssna-Seglora, Örby-Torestorp.

Mårdaklev-Östrafrölunda stämmer hyffsat in på önskemålen annars.
//Jan

Küngen skrev:
2325381 Jag träffade dom tre som du försökte stanna och de var ganska skärrade av att det stod en idiot mitt i vägen och viftade. Ge fan i att spela låtsaspolis eller flytta.
 

kosz

Ett mcsvin
Gick med
28 May 2005
Ort
Härryda
Hoj
H-D FXSTB
Banane skrev:
2325399 Instämmer, det är bara om man har hjul och mer än 10 hk som man får vara innanför de vita linjerna (om jag får bestämma).

Livsfarligt med folk :tomten som försöker stoppa eller hindra andra trafikanter, sluta med det.

Här är en anna liknande tråd med en del tips:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=2190627#post2190627

Mina tips: Lygnern runt, Hyssna-Seglora, Örby-Torestorp.

Mårdaklev-Östrafrölunda stämmer hyffsat in på önskemålen annars.
//Jan
Är en av de tre, fick ett samtal av nämda man dagen efter på mobben att han ska ligga med paintballgevär i busken och skjuta på alla som kör för fort :näsblod
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
mesh skrev:
2325259 Eftersom jag ursprungligen är från just de trakterna (Vara), så måste jag ju bara fråga vilken väg det är du snackar om. Ska man svänga mot Vara när man kommer till Essunga (om man kommer från Nossebrohållet), eller ska man fortsätta rakt fram, mot Kyrkås (heter det väl? Mot E20 så att säga) alltså? Jag är visserligen 30+ men tog kortet så sent som förra året, så jag har inte hunnit snoka runt bland vägarna där hemma så mycket ännu. Annars är vägen mellan Nossebro och Vara lite småläskig med massa skogspartier, tittar nästan mer efter eventuella älgar ute i skogen än på vägen :hihi

Och var i helskotta ligger sågen i Åsaka? :confused:

jepp, du svänger in mot Vara när du kommer till Essunga (förbi madame blå) o sedan vänster när du kommer fram till kyrkkorsningen, sista biten är typ bara nån km men kurvigt o gott, du har rätt att det är mycket skog vissa partier men vägen är bred o hyfsad beläggning så jag brukar stå på rätt bra där.

Åsaka...... Det ser ut som om det har varit en såg där ungefär vid skolan,på vänstersidan, hinner inte kolla så mycket, men men
kommer du 42:an från Trollhättehållet så svänger du in vänster en ganska nyasfalterad väg , tror det står 1,5 mil Främmestad, (har för mej att vägen heter kuleskog) finns egentligen bara ett ställe som den vägen nyper lite o det är en lömsk högerkurva annars i mycket gott skick, du kommer ut nånstans mellan Grästorp och Nossebro.
 
Last edited:
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top