Filmer och Bilder

SiNteX

Evil Twin
Gick med
4 Jan 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
-----
Hälla ring finns det många fina kurvor för en fotograf att välja på, tar han mkt bilder på de flesta som snurrar runt där en dag, sår finns det säkert möjlighet att sälja högupplösta bilder med.:) Vi är väl alla fetischer då det gäller att få se sig själv i skinnstället i någon snygg kurva el:va
:va Urrschäckta en dum fråga, men däringa, tocken "Hälla ring", di kallert..... vad är det??:confused:
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Gokartbanan i Västerås, ligger ute vid Hälla (säg IKEA, då vet alla i vilken ände av stan det är), infarten är i stort sett mittemot McD, mer eller mindre i alla fall. :D

/J
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Lördagsmek i garaget

Kedjan min var väldigt slak igår, bestämde mig för att justera omgående idag lördag morgon, men vad irriterad man blir på t om auktiorisera d Yamahaverkstad som utfört första service, har de enbart praktikanter eller okunninga nötter på Lillemans mc i lund? För det första satt bakhjulet med moment "dra -så -in -i -helvete -hårt -så -ögonvitorna- blir -blodsprängda.." Eller så har de bara "tuschat" i på första servicen att det är efterdraget.? Döm om min förvåning sedan när justerskruvarna var HELT lösa på båda sidor? Jag har aldrig själv aldrig varit med om man dragit åt skruvarna lite att det skall släppa på 210 mil efter man justerat(har det gjort det har man SLARVAT med åtdragningen av justerskruvarna):confused: Sen är hojar med serviceböcker mer värda, hå hå ja ja..:3freak HOPPAS de inte är lika slarviga på Yamahastore i Västerås.

DB killern åkte in igen, så man inte blir lomhörd eller avstängd från banaktiviteter:D

Skum känsla med att ta kort utan att se vad man tar på.:brinnerup men kameran fungerar, fast inte bildskärmen..så frugan säger hon skall ha en ny och jag får leka med den gamla enbart:D
 

Bifogat

  • Lossa hjulet (Medium).JPG
    Lossa hjulet (Medium).JPG
    73.7 KB · Visningar: 48
  • kedjejusterare (Medium).JPG
    kedjejusterare (Medium).JPG
    80.2 KB · Visningar: 46
  • bättre slack (Medium).JPG
    bättre slack (Medium).JPG
    64.8 KB · Visningar: 42
  • the black hole (Medium).JPG
    the black hole (Medium).JPG
    77.6 KB · Visningar: 50
  • db killer (Medium).JPG
    db killer (Medium).JPG
    74.7 KB · Visningar: 54

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Skum känsla med att ta kort utan att se vad man tar på.:brinnerup men kameran fungerar, fast inte bildskärmen..så frugan säger hon skall ha en ny och jag får leka med den gamla enbart:D

Gött med lite meck!

Canon Ixus 90 - rocknroll i fickformat (sådan jag fotar med, köpte min billigt på elschimpansen* i Västerås, 1600-något, går säkert att hitta billigare ändå).

Edit - Kan du inte köra med en dB-buttplugg, få lite morr och ändå ha lite touring-feeling kvar? :crash ;)

/J

* Allmänt vedertaget uttryck för Elgiganten. :D
 

r Anders

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2003
Ort
Västerås
Hoj
KTM 550 Tracker
?

Sen är hojar med serviceböcker mer värda, hå hå ja ja..:3freak HOPPAS de inte är lika slarviga på Yamahastore i Västerås

Allt mekande ska man göra själv, basta. Sen tar man och stämplar boken själv. På min stämpel står det "Faxad _____", jag hitta ingen annan.:fakta
Då kan man dra muttrarna LAGOM SÅ ÄNDA IN I HELVETE.:huvet
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Lite bilder från äventyret med Highsider.se - banåka på Gelleråsen.

I lite kronologisk ordning då...först iväg, okristligt tidigt, det blev trailerqueen av Millen, klart skönt. :) Tack till frugan för att man får besudla hEst-trailern med bensindoftande monster.

Donkanfrulle 07.något i Karlskoga, klart hungrig, blev ingen frulle i all hast...
Sprang på åkpolarn' T-bag från Etuna på sin Busa, vi körde SMC-kursen i april tillsammans och hade det gött...samtidigt ramlade man över tjommen som köpte min 525:a förra våren (en affär man ångrar bittert :huvet).

Klart för attack, nu skall det vridas rulle!

Millen, pärlan, monstret, dräparn' - kort och gott pastaraketen!

Mörka moln.

Kåpskrapad Busa, stenhårt. :yoparty

Kåpskraparn' själv - T-bag.

T-bag på Busan åkte så jävligt att det skrapades kåpa. :D

Fint väder på morgonen, blev lite mer tunga, gråblå moln senare på dagen, men undantaget av några få stänk runt lunch så klarade vi oss helt.



/J
 

Bifogat

  • IMG_0391.JPG
    IMG_0391.JPG
    171.8 KB · Visningar: 56
  • IMG_0392.JPG
    IMG_0392.JPG
    94.6 KB · Visningar: 49
  • IMG_0390.JPG
    IMG_0390.JPG
    212.4 KB · Visningar: 40
  • IMG_0386.JPG
    IMG_0386.JPG
    121.7 KB · Visningar: 43
  • IMG_0385.JPG
    IMG_0385.JPG
    191 KB · Visningar: 45
  • IMG_0384.JPG
    IMG_0384.JPG
    106.3 KB · Visningar: 37
  • IMG_0382.JPG
    IMG_0382.JPG
    162 KB · Visningar: 41
  • IMG_0393.JPG
    IMG_0393.JPG
    173.8 KB · Visningar: 59
Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Söndag 25 Maj åka

Blev en sväng runt ikring Västerås då vädret inte såg så lovande ut från början. Undertecknad, aRWe, Mike och Andy Pandy, tre trevliga lirare.

Resan gick ut mot Geddeholm och småvägar upp på Stockholmsvägen ut mot stora vägen och över mot Orresta, in och fika vid Anudshögfiket, snurra vidare ut mot Tillberga och den lilla vägen så man kommer ut på Salavägen, ut mot Sala, in vid Harreker(ursäkta stavningen) till Skultuna och därifrån småvägarna bort mot lillhärad och raka spåret mot Dingtuna och in mot stan igen.

Vädret blev allt finare under dagen, trevlig tur och trevligt sällskap:tummenupp
 

Bifogat

  • Hälla.jpg
    Hälla.jpg
    234.8 KB · Visningar: 57
  • hojåkare och posörer.jpg
    hojåkare och posörer.jpg
    239.9 KB · Visningar: 77
  • Lillhärad dingtuna.jpg
    Lillhärad dingtuna.jpg
    245.6 KB · Visningar: 72
Last edited:

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
Blev en sväng runt ikring Västerås då vädret inte såg så lovande ut från början. Undertecknad, aRWe, Mike och en till trevlig lirare som jag tyvärr glömt namnet på(Anders?), som körde en hayabusa 2008.

Ut mot Geddeholm och småvägar upp på Stockholmsvägen ut mot stora vägen och över mot Orresta, in och fika vid Anudshögfiket, snurra vidare ut mot Tillberga och den lilla vägen så man kommer ut på Salavägen, ut mot Sala, in vid Harreker(ursäkta stavningen) till Skultuna och därifrån småvägarna bort mot lillhärad och raka spåret mot dingduna och in mot stan igen.

Vädret blev allt finare under dagen, trevlig tur och tevlig sällskap:tummenupp

Jo tevlig tur, det finns lite trevliga vägar runt Västerås trots allt. :tummenupp
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Nytt bakdäck

Kör med gammalt bepövat kort denna gång Pilot Power.
 

Bifogat

  • Nytt.jpg
    Nytt.jpg
    243.1 KB · Visningar: 45

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Näpp!!! Det är nog maxxis du tänker på:) Eller var det när det ligger vatten på vägbanan dessa blev hala:va

Man kör inte i väta. :solskensknutte :D Maxxisdäcken är rocknroll på bana.

Däremot har jag med hört envisa rykten från flera håll att Michelins 2CT-däck är sådär på bana, de går för varmt och släpper utan förvarning.

Men frågan är om man kör så man är på den gränsen, mina maxxis blev klart ljumna och klibbiga senast det begav sig å andra sidan...

/J
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Var det inte de däcken som hade en förmåga att bli ganska hala om man kör bana och det är varmt ute?

Det är lugnt kör alltid på sladd, så det är jag van vid:tummenupp
Är nog ingen fara, hittils har alla däck jag haft på mina hojar klarat av min förmåga med råge, Maxxis däcken var kanon, att jag gick i backen berodde på skiten bakom styret, kombination med för hög fart, för blött underlag för mycket vilja..:huvet
 

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Ort
Västerås
Hoj
08, KTM SuperDuke
Däremot har jag med hört envisa rykten från flera håll att Michelins 2CT-däck är sådär på bana, de går för varmt och släpper utan förvarning.

Ja, det var precis det jag hade hört! Var det inte någon som råkat ut för just det som var med på årets första Hällakörning?
 

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
Michelin Pilot Power 2CT är dom däck det har pratats om som kan överhetta vid bankörning, då ska det vara riktigt varmt ute och så skall man ligga på. Michelin har numera 2CT även i deras competiondäck och dom släpper inte.

Maxxis Presa Sport har gått 1,15-tider på Gelleråsen och under minuten på Kinnekulle, dock med skickliga piloter vid spakarna.
 

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Michelin Pilot Power 2CT är dom däck det har pratats om som kan överhetta vid bankörning, då ska det vara riktigt varmt ute och så skall man ligga på. Michelin har numera 2CT även i deras competiondäck och dom släpper inte.

Maxxis Presa Sport har gått 1,15-tider på Gelleråsen och under minuten på Kinnekulle, dock med skickliga piloter vid spakarna.

Faaan!!!! Där försvann mina skylla på däcken ursäkter upp i det blå:D
 

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
Ja, det var precis det jag hade hört! Var det inte någon som råkat ut för just det som var med på årets första Hällakörning?

OM man får framhjulssläpp på gocartbana beror det på att däcken är för KALLA då det är svårt att jobba upp temp i däcken då.
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top