Film: Yamahaförare missbedömer kurva

tarm

fu
Gick med
29 Apr 2008
Ort
Växjö
Hoj
vtr1000f
Jag hade ingen aning om att sådant här kunde hända! Nu fick jag mig en tankeställare...

Vad är det med er? Nu ska jag ut och köra hoj i alla fall! :tummenupp (Och nej, jag har inte tänkt bränna igenom första bästa kurva, sittandes upprätt - som någon annan halvidiot.)

:hojsmilie
 

Hell_Man

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2004
Ort
Stockholm
Hoj
BMW r1200r LC
Bra eller dåligt? Tycker inte det var något överdrivet otrevliga bilder i filmen. Som sagt man får sig en tankeställare. Tror personen som lagt upp filmen saknar sin kompis och ville nog bara visa hur illa det kan gå.
 

Dominator-Rocks

Guest
Jag hade ingen aning om att sådant här kunde hända! Nu fick jag mig en tankeställare...

Vad är det med er? Nu ska jag ut och köra hoj i alla fall! :tummenupp (Och nej, jag har inte tänkt bränna igenom första bästa kurva, sittandes upprätt - som någon annan halvidiot.)

:hojsmilie

Du är kovl! :yoparty
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Fan va bra! då tycker jag vi skapar en "dödstråd" på forumet där vi kan samla alla upplysande filmer på en & samma plats, gärna lite mer närbilder på kroppsdelar & så också, så vi riktigt lär oss vad som kan hända! :tummenupp
 
Last edited:

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm/Vasastan
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Fan va bra! då tycker jag vi skapar en "dödstråd" på forumet där vi kan samla alla upplysande filmer på en & samma plats, gärna lite mer närbilder på kroppsdelar & så också, så vi riktigt lär oss vad som kan hända!
Jag bidrar med den här! han är inte död såklart, men ändå! :tummenupp

Sluta bete dig som ett barn.
 

Fahrer

SMC BKK/SHK Instruktör
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Hasslarp
Hoj
GSXR750 SRAD ratbike
Jag hoppas att ni förstår när ni ser klippet att hur lätt hemska saker kan hända när man testar sina gränser på gata.

Om ni inte tänker på er själv, tänk på era nära och kära.

Testa gränser gör man säkrast på bana :fakta
 

Gellio

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
KTM
Haha helt otroligt. Det har funnits så mycket videos på folk som rammar murar och bilister och drar 4 ½ volter med skruv och landar på nacken och folk börjar skälla på det här clipet!
Väx upp.

:tummenupp
 

blacksmith

vägmärken?
Gick med
25 Nov 2007
Ort
mjölby
Hoj
-98, Ducati, Monster 600 Dark
samma sak hände mig, förutom lastbilen, komför fort i en vänster kurva och körde ned i ett dike (vadå? jag hade ju en offroad!) sopa i rätt bra och landade på infarten till max hamburger resturang.... kom ut en läkare, en sjuksköterska och en ambulans förare (tyvärr ingen ambulans med sig :/ )
ska till sjukan och operera axeln straxt här :p
 

dirttracker

dirttracker
Gick med
16 Apr 2007
Ort
jönköping
Hoj
YZR500 Cr 500-84 Cr 500-94
Bra film!-tack för den!, sånna här filmer är för vissa , ett nödvändigt ont för att de ska kunna behålla insikten att ...man ska ta de lugnt om man vill öka chansen att bli en gammal MC förare!..typ -thanks!
 

Tsunami

Radical Riders
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Malmö
Hoj
WS 1600 GSXR 600
Jag anar en svag fläkt av...ironi?!!111½%#

F.ö förbjud all tung trafik på dagtid så slipper vi sånt här.

Och vad exakt för fel gör lastbilen!?

Gissa hur illa han måste må han har ju inte en chans att akta sig han blir ju fan på körd av eb mc förare som inte klara av att hålla sig på sin sida av vägen!
 

Captain_Insane

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2004
Ort
Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR-750 (sold) Kawasaki ER-5 (BILLIG) Husaberg FS (lånad)
minns första säsongen på sporthojen, hände allt att man vandrade ut i kurvorna, skulle säkert kunna hända igen men man lär ju sig... bara tur att man inte fick möte... då kan det gå sådär..
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top