Film: Onsdagsbus 5/8

Status
Ej öppen för fler svar.

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Något jag finner lite lustigt är att jag inte har några problem med att acceptera att folk inte gillar detta klipp.
De som inte accepterar/gillar det verkar dock ha problem med att andra människor faktiskt tycker det är helt okej att kolla på ;)

De som vill titta gör det. De som inte vill inser ganska snabbt att det kanske inte är något för dom. Så, nu har jag löst ett "ickeproblem" så att du/ni slipper föra andra människors talan/tänka i kvadrat :)

Det finns massor av medlemmar på detta forum som inte ens äger en motorcykel. Herregud, hur många röster gills egentligen?

Detta klipp betraktar vissa som underhållning och vissa som förkastligt. Att blanda in åldrar och personliga egenskaper tänker jag inte ge mig in på, då det är förkastligt att döma folk så lättvindigt i min bok.

Tror du verkligen på största allvar att du tillhandahåller allmänheten underhållning !?

Detta är ju precis lika underhållande som rattfyllor och allsköns andra olagliga, och för samhället farliga, aktiviter. Det finns INGEN skillnad även om de skyldiga alltid tycks tro att "jameen jag vet ju för faaen va jag håller på med serru ... jag är en säker förare...skål".

Existensen av dylika filmer ger oss alla i samhället stora problem. Detta är inga oskyldiga små lekar ni håller på med. Ni bryter mot lagen. Lagen som vi på ett demokratiskt sätt har enats om att följa. Vi snackar om grov vårdslöshet i trafik och fängelsestraff ifall majoriteten i samhället fick göra som de ville med er.

Samhällets resurser i form av polisers arbetstid går åt till att försöka begränsa denna idioti. Samhället försöker nämligen värna ER samtidigt som ni spottar samhället i ansiktet och hävdar att ni "underhåller oss". Tänk om polisens resurser fick läggas på att jaga MC-tjuvar, kvinnomisshandlare, mördare och andra brottslingar istället för att försöka skydda medborgarna från er egoister.

Förstår ni inte att ni är ett hot mot era medmänniskor? Vi tycker inte att ni är balla och häftiga. Den absoluta majoriteten av Sveriges befolkning är förbannade på er. Inse att vi ser er som ett hot och kommer att behandla er därefter. Ni skadar oss alla med dessa aktiviteter.

Visst, några av de aktuella förarna tycks kompetenta nog att köra på slangen i några hundra meter, men förstår ni inte att ni lockar enormt många småungar att prova desamma i trafiken? För bara nån dag sedan kom en moppedist och blåste förbi mig i en korsning på bakhjulet. Denna förare är INTE kompetent nog att köra på ett sådant sätt ute i trafiken. Men det är ju inte svårt att fatta varifrån de får inspiration till sina dumheter. Sina, i huvudet, par tre år äldre polare med hjälmkamera och liknande hävdelsebehov.

Prova något nytt. Tänk.

Hur tror du att det skulle det kännas om du vet om att din polares tonårsson ser din film och sen krossas till döds i fronten på en cheva när han försöker kopiera sin idols wheeli-bravader?

Hur många barn tror ni inte redan har dött på grund av alla dylika filmer? Tack så jävla mycket för er "underhållning".
 
Last edited:

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
De som vill titta gör det. De som inte vill inser ganska snabbt att det kanske inte är något för dom. Så, nu har jag löst ett "ickeproblem" så att du/ni slipper föra andra människors talan/tänka i kvadrat :)

Om du ser någon sitta och bryta i tändningslåset på en hoj, går du vidare då eftersom du inte vill föra den ev ägarens talan? Det är ju inte ditt problem...eller?
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
G-man och ni andra, låt dem köra och lära sig av sina misstag. Kör dem ihjäl sig så gör dem det, det är inget ni eller jag kan göra åt saken. Snack hjälper ju ingenting. Nära döden olycka upplevelse kan ändra fort på det...
 

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Jag e inte bitter :rolleyes:


Få se hur lång tid det tar tills vi läser om dig på minneslunden.
Eller lycka till! Vi får se hur bra du är på att köra på bakhjulen i rullstolen om du klarar dig. Kanske kan du även klara ett hjul på rullstolen.
En dag svänger en bil ut på vägen eller byter fil tokigt. Hur snabbt får du ner hojen på framhjulet då?

Mitträckena på motorvägen ser jävligt hårda ut men du är säkert stålmannen som alla andra odödliga säkert var strax innan Rune 85 bytte fil framför näsan på dem.

Hoppas slippa läsa din dödsruna.

Kom med och kör bana istället. Där kan du visa vad du verkligen kan på två hjul och kanske tom tävla. Jag lovar och svär på att det är fan så mkt roligare än hasa runt på slangen bara för att impa på moppenördarna.
Ha det gott!
 

zeki

Varför har ni repade knäpuckar ?
Gick med
20 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2008 modell grön
Villket uppståndelse det blev. Fattar inte varför folk ens reagerar men jag antar att det är sånt moralkärringar väntar på för att göra sig hörda. Som nån sa är det inget konstigt med det här ett fenomen som förekommer dagligen, enda skillnaden är väl att de har filmat. Bra kört iaf
 

adrenaline

Adrenaline Mc
Gick med
14 Mar 2005
Ort
Nacka
Hoj
Yamaha R1 -07 PCIII,KN,Mivv decat,A&R buffle kit,Kevlar lameller,Snabbgas, mm
Zeki :tummenupp:tummenupp:tummenupp

Villket uppståndelse det blev. Fattar inte varför folk ens reagerar men jag antar att det är sånt moralkärringar väntar på för att göra sig hörda. Som nån sa är det inget konstigt med det här ett fenomen som förekommer dagligen, enda skillnaden är väl att de har filmat. Bra kört iaf
 

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
Kom med och kör bana istället. Där kan du visa vad du verkligen kan på två hjul och kanske tom tävla. Jag lovar och svär på att det är fan så mkt roligare än hasa runt på slangen bara för att impa på moppenördarna.
Ha det gott!

Visst är det riktigt roligt att köra på bana, både asfalt och grus. Men är även roligt att leka med moppe i trafiken också, många tror jag även är medveten om den kalkylerade risken de utsätter sig för och i viss mån även andra.

Tanten med en massa dubbelmoral

I vissa av dina texter sitter du och skryter att du steker posörer med sina nya moppar de inte kan svänga med enligt dig på allmän väg, de bara försvinner, du gillar att köra riktigt fort på gata.
Springer det ut en skolklass och samtidigt det ligger lite grus samt möte. När du ser det spelar det ingen roll om du kan hantera din moppe eller inte då har du klippt 2ungar.

Antingen åker du lagligt och inser att det kanske inte ens alltid går att hålla lagligt tempo eller så håller du dina värderingar för dig själv.


Ett inlägg skriver du vettigt, så folk kanske inser vad du skriver. I nästa inlägg gör du bara folk irriterade och skiter fan i vad du säger och det enda de vill är att brassa satan mellan bilar på slangen.
Sjunk inte ner till samma nivå som den andra muppen som tror han är gud.
 
Last edited:

robert77

Ny medlem
Gick med
12 May 2005
Ort
Östberga
Hoj
KTM 990 Adventure R
Ja....
Filma kan du inte....
Redigera kan du inte.....
Å köra kan ni defenitivt inte :wiggle

Dessutom är "filmarhojen" nerdrevad så att det ser ut att gå fortare än det gör...


Va fan är det med folk
Har vissa svårt att vara positiva, har du inget bra att säga behöver man inte säga

Så jag antar att alla som filmar bra är experter redan från födseln o killar som Mattias Tepsa har inte förbättrat sig sen födseln eller

Om du ska klaga så ge feedback vad exakt som kan göras bättre.

eller är du bara sur för att du inte fått nåt på länge:tuttar
 

P-G

Fiii fan
Gick med
23 Dec 2003
Ort
Bulten
Hoj
S1000RR
Kom att tänka på den här gamla godingen när jag läste tråden
 

Bifogat

  • arguing on the internet.jpg
    arguing on the internet.jpg
    44.2 KB · Visningar: 48

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Stenungsund
Hoj
Har hittat den Retta:)
Kanske inte är så konstigt att folk med sporthojar togs upp på "Uppdrag granskning". Mentaliteten här inne där man tycker att hastighetsgränser samt rödljus bara är en rekomendation, är helt :brinnerup

Skulle någon utomstående som aldrig har hållit på med motorcyklar läsa denna tråden eller tråden "Ni som kör som svin på 30-sträckorna", så skulle dom nog bli fundersamma.
 

Mr J

:-)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vendelsö
Hoj
GSX1000R 07
Vet inte om jag tycker det var så farligt även fast jag är över 30 år gammal och har lite moral.

Lite trafik, 2 poliser som stod där och stoppade alla motorcyklar för flygande besiktning och 2 poliser till som går och skriver ner massa anteckningar om alla hojjar. Dom behövde en "fuck you burnout".

Personligen fiser jag omkring lagligt på min gammelgixxer men blir ändå antecknad, kände mig faktiskt lite kränkt.

Känns som vissa tagit på sig rollen som moralpredikanter och drar det till sin yttersta gräns. Blir bara löjligt att läsa det ni skriver. Tar ni er själv på sånt allvar? Ser framför mig hur ni sitter och myser när ni lagt ett riktigt duktigt inlägg :)

Idiotkörningar vid skogis i 200 km/h med mötande trafik och 150 pers stående vid sidan, där har min gräns passerats då man faktiskt riskerar mer än sitt eget liv.
 

SSPC

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2005
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R1000 -05
"Först fräna grejen sen tänka"

(ett gammalt SH citat som jag kom att tänka på)
 

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
Kanske inte är så konstigt att folk med sporthojar togs upp på "Uppdrag granskning". Mentaliteten här inne där man tycker att hastighetsgränser samt rödljus bara är en rekomendation, är helt :brinnerup

Jag tycker att just motorcyklister är fantastiskt duktiga på att följa trafikljus, då majoriteten här har en ganska bra uppfattning om hur ont det skulle göra att få en bil i sidan.

Vad gäller att hastighetsgränser bara är en rekommendation skulle jag säga att det är väldigt, väldigt många bilister som tänker så. Jag blir lika förvånad varje gång jag ligger och kör på Essingeleden i 70-80 km/h och allt från lastbilar och mopeder till rullatorer och trampcyklar susar förbi? Och haka inte upp er på det exemplet, det gäller på de flesta vägar.

Jag är ju visserligen en sådan där fjÅrtis själv med mina dryga 24 år fyllda, så det är väl inte så konstigt att jag ändå tycker filmen är lite underhållande. Däremot så är det bitterljuvt, för jag tycker vissa delar (200+ wheelie känns lite vådligt) är dumma, medans stunt på Lundarakan är bättre valt.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

Top