Filip Backlund Trackdays 2014 - ny prisbild, FB Racing School, resor, ny hemsida

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Ort
jag är från vettet
Hoj
Lill-Jingis
Ja jäkligt synd med alla avåkningar i snabb grupp, annars trevlig dag!
ber om ursäkt för den första som var min, laddningsregulatorn började brinna på min hoj :jävla oflyt

Feedbacken lyder : Skamkärran tar för lång tid.

Och något som ni inte kan göra nånting åt med sluta förmedla är bostäderna vid banan,
Mantorp Park har gjort sitt bästa för att skapa en temapark av ett Gulag-läger.
tanken var att bara komma ner dit bädda krypa ner och vakna pigg och utvilad, fel fel fel.

8kvm med två hemmasnickrade våningssängar, och om man nu kommer på den dumma iden att snickra egna sängar BORDE man inte först ta reda på hur stor en madrass är!? madrassen passade helt klart inte tillsammans med sängen.
och när man faktiskt HYR en stuga med SÄNGAR borde det inte då ingå kuddar och täcken?!
Eftersom den överdådiga stugan saknade all form av ventilation och vi var 4st i den så vart det till att sova med öppen dörr, fine, om det inte var för att det var för lågt i tak för att ligga i överslafen.

Otroligt pinsamt/idiotiskt av Mantorp park att ens komma på tanken att hyra ut dessa "stugor"

Frukosten var inte heller så mycket att hänga i julgranen.
 
Last edited:

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Lite synpunkter från mig med:

Som Goshow sa: Skamkärra/bil tar för lång tid vid rödflagg. Det kändes nästan som om ni behövde leta rätt på en förare och bil varje gång det skulle hämtas hojar på banan.

Det saknades en flaggvakt som kunde ha koll på kurvan vid depåinfarten. På slutet av fredagen verkade det även saknas en flaggvakt i slutet på långa rakan. Jag hann in till depåutsläppet 2 gånger för att meddela att någon klotat utan en flagga i sikte.



Som Micke65 säger: Hastighetsskillnaden och brist på instruktör/arrangör/medåkare i snabb grupp som kunde se hur det gick till på banan och ändra lite i gruppen efter behov, fredagen kändes ibland lite smått kaosartad i snabba gruppen.

Möjlighet att hyra transponder till nästa körning? Andra arrangörer har denna möjlighet till en liten extra kostnad.
 

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Ort
västerås
Hoj
Kawasaki ZX-10R
Hejsan Micke!

Hoppas allt är väl. Kan inte annat än hålla med om att antalet röd flaggor under fredagen var ett antal för många, tråkigt nog.

Under torsdagen hade vi enbart två avåkningar där vi enbart en gång behövde åka ut på banan för att hämta in mc, det hjälper oss dock inte för fredagen. Kan tänka mig att många av våra deltagare åkte två dagars och i och med mycket sol, hög värme samt för lite vatten intag så ville några lite för mycket under fredagen vilket resulterade i avåkningar tyvärr.

För att svara lite på din fråga angående racehojar i snabb gruppen så kan vi tyvärr inte styra den biten. I samtliga grupper så har du möjlighet att köra en motorcykel med krasch kåpor på. Även i vår grupp medel/lugn som är en SMC grupp så har du möljighet att åka med kraschkåpor, dock så måste din mc då vara trafikförsäkrad för försäkringar med mera ska gälla.

Jag vet inte riktigt hur man ska kunna lösa en sådan fråga på bästa sätt. Tror du att det skulle vara bättre med en grupp med enbart "gathojar" i?

kom gärna med synpunkter, det är alltid intressant att få höra hur ni känner att upplägg med mera fungerar gentemot andra.

Hade toppen :)

mvh

Fille




6 pass i snabb = 6 röda flaggor :crash

Nånting kändes fel i upplägget i snabb grupp.
Varför så många "race" hojar blandat med reg hojar ..

Förutom detta så blev det ändå en rolig dag i slutändan
 

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Ort
västerås
Hoj
Kawasaki ZX-10R
Hejsan!

Som sagt alltid bra med feedback, det tackar jag för.

Skamkärra/bil är ju någonting som så här i efterhand är en ganska enkel sak att åtgärda. Sammanfattar vi så behöver vi fler i personal för att det ska bli bättre och smidigare, det får vi titta på. :)

Jag är ledsen att du själv behövde komma in för att meddela omkullkörning. - Bättre kommunikation mellan parterna för att uppdatera vad som händer runt banan.

Angående transponder frågan så kostar det en hel del att hyra det systemet för en dag, jag vet att ni är ett antal som efterfrågat just transponder system så detta är något vi får titta på/förhandla med banorna om till nästa år :)

Hade så bra tills vidare så hörs och ses vi inom kort.

PS: kom gärna med svar/tankar på mina svar. Vi vill jobba framåt och förbättra våra dagar till så bra som det bara går och då behöver vi feedback från er som kommer och åker med oss. DS

Mvh

Fille







Lite synpunkter från mig med:

Som Goshow sa: Skamkärra/bil tar för lång tid vid rödflagg. Det kändes nästan som om ni behövde leta rätt på en förare och bil varje gång det skulle hämtas hojar på banan.

Det saknades en flaggvakt som kunde ha koll på kurvan vid depåinfarten. På slutet av fredagen verkade det även saknas en flaggvakt i slutet på långa rakan. Jag hann in till depåutsläppet 2 gånger för att meddela att någon klotat utan en flagga i sikte.



Som Micke65 säger: Hastighetsskillnaden och brist på instruktör/arrangör/medåkare i snabb grupp som kunde se hur det gick till på banan och ändra lite i gruppen efter behov, fredagen kändes ibland lite smått kaosartad i snabba gruppen.

Möjlighet att hyra transponder till nästa körning? Andra arrangörer har denna möjlighet till en liten extra kostnad.
 

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Ort
västerås
Hoj
Kawasaki ZX-10R
TVÅ TOPPEN TRACKDAYS DAGAR PÅ MANTORP PARK – STORT TACK TILL ALLA!

Ett stort tack till alla våra gäster som var med och gjorde dagarna på Mantorp Park fantastiska.

Teamet i Backlund Trackdays så som antagligen merparten av våra gäster hade iakttagit väder rapporter inför kommande två dagar. Det visade på strålande sol, blå himmel och 28-30 grader. Och så blev det också!

Redan under onsdags eftermiddagen så började människor rulla in i depån för att göra sig förberedda.

Torsdagen kom och mer och mer folk rullade in. Efter en gemensam genomgång vid 08.30 så kunde vi vid 09.00 dra igång körningen på allvar.

Efter första dagens körningar så kunde vi konstatera att vi har haft ett stabilt gäng. Två avåkningar och ingen större krasch och all körning har löpt på kanon.

Innan våra dagar på Mantorp så hade vi skickat ut inbjudan till Grillafton under torsdags kvällen. Närmare 75 personer stannade kvar och vi hade en rolig avslutning på dagen med mycket skratt och pratande.

Dag två närmade sig och det förväntades närmast lika bra väder som under torsdagen. Vi hade beräknat något färre antal gäster men det dropade in en hel del så i slutändan blev vi något fler än under torsdagen.

Under dag två så kändes det som folk ville gasa lite mer och tillsammans med den värme som var så kom också en del omkull körningar. Inget alvarligt hände men vi fick åka ut några fler gånger än under den lugna torsdagen.

Under fredagen så åkte även jag (Filip) mer och skjutsade även bakpå en KTM Superduke 1290. Dem gäster som ville åka med var mer än välkomna, och åka blev det. Varje gång vi kom in i depån efter cirka 4 varv runt Mantorp Park så sken dem alla som solar. Alltid lika roligt att få se minen hos en som åkt med!

Under båda dagarna tog vi en hel del bilder på alla våra gäster, dem finns upplagda på vår Facebook sida.

https://www.facebook.com/filipbacklund14

Sedan förra utskicket har jag även hunnit med två stycken deltävlingar i England. Den 13-15/6 på Snetterton 300 där vi genomförde en stark helg och avslutade med en tredje plats. Sedan begav vi oss till Knockhill i Skottland där vi hade en något tuffare helg och slutade på en sjunde plats i loppet.

Nu till helgen, 18-20/7 så väntas nästa deltävling och nu på Brands Hatch GP. En bana som jag tycker mycket väl om och som jag tidigare har åkt väldigt fort och stabilt på, ska vi äntligen få kliva högst upp på det där podiet…!? Vi får vänta och se med spänning.

Ni kan alla följa min och teamets framfart i England via mina sociala medier:

Webbinfo:

Facebook: filipbacklund14
Twitter: @filip_backlund
Instagram: @filipbacklund14
Internet: www.filipbacklund.se

Live-uppdateringar samt resultat:
www.britishsuperbike.com

Jag tillsammans med mitt team och partners vill tacka er alla som var med och förgyllde vår tredje träff av FB Trackdays 2014.

Ett stort tack även till Mantorp Park samt ambulans personal som var med och tog hand om oss på plats.

Vi vill också passa på att delge er vår sista träff för 2014, Karlskoga Motorstadion, Gelleråsen: 27-28/8.

Passa på att gå in och boka er plats medans det finns kvar på vår trackdays hemsida, trackdays.filipbacklund.se

Innan jag säger hejdå och på återseende så vill jag också promota vår partner Mc Gruppen.

Genom Mc Gruppen kan Ni som Trackdays kunder till oss köpa Dunlop däck till priser ni knappt kan se någon annanstans. Mc Gruppen har även skyddsprodukter och en hel del annat till försäljning. Inom kort finns deras nya uppdaterade hemsida upplagd, men tills vidare besök:

http://www.mcgruppen.se/

Så mina kära vänner, nu har vi kommit till ett slut för denna gången. Tusen tack och på återseende.

Mvh

Filip Backlund & resten av Team Backlund
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Hejsan Micke!

Hoppas allt är väl. Kan inte annat än hålla med om att antalet röd flaggor under fredagen var ett antal för många, tråkigt nog.

Under torsdagen hade vi enbart två avåkningar där vi enbart en gång behövde åka ut på banan för att hämta in mc, det hjälper oss dock inte för fredagen. Kan tänka mig att många av våra deltagare åkte två dagars och i och med mycket sol, hög värme samt för lite vatten intag så ville några lite för mycket under fredagen vilket resulterade i avåkningar tyvärr.

För att svara lite på din fråga angående racehojar i snabb gruppen så kan vi tyvärr inte styra den biten. I samtliga grupper så har du möjlighet att köra en motorcykel med krasch kåpor på. Även i vår grupp medel/lugn som är en SMC grupp så har du möljighet att åka med kraschkåpor, dock så måste din mc då vara trafikförsäkrad för försäkringar med mera ska gälla.

Jag vet inte riktigt hur man ska kunna lösa en sådan fråga på bästa sätt. Tror du att det skulle vara bättre med en grupp med enbart "gathojar" i?

kom gärna med synpunkter, det är alltid intressant att få höra hur ni känner att upplägg med mera fungerar gentemot andra.

Hade toppen :)

mvh

Fille

Tja Filip , alltid lika trevlig :)

Jo, 2 dagar spelar säkert sin roll dock så tycker jag fred inte va så varm utan precis lagom :yoparty

Svårt att ha en grupp med reggade gathojar iom fartskillnader..

Så beroende på antal åkare kanske 4 grupper är bättre i vissa lägen,kanske inte på Mantorp som är så pass stor.
Tänkte i så fall 2st racegrupper..känns som en del inte vill åka i race pga av att det går för fort eller vad:va.
Och i stället kör i snabb bland gathojar för att det är tryggare ?.

Några tankar bara ..

Mvh Micke .
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Hejsan!

Som sagt alltid bra med feedback, det tackar jag för.

Skamkärra/bil är ju någonting som så här i efterhand är en ganska enkel sak att åtgärda. Sammanfattar vi så behöver vi fler i personal för att det ska bli bättre och smidigare, det får vi titta på. :)

Jag är ledsen att du själv behövde komma in för att meddela omkullkörning. - Bättre kommunikation mellan parterna för att uppdatera vad som händer runt banan.

Angående transponder frågan så kostar det en hel del att hyra det systemet för en dag, jag vet att ni är ett antal som efterfrågat just transponder system så detta är något vi får titta på/förhandla med banorna om till nästa år :)

Hade så bra tills vidare så hörs och ses vi inom kort.

PS: kom gärna med svar/tankar på mina svar. Vi vill jobba framåt och förbättra våra dagar till så bra som det bara går och då behöver vi feedback från er som kommer och åker med oss. DS

Mvh

Fille

Möjlighet att hyra transponder vore kanon som sagt, då kan man även få ett litet hum om hur snabbt deltagarna kör i respektive grupp. Nu vågade jag mig inte på att byta till Racegruppen, men såhär i efterhand skulle jag nog testat den istället på fredagen.

Även en eller två instruktörer som åker med i snabb grupp vore nog bra till nästa år. Dels för att hålla lite koll, men även för att kunna ge spår/körtips.

I övrigt var jag jäkligt nöjd med dagarna, bättre väder kunde vi inte fått och stämningen i depån var trevlig!
Jag kommer köra med er flera gånger :)
 

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Ort
västerås
Hoj
Kawasaki ZX-10R
Filip-took-a-brilliant-third-place-at-Oulton-after-a-superb-ride.jpg

Det fina sommarvädret börjar lida mot sitt slut och allas vanliga vardag återkommer med skola och jobb.
Men ännu är det inte riktigt över än. Vi har haft en fantastisk sommar med toppen hoj väder.

Våra två sista Trackdays dagar ska vi genomföra inom en veckas tid på Gelleråsen, Karlskoga Motorstadion.

Det finns ännu platser kvar för båda dagarna så gå ut på vår Trackdays hemsida och garantera dig en plats du med. Snacka ihop er med kompis gänget och börja ta ett fint avslut tillsammans med oss på Karlskoga.

27-28/8 - Vi ses där !

Mvh

Filip Backlund

http://trackdays.filipbacklund.se/
 

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Ort
västerås
Hoj
Kawasaki ZX-10R
Dagarna går så fort - nedräkning är i full gång. Onsdag-torsdag denna vecka kör vi våra två sista Trackdays dagar för 2014.

Det finns fortfarande platser kvar till dagarna i samtliga grupper.
Passa på och gå ut på vår Trackdays hemsida och boka din garanterade plats, eller alternativt drop in direkt på banan.

Drop In - möjligheten finns också att komma direkt till banan för att ta en plats i gänget. Via drop in så kan vi enbart hantera kontanter direkt på plats.

Frukost - för er som bokat in frukost så glömde vi nämna det i senaste utskicket. Frukost serveras i cafeterian Pit Stop Cafe direkt på banan.

Teamet av Backlund Racing kommer att befinns sig på banan från och med imorgon, tisdag eftermiddag.

Tills vidare, hade toppen så ses vi inom kort!

// Fille Backlund
 

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
När drar det igång imorgon?
 

Krocke73

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Värmdö
Hoj
Race preppad Gixxer K7
Tack Filip, Jocke och alla SMC:are för två fantastiskt roliga dagar på Gelleråsen:tummenupp
Nu undrar jag, det var 2 fotografer på plats, vilka var dom och var kommer bilderna att finnas?

Tacksam för svar.
 

Krocke73

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Värmdö
Hoj
Race preppad Gixxer K7

Tack!

Dock menade jag killen med som hade kameran på stativ och hade typ världen längsta objektiv. Han knallade runt och fotade i vad han kallde "alla roliga kurvor". Han var där för att fota sin polare på en grön Kawa ninja i snabb grupp. Han hette Johnny Berglund (tror jag, minnet svek mig) men jag hittar honom inte på FB eller hemmsida.
 

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Troll
Killen som fotade på banan skulle höra av sig till Filip eller Jocke med bilder :)

Lotta Kronåker aka Starfish hade en del kontakt med honom också och kanske kommer ihåg uppgifterna :)

Jag hoppas att vi ses på Trackdaysdagar nästa år och jag vet att Filip jobbar på att få ut datumen så snart som möjligt. Han ska bara vinna lite race i Superbike först!

Filip och Jocke, lycka till med det och stort tack för denna säsong :)
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top