Filöverföring till mp3-spelare

LameViffer

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2003
Ort
Kiruna
Hoj
Honda VFR800 -01
Jag tänkte köpa en mp3-spelare och undrar hur filöverföringen funkar. Polaren hade nån modell där du var tvungen att ha ett speciellt program för att föra över filer. Hur fungerar filöverföringen på dagens mp3-spelare? Poppar den upp som hårddisk i "den här datorn", så att man kan kopiera över filerna från datorn utan att man behöver använda något speciellt program?

Ska köpa en Sandisk 256mb
 

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
XR600R SM -94
På min Yepp är det hur enkelt som helst, man bara kopplar in den till USB-sladden så ploppar J: upp så är det bara att dra mp3orna dit.
Tror det fungerar så på de flesta.
 

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös! :(
LameViffer skrev:
Jag tänkte köpa en mp3-spelare och undrar hur filöverföringen funkar. Polaren hade nån modell där du var tvungen att ha ett speciellt program för att föra över filer. Hur fungerar filöverföringen på dagens mp3-spelare? Poppar den upp som hårddisk i "den här datorn", så att man kan kopiera över filerna från datorn utan att man behöver använda något speciellt program?

Ska köpa en Sandisk 256mb

De flesta mp3-spelare kan fungera som ett vanligt usb-minne, alltså att de ploppar upp som en extern enhet när du pluggar in den i datorn.
Vissa funkar dock bara med medföljande program, vilket är riktigt kass. Förhoppningsvis kan man dock lösa det med en ny firmware, vilket jag t.ex. gjorde med min gamla iRiver...
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Köp en mp3 som har USB 2.0 och har du XP så är allt alla tiders.
Då "drar" du bara över de filer du vill ha i mp3´n. Du behöver alltså ingen programvara.
 

GibsonSG

Nice boys don't play Rock'n'Roll
Gick med
2 May 2003
Ort
Järfälla
Hoj
BMW R1150 Rockster
Rasorblade skrev:
Köp en mp3 som har USB 2.0 och har du XP så är allt alla tiders.
Då "drar" du bara över de filer du vill ha i mp3´n. Du behöver alltså ingen programvara.

Det där är inte helt sant. Det beror helt på om drivaren har stöd för Universal Mass Storage eller inte. Alla MP3-spelare har inte det, beroende på lobbying från skivbolagen m.m. Finns USM-drivare är det bara dra och släppa i explorern. Finns inga USM-drivare måste man använda Media Player eller något annat specialprogram.
 

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja.
LameViffer skrev:
Jag tänkte köpa en mp3-spelare och undrar hur filöverföringen funkar. Polaren hade nån modell där du var tvungen att ha ett speciellt program för att föra över filer. Hur fungerar filöverföringen på dagens mp3-spelare? Poppar den upp som hårddisk i "den här datorn", så att man kan kopiera över filerna från datorn utan att man behöver använda något speciellt program?

Ska köpa en Sandisk 256mb

Har du Win XP så är saken biff, sitter du å häckar med win 95/98 så måste du slänga in drivrutiner. Har en likadan mp3 spelare men med 512 mb. Allt funkar bra med den är rätt gnällig vad gäller kvaliten på filerna. Har du "dåliga" mp3 filer så kan den spraka på ställen där de flesta andra mp3 spelare inte gör. Jag har endå behållit min för priset ligger ca 500 spänn under andra mp3 spelare och att det är bara få låtar som den sprakar på, men riktigt bra är den inte...

\Masonit
 

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja.
Masonit skrev:
Har du Win XP så är saken biff, sitter du å häckar med win 95/98 så måste du slänga in drivrutiner. Har en likadan mp3 spelare men med 512 mb. Allt funkar bra med den är rätt gnällig vad gäller kvaliten på filerna. Har du "dåliga" mp3 filer så kan den spraka på ställen där de flesta andra mp3 spelare inte gör. Jag har endå behållit min för priset ligger ca 500 spänn under andra mp3 spelare och att det är bara få låtar som den sprakar på, men riktigt bra är den inte...

\Masonit

Vill lägga till en sak. Var precis på Sandisk.com och laddade hem den nyaste firmware till min mp3 spelare. Testade en låt som låtit illa innan med sprak mm. Låter perfekt nu! Verkar som problemet låg i mjukvaran. :tummenupp

\Masonit
 

MikkE

Guest
morlock skrev:
Hur ofta använder ni era mp3spelare egentligen?
Varje dag. Har feta Sennheiser 212 Pro lurar också som stänger ut allt ljud tifrån. Skönt att filosofera för sig själv.
 

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojlös =/
Ok, är väl förmodligen för att jag inte har någon som jag inte själv ser ett behov med en. Sitter man hemma så är stereon igån eller dator som ylar mp3. Sitter man i bilen kör man stereon i den och när man jobbar så har man inte tid/möjlighet att "lyssna i lurar" och på mp3musik.

Javafan, alla kan inte vara walkmanmänniskor.....
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top