Fikaräser av Honda CB750F

famousruff

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2015
Ort
Örebro
Hoj
ingen
Sådär då har man avverkat ytterliggare några timmar och dessa med en härlig tråd.
Jag blir sugen på ett till projekt men de får vänta till nästa vinter.
Uppskattar dom små skämten och egna tankarna du lyckas få med, klockrent:tummenupp:yoparty
ha en trevlig hojsommar när du får klart på skiten
 

kusk

Medlem
Gick med
22 Aug 2015
Ort
Stenungund
Hoj
Honda CB750F 1981, Honda Cbr 600 f2 1993, Hyosung gt650 2004

kusk

Medlem
Gick med
22 Aug 2015
Ort
Stenungund
Hoj
Honda CB750F 1981, Honda Cbr 600 f2 1993, Hyosung gt650 2004
Sådär då har man avverkat ytterliggare några timmar och dessa med en härlig tråd.
Jag blir sugen på ett till projekt men de får vänta till nästa vinter.
Uppskattar dom små skämten och egna tankarna du lyckas få med, klockrent:tummenupp:yoparty
ha en trevlig hojsommar när du får klart på skiten
Man kan inte ha för många, är redan sugen på ett nytt. Skönt att jag kunde lindra läsandet lite, en kommentar som denna är ju guld värd!

Önskar detsamma! Ska iväg till Nicaragua i 3 månader nu den 15:e. Men hoppas på sommaren håller i sig och att jag inte missar det bästa hojvädret.:rolleyes:
 

kusk

Medlem
Gick med
22 Aug 2015
Ort
Stenungund
Hoj
Honda CB750F 1981, Honda Cbr 600 f2 1993, Hyosung gt650 2004
Hade jag orkat skapa ett youtubekonto för att därefter lägga upp en härlig video på första provstartningen så att ni fick höra ljudet hade jag gjort det. Men än är jag inte tillräckligt ambitiös. Här är en bild framifrån ist
image.jpg
 

kusk

Medlem
Gick med
22 Aug 2015
Ort
Stenungund
Hoj
Honda CB750F 1981, Honda Cbr 600 f2 1993, Hyosung gt650 2004
Hmmm, varvräknarens inkoppling verkar vara korrekt. När jag slår på tändningen lyser bakgrunden och nålen tar sig över tavlan och tillbaka. Men sen när jag startar motorn läser den inte av varvtalet, nålen ligger kvar på noll. Anslutningarna är inget glapp i. Den är byggd för två cylindrar egentligen, men borde ändå ge något utslag tycker jag. Min första tanke var att pulsen inte nådde fram men anslutningen är 100%. Kan någon annan vara feldragen månne?
 
Gick med
18 Jul 2008
Ort
Hammarö
Hoj
Suzuki "sju lösa plomber" GS500E, Gasgas EC 300 R 2013
hur har du kopplat in den? min skulle viras runt tändkabeln, funkade piss så jag satte det på ena spolens minussida
 

kusk

Medlem
Gick med
22 Aug 2015
Ort
Stenungund
Hoj
Honda CB750F 1981, Honda Cbr 600 f2 1993, Hyosung gt650 2004
hur har du kopplat in den? min skulle viras runt tändkabeln, funkade piss så jag satte det på ena spolens minussida
Haha låter som en skum inkoppling :3freak min gröna sladd skulle sättas på spolens negativa anslutning men tycks inte ge utslag på någon av spolarna
 

flunk

Medlem
Gick med
25 Apr 2010
Ort
utanför Uppsala
Hoj
GS750 Café, CBR600 (såld), R6 (såld)
Vad är det för märke/modell på mätaren?
Att vira några varv runt tändkabeln är inte så konstigt som det låter. Högspänningen som går igenom den för varje gnista inducerar en lagom spänningsspik för att mätaren ska detektera den. Fast det är inte alltid det fungerar...
 

kusk

Medlem
Gick med
22 Aug 2015
Ort
Stenungund
Hoj
Honda CB750F 1981, Honda Cbr 600 f2 1993, Hyosung gt650 2004
Åtgärdat. Häpp! Den skulle kopplas på - men tyckte det var konstigt eftersom pulserna gick genom + så bytte plats och nu läser den av. Även indikationslampan för färdriktningsvisarna åtgärdade med hjälp av diodernas kraft.

Vad är kvar nu då? Jo tvätta tanken med lite bensin (blev lite dammig inuti nu när den stått.
Regplåten är även ett kapitel som inte fått något avslut. Vill inte lägga den bredvid hjulet så ska göra allt för att antingen hänga den baktill eller om jag sätter den under ramen, får inte luta mer än 5* läste jag och 20 nedåt. Men finns kanske rum för kompromisser

- - - Updated - - -

Åtgärdat. Häpp! Den skulle kopplas på - men tyckte det var konstigt eftersom pulserna gick genom + så bytte plats och nu läser den av. Även indikationslampan för färdriktningsvisarna åtgärdade med hjälp av diodernas kraft.

Vad är kvar nu då? Jo tvätta tanken med lite bensin (blev lite dammig inuti nu när den stått.
Regplåten är även ett kapitel som inte fått något avslut. Vill inte lägga den bredvid hjulet så ska göra allt för att antingen hänga den baktill eller om jag sätter den under ramen, får inte luta mer än 5* läste jag och 20 nedåt. Men finns kanske rum för kompromisser
 

kusk

Medlem
Gick med
22 Aug 2015
Ort
Stenungund
Hoj
Honda CB750F 1981, Honda Cbr 600 f2 1993, Hyosung gt650 2004
Vad är det för märke/modell på mätaren?
Att vira några varv runt tändkabeln är inte så konstigt som det låter. Högspänningen som går igenom den för varje gnista inducerar en lagom spänningsspik för att mätaren ska detektera den. Fast det är inte alltid det fungerar...
Man lär sig något nytt... Tack för inputen och engagemanget! Nu fungerar den!
 

kusk

Medlem
Gick med
22 Aug 2015
Ort
Stenungund
Hoj
Honda CB750F 1981, Honda Cbr 600 f2 1993, Hyosung gt650 2004
Börjar planera för en tillbakaflyttning av fotpinnarna. Hade varit strålande om någon med ett par (helst svarta) fotpinnar som ligger och dammar i någon flyttlåda i källaren skulle vilja sälja dessa till mig. Lättare bagagnad? Inga problem. Inte det där extravaganta märket? Inga problem. Har du lånat en kompis pinnar och tycker mest att de tar upp plats? Inga problem. Helst i prisklass med ett budgetbygge som detta.
 
Last edited:

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Kolla på eBay efter begagnade originalpinnar. De brukar finnas billigt.
 

kusk

Medlem
Gick med
22 Aug 2015
Ort
Stenungund
Hoj
Honda CB750F 1981, Honda Cbr 600 f2 1993, Hyosung gt650 2004
Detta var en dyr jäkel.
image.jpg
Regestreringsskyltshållaren är även under konstruktion, tror den hamnar på ett lämpligt ställe
 

kusk

Medlem
Gick med
22 Aug 2015
Ort
Stenungund
Hoj
Honda CB750F 1981, Honda Cbr 600 f2 1993, Hyosung gt650 2004
Premiärtur på ettans. Tänkte mig denna lösningen av regplåten
image.jpg
Fortfarande i behov av ombestyckning. Först luft/bränsleblandningen och tomgångsljustering
 

Bjorntunhult

Medlem
Gick med
23 Sep 2015
Ort
sollentuna
Hoj
1975 Honda cb500, 2000 suzuki gsx 750 inazuma
Härligt bygge! blev det nått av replåtslösningen? skulle se riktigt härftigt ut med den där du har den på bilden!
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Trevlig hoj du bygger på.
En fråga till dig: var sitter
laddningsregulatorn på
din hoj ?
Min har troligtvis gett upp.
Ska bli kul att se din hoj
när du är klar me bygget.
 

kusk

Medlem
Gick med
22 Aug 2015
Ort
Stenungund
Hoj
Honda CB750F 1981, Honda Cbr 600 f2 1993, Hyosung gt650 2004
Härligt bygge! blev det nått av replåtslösningen? skulle se riktigt härftigt ut med den där du har den på bilden!
Jag kommer hem från en lite längre resa den 7:e juni. Har de flesta delarna redo för svetsning. Längtar tills man kommer hem och får fortsätta på bygget.
 

kusk

Medlem
Gick med
22 Aug 2015
Ort
Stenungund
Hoj
Honda CB750F 1981, Honda Cbr 600 f2 1993, Hyosung gt650 2004
Trevlig hoj du bygger på.
En fråga till dig: var sitter
laddningsregulatorn på
din hoj ?
Min har troligtvis gett upp.
Ska bli kul att se din hoj
när du är klar me bygget.
Om jag inte missminner mig satt den på längst ut på den vänstra sidan av batterilådan, dit alla anslutningarna går. Men du har väl med största sannolikhet redan funnit den. Problemet löst?
 
Nyheter
Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top