Felmedelande HJÄLP!

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Ort
Malmö, Kirseberg
Hoj
Cbr 600f -99
Tjena. Har nyligen köpt en begagnad dator.. Startade den en 4-5 ggr utan problem. Flyttade den sen två meter åt sidled och tog då ut alla sladdar. Nu när jag skulle starta upp den igen så kommer det upp ett felmedelande.. Det står att "UxTheme.dll" inte kunde hittas och att programmet därför inte kunde starta. Man trycker okej och trycker på sitt namn för att logga in. Då kommer detta medelande upp 2 ggr till och det slutar med att man ser sin bakgrund men att inget mer händer. Försöker man starta något program så kommer samma medelande upp varje gång. Vad ska jag göra för att åtgärda detta?:confused:
Tack på förhand
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
ingen expert på PC - men testa att starta i felsäkert läge (hålla inne F8 under start(???)) och genom det läget lägga in .dll-filen.

det kanske rent av bara behövs att du startar i felsäkert läge och sedan startar om datorn.
 

Jussi

Nu med mindre hår
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Esbo, FIN
Hoj
Gixxer 750, Husqvarna TE510
Google is your friend.

* 1. login to Windows
* 2. Click past the error until you only have the background
* 3. Press Ctrl+Alt+Delete, select Task Manager
* 4. On the Applications tab click on New Task
* 5. Type in "cmd"
* 6. Type "cd \" at the command prompt to get to c:
* 7. Type "cd WINDOWS\system32\dllcache"
* 8. Type "copy uxtheme.dll ..\"
* 9. Restart Windows
Edit: Det var en finsk kille som hade samma problem som du här:

http://www.valt.helsinki.fi/blogs/andberg/post12.htm

och han fick radet ovan
 

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Ort
Malmö, Kirseberg
Hoj
Cbr 600f -99
Hej igen, tack för de förra svaren.. har tagit några foton på felmedelanden nu eftersom den instruktionen som postades inte fungerade då det bara stod att filen inte gick att hitta.
Står att komponenten inte kan hittas.. kan det vara så att en sladd har lossnat när jag flyttat datorn? jag hittade en sladd som inte satt i och satte i den men det var samma problem ändå..kanske en till sladd?
Tack på förhand :)
 

Bifogat

  • felmedalanden.JPG
    felmedalanden.JPG
    52.3 KB · Visningar: 41

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Sladdar har ingen påverkan på saknade filer i burken(ditt fall). Däremot händer det att filer krashar utan synbar anledning(min teori är gammal hårddisk som börjar gå sönder). Vad är det för operativsystem? Kopiera uxtheme.dll från en annan dator med samma operativsystem och lägg den i system32 mappen under Windowsmappen. Samma som Jussi's svar men från annan burk.
 

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Ort
Malmö, Kirseberg
Hoj
Cbr 600f -99
Sladdar har ingen påverkan på saknade filer i burken(ditt fall). Däremot händer det att filer krashar utan synbar anledning(min teori är gammal hårddisk som börjar gå sönder). Vad är det för operativsystem? Kopiera uxtheme.dll från en annan dator med samma operativsystem och lägg den i system32 mappen under Windowsmappen. Samma som Jussi's svar men från annan burk.

Det är windows Xp home edition.. tror det heter något med service pack 2 också.
Problemet att lägga filen där är att jag inte får fram någonting mer än min bakgrund. Måste använda kommandon isåfall för att få den från den skiva jag brännt den filen på in i den mappen du pratar om.. Om någon kan förklara hur man gör så ös på :)
tack för svaret förresten :)
 

hrc

Desillusionerad
Gick med
3 May 2004
Ort
Sollentuna
Hoj
Yamaha Tracer 900 GT
det är ganska püssligt att boota till felsäkert läge med kommandorad och därifrån expandera filer från install-cd'n till rätt katalog på disken. Be grannens 12-åriga grabb om hjälp istället. Han kan.
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top