FEC pc-kassa med touch skärm - windows 7?

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Jag skulle behöva lite hjälp med vår pc-kassa på jobbet.
Den är köpt begangnad och det ligger massor mer saker i den som vi inte vill ha där.
Just nu ligger det windows XP på den och jag skulle vilja byta ut det mot windows 7. men så är jag lite osäker på hur det fungerar med touch funktionen.

Är det någon som vet något om detta eller som kanske har gjort liknande tidigare?

mvh Stephanie
0735-42 97 88
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Be någon bekant se över datorn och rensa den.

Det finns ingen anledning att uppgradera till W7 på en lite äldre dator bara för sakens skull. Funkar kassasystemet öht under W7?

Vågar du lita på någon utomstående skulle t.ex. jag kunna ta en snabb kik på den och kunna rensa den remote om ni är uppkopplade mot nätet med public ip-adress via t.ex. TightVNC. Sitter du bakom en router är det lite pyssel att göra port-forwarding på TCP 5900 och TCP 5800 och lägga till ett undantag för winvnc.exe i Windows-brandväggen.

Jag fixade syrrans virusdrabbade dator inatt remote via TightVNC, funkar himla smutt.
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Be någon bekant se över datorn och rensa den.

Det finns ingen anledning att uppgradera till W7 på en lite äldre dator bara för sakens skull. Funkar kassasystemet öht under W7?

Vågar du lita på någon utomstående skulle t.ex. jag kunna ta en snabb kik på den och kunna rensa den remote om ni är uppkopplade mot nätet med public ip-adress via t.ex. TightVNC. Sitter du bakom en router är det lite pyssel att göra port-forwarding på TCP 5900 och TCP 5800 och lägga till ett undantag för winvnc.exe i Windows-brandväggen.

Jag fixade syrrans virusdrabbade dator inatt remote via TightVNC, funkar himla smutt.
Kassasystemet är webbaserat så det ska inte spela någon roll.

Det enda jag vill ha på datorn är explorer samt office 7 paketet. Sen klarar vi oss galant.
 

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmestorps Eke
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Win 7 har fullt stöd för touch om det finns drivrutiner till skärmen. Kör man Win7 Pro kan man alltid köra i Win XP kompabilitetsläge.
 
Nyheter
KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Top