Fc-moto!

maister

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2012
Ort
Varberg
Hoj
Aprilia tuono v4 1100 -16

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Beställde mitt skinnställ som inte fanns i lager och 11 dagar senare har jag det hemma. Funka fin fint!
 

#68

\m/
Gick med
18 Aug 2012
Ort
Enköping
Hoj
S1000 RR ///M
Gick ju bra med skinnstället så jag blev sugen på en Bionic jacka också... beställde lördag 23/2 och den skickades idag den 25e!
 

#68

\m/
Gick med
18 Aug 2012
Ort
Enköping
Hoj
S1000 RR ///M
En prydligt packad Bionic jacka kom hem till mej idag. Nu är det bara solen jag väntar på.

bionic.jpg
 

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Vad är det för extra avgift de lägger till här:

piece Alpinestars S-MX Plus Stiefel 2013
(Color: Black, Size: 45)

269.00 € 10.76 € 258.24 €
Subtotal 258.24 €
Coupon code
Delivery method UPS Sverige (Sweden) 6.32 €
Payment method 4.90 €
Plus a tax difference of: normal (19 %) 13.59 €
Total amount 283.05 €
Total amount (without VAT) 226.44 €
Including VAT of: normal (25 %) 56.61 €


Är det någon som har en rabattkod eller liknande? Vill köpa stövlarna nu men är för snål :)
 

Sigvardo

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2011
Ort
Kalmar
Hoj
KTM 690
Vad är det för extra avgift de lägger till här:

piece Alpinestars S-MX Plus Stiefel 2013
(Color: Black, Size: 45)

269.00 € 10.76 € 258.24 €
Subtotal 258.24 €
Coupon code
Delivery method UPS Sverige (Sweden) 6.32 €
Payment method 4.90 €
Plus a tax difference of: normal (19 %) 13.59 €
Total amount 283.05 €
Total amount (without VAT) 226.44 €
Including VAT of: normal (25 %) 56.61 €


Är det någon som har en rabattkod eller liknande? Vill köpa stövlarna nu men är för snål :)

Om det är Plus a tax difference of: normal (19 %) du menar så är det momskillnaden som du får betala extra för. I tyskland har dom en momssats på 19% medans vi i Sverige har 25%

Har tyvärr ingen rabbatkod :(
 
Last edited:

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Om det är Plus a tax difference of: normal (19 %) du menar så är det momskillnaden som du får betala extra för. I tyskland har dom en momssats på 19% medans vi i Sverige har 25%

Har tyvärr ingen rabbatkod :(

Vad är det för trams? Moms betalar man i inköpslandet! Aldrig varit med om detta när jag beställt grejor från Tyskland (Dock ej FC-Moto).
 

Sigvardo

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2011
Ort
Kalmar
Hoj
KTM 690
Vad är det för trams? Moms betalar man i inköpslandet! Aldrig varit med om detta när jag beställt grejor från Tyskland (Dock ej FC-Moto).

Ja jag vill också få det till att det är så. Jag har inte pallat forska i varför FC-moto gör så, eller vad det går till.
 

crev

Medlem
Gick med
2 Nov 2012
Ort
Göteborg
Hoj
Trampcykel numera
Beställde en hjälm från FC-moto, kom på posten men fattades spoiler för näsan, skicka ett mail och de har inte svarat på 3 månader :)
200kr fattigare och nu har man en komplett hjälm.

Ja jag vill också få det till att det är så. Jag har inte pallat forska i varför FC-moto gör så, eller vad det går till.

Anledningen vet jag inte men större etablerade företag drar samma moms som landet de skickar till. Jag har själv beställt för mycket saker på internet och många stora kedjor lägger på den svenska momsen istället för ursprungslandets egna.
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Beställde en hjälm från FC-moto, kom på posten men fattades spoiler för näsan, skicka ett mail och de har inte svarat på 3 månader :)
200kr fattigare och nu har man en komplett hjälm.



Anledningen vet jag inte men större etablerade företag drar samma moms som landet de skickar till. Jag har själv beställt för mycket saker på internet och många stora kedjor lägger på den svenska momsen istället för ursprungslandets egna.

Skulle dom då betala in mellanskillnaden på svensk och tysk moms till svenska staten eller var landar dom slantarna? Lite irriterande är det.

Beställde stövlar och lite annat skit för över två veckor sen. Allt fanns i lager och skulle enligt uppgift skickas 2-5 dagar senare.
Vid betalning framgick det också att betalning drar dom från kortet i samband med att dom skickar prylarna men pengarna drog dom samma dag jag la ordern.

Ringde dom idag efter att blivit nonchalerad på mail i 3-4 dagar. Svaret jag fick var att det skickas idag eller senast i morgon. Klart jävligt praktiskt att ta det lite lugnt när man redan fått betalt.

Nej, handlar jag där igen så är det för att det är jäkligt billigt.
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
Skulle dom då betala in mellanskillnaden på svensk och tysk moms till svenska staten eller var landar dom slantarna? Lite irriterande är det.

Säljer du över en viss summa per år till ett annat EU-land betalar du moms i landet du säljer till, FC-Moto har kommit över den gränsen altså betalar du moms till svenska staten inte till tyska, därav 25%
 

MaudF

Liten, grön o elak!
Gick med
4 Jul 2009
Ort
Vendelsö
Hoj
Kawasaki er-6f ABS -08, ZX6-RR -05, Ninja 650 2019
Skulle dom då betala in mellanskillnaden på svensk och tysk moms till svenska staten eller var landar dom slantarna? Lite irriterande är det.

Beställde stövlar och lite annat skit för över två veckor sen. Allt fanns i lager och skulle enligt uppgift skickas 2-5 dagar senare.
Vid betalning framgick det också att betalning drar dom från kortet i samband med att dom skickar prylarna men pengarna drog dom samma dag jag la ordern.

Ringde dom idag efter att blivit nonchalerad på mail i 3-4 dagar. Svaret jag fick var att det skickas idag eller senast i morgon. Klart jävligt praktiskt att ta det lite lugnt när man redan fått betalt.

Nej, handlar jag där igen så är det för att det är jäkligt billigt.

Nej de drar inte pengarna men de reserveras tills varorna är skickade. Beställde en hjälm, som skulle ta väldigt lång tid att få visade det sig. Så jag mailade och frågade om pengarna. Fick då till svar att de endast var reserverade vilket stämde för när beställningen hävdes var pengarna där direkt. Det tar ibland några dagar att få svar men svar har då jag fått på alla mina frågor. Fick köpt en annan hjälm som kom på några dagar. Nöjd då den inte fanns i min storlek här i Sverige.
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Nej de drar inte pengarna men de reserveras tills varorna är skickade. Beställde en hjälm, som skulle ta väldigt lång tid att få visade det sig. Så jag mailade och frågade om pengarna. Fick då till svar att de endast var reserverade vilket stämde för när beställningen hävdes var pengarna där direkt. Det tar ibland några dagar att få svar men svar har då jag fått på alla mina frågor. Fick köpt en annan hjälm som kom på några dagar. Nöjd då den inte fanns i min storlek här i Sverige.

Nix, det var med på månadens inköp på PayPal och PayPal har skickat det vidare till min EuroCard räkning som skall betalas sista Juli.
 
Last edited:

MaudF

Liten, grön o elak!
Gick med
4 Jul 2009
Ort
Vendelsö
Hoj
Kawasaki er-6f ABS -08, ZX6-RR -05, Ninja 650 2019
Nix, det var med på månadens inköp på PayPal och PayPal har skickat det vidare till min EuroCard räkning som skall betalas sista Juli.

Ah, ok. Jag betalade med VISA direkt så då är det skillnad.
 

Eclipse

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2012
Ort
Malmö
Hoj
CBR900RR
Har lagt 3 beställningar därifrån, den senaste fick jag i förgår. När de väl skickat grejerna så går det som sagt väldigt snabbt med ups. Men innan dess kan det vara lång väntan. Jag letade specifikt upp en skinnjacka + jeans som fans i lager och lade en beställning. Inget händer med ordern efter en vecka och sen får jag ett mail att de inte har det i lager. Men det stod ju att det fanns i lager när jag beställde? Tog väl ytterligare 2 veckor innan de fick in grejerna + ytterligare 2 dagar för att skicka. Hade det inte varit för att de har så bra sortiment och bra pris hade jag bojkottat dem för deras falska lagersaldon:huvet
 

JonneJ

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2014
Ort
Gällivare
Hoj
R1 -05, KTM 250EXC-F -04
Jag beställde skor från FC den 20/6 och de levererades den 2/7. Men det tog bara 2 dagar för paketet att komma till Järfälla och sen tog det 10 dagar att få det hit upp! Är nöjd med FC och sjukt missnöjd med ups..
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Ah, ok. Jag betalade med VISA direkt så då är det skillnad.

Så e det..

Ringde dom som sagt härom dagen och fick uppgift om att varorna skulle skickas "idag eller senast i morgon".

Fick dagen efter ett mail om att nån eller flera av varorna jag beställt var slut hos leverantören och att det dröjde. Dom kunde dock inte speca vad det var som var slut.

Ringde då igen och fick besked om att allt var i sin ordning, mailet kunde jag bortse ifrån. "Varorna skickas idag eller senast imorgon".

Fick dagen efter det ett mail om att delar av min order var cancellerad. Loggade in på sidan och konstaterade att det ser ut som om nåt är skickat och inget ser cancellerat. Skall bli riktigt kul det här.

Tur att det är billigt annars skulle man bli arg.

Det är så jävla korkat, jag valde medvetet sånt som var grönt (2-5 dagars leveranstid). Hade dom skött sitt lagersaldo som man förväntar sig av Tyskar hade det aldrig varit några problem.
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Helmetcity.co.uk och Louis.de :Bugar

Har slutat handla på Fc-moto när det är säsong. Just pga att det är lite lotteri om prylarna finns eller ej, samt att de debiterar svensk moms och uppenbarligen stoppar mellanskillnaden i egen ficka. Fast när det är riiiiiktigt billigt, då blir det fc-moto iaf. :glömdet
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
samt att de debiterar svensk moms och uppenbarligen stoppar mellanskillnaden i egen ficka.

Men hur jävla svårt ska det vara att fatta? FC-moto har under ett år sålt för mer än 320 000 sek som är över Sveriges omsättningströskel och MÅSTE därför vara momsregistrerad i sverige och ta ut svensk moms på försäljningar till sverige, allt enligt EU's regler. FC-moto gör helt rätt som man ska så jävligt dumt att fortsätta hacka på dem för det.

du kan ju läsa lite här https://www.skatteverket.se/download/18.34f3b0b713e2cf5455b171/1369124968571/56005.pdf

Men du kanske har ett innerligt hat mot att behöva betala moms till svenska staten? bättre tyska staten får mer pengar då....
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top