Fazer-tråden

-BOMBER-

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Ystad
Hoj
Yamaha Fazer 600 -00, gixxer 750 -96
Såg riktigt grymm ut bromsat den något eller?

Tackar tackar tyvärr hans inte det riktigt med pga att den rasade men jag håller på att fixa till den igen sen jäklar ska hon få gå...!

Hur bred baksula fås på en 600 av 2003 års modell???
Med bibehållen form och bättre funktion då vill säga!

jaghar iaf 180 på min mer kan jag inte rekomendera:p

Hahahah... först nu ser jag att din heter TEO, lustigt sammanträffande, det gör min med. Av 999 TEO-fordon i sverige är alltså minst två st FZS 600 :D

R6-rumpa? Bökigt att få dit? Står i valet och kvalet om att antingen limma/plasta/smälta/whatever eller skaffa ny vänster bakkåpa, men din så ju snygg ut så nu blev det ett 3:dje alternativ i skallen :)

Haha fan va fett!

ja de e från en r6... jag fick bygga en helt ny bakram så helt lätt var det inte men det gick hyfsat bra man gör det iaf inte utan lite hjälp av vinkelslipen och svetsen:p

Jag har min original bakdel kvar men hålen till passagerarhandtaget är igenlagda dock har det blivitt små sprickor där så det måste spacklas.. men vill du kan du få köpa den...
 
Last edited:

joacimz

Medlem
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha R6
Tackar tackar tyvärr hans inte det riktigt med pga att den rasade men jag håller på att fixa till den igen sen jäklar ska hon få gå...!



jaghar iaf 180 på min mer kan jag inte rekomendera:p



Haha fan va fett!

ja de e från en r6... jag fick bygga en helt ny bakram så helt lätt var det inte men det gick hyfsat bra man gör det iaf inte utan lite hjälp av vinkelslipen och svetsen:p

Jag har min original bakdel kvar men hålen till passagerarhandtaget är igenlagda dock har det blivitt små sprickor där så det måste spacklas.. men vill du kan du få köpa den...

Du har inte någon bättre bild där man ser bakdäcket?
 

Mr Fazer

Ny medlem
Gick med
22 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
VFR 750 F -94
Är det någon som är intresserad av en komplett bakfälg och Öhlins bakdämpare med hydralisk förspänning till en Fazer FZS 1000 för överkomliga pengar.
PM a mig:tummenupp
 

Kalleman1

Ängel trots allt
Gick med
16 Feb 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
Ducce SS-S - 17, Eldstorm -02
:tummenupp Låter bra. Någon som satt på en 120 framdäck? Sitter ju det på Thundercaten och det ska ju vara samma fälgar så det borde passa.

Sitter 120 på min, Yamaha-center satte på det när jag nyttjade mitt tillgodokvitto i våras. Funkar toppen =)
 

joacimz

Medlem
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha R6
Ok, skönt att höra. Har 110 fram och 150 bak just nu. Väldigt lättsvängt men bakdäcket höll bara 300-350 mil. Lutar mot maxxis presa sport både fram och bak. Vad tror ni om det?
 

Kalleman1

Ängel trots allt
Gick med
16 Feb 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
Ducce SS-S - 17, Eldstorm -02
Ok, skönt att höra. Har 110 fram och 150 bak just nu. Väldigt lättsvängt men bakdäcket höll bara 300-350 mil. Lutar mot maxxis presa sport både fram och bak. Vad tror ni om det?

Slängde på dunlop sportmax roadsmart (160 bredd) bak nu senast. Kört en bandag och ca 300 mil till på det nu, och är fortfarande som nytt. Förra däcket var ett metzeler Z6 som redan efter ca 250 mil (lugna övningskörningsmil) visade tydliga spår av touringslitage (platt på mitten). Sen höll det gtt och väl 800 mil till, men var inte alls lika lättsvängt längre.
 
Last edited:

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Hej på er Fazergubbar.

Jag står i valet mellan två Fazers som jag vill köpa.

1. En svart 02:a med gamla framkåpan
2 En blå 03:a med nya kåpan

Samma mil, typ samma pris, båda i fint skick.

Kan fan inte bestämma mig, tycker nästan gamla kåpan ser lite grymmare ut, & svart är tidlöst, men den blåa är ju lite mer "up to date"

Ska köpa idag...så kom med lite input! :)
 

joacimz

Medlem
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha R6
Hej på er Fazergubbar.

Jag står i valet mellan två Fazers som jag vill köpa.

1. En svart 02:a med gamla framkåpan
2 En blå 03:a med nya kåpan

Samma mil, typ samma pris, båda i fint skick.

Kan fan inte bestämma mig, tycker nästan gamla kåpan ser lite grymmare ut, & svart är tidlöst, men den blåa är ju lite mer "up to date"

Ska köpa idag...så kom med lite input! :)

Är skicket och miltalen det samma känns det som om du borde få mer för en 03:a när/om du ska sälja. Dock tycker jag att gamla modellen är snyggare (inte bara för att jag har en sådan själv).
 

Urbo

Gör't MC - klubben med fjong!
Gick med
25 Feb 2005
Ort
Tranås
Hoj
Vässad Fazer 1000
Vet inte om jag är fel ute, men låter inte gamla kåpan på en -02a fel?
-01 var väl sista med gamla???


Stämmer. Nya kåpan kom -02

Förresten kan jag tillägga att du ska köpa den nyare varianten på kåpa. Den är snyggare och lite mer ovanlig, och står sig förhoppningsvis bättre i pris än den "gamle".
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Fel av mig, den svarta är en 01, men uttagen 2002!

Den blåa 03:an har dessutom bättre servicehistorik...så det får bli den tror jag, ska tjäna som "slitvarg" & pendlare...blev mkt impad av motorn i den hojen, riktigt rolig att köra! :)
 
Last edited:

Casper

Medlem
Gick med
26 Mar 2008
Ort
Ronneby
Hoj
Yamaha FZS 600 Fazer
Tjena!

Jag undrar vad som händer om man kränger på ett 150 bakdäck? Eller ett 170? (högre än det vågar jag inte gå)

Blir hojen ostabil i kurvorna?

Vad händer?

/ MVH Casper
 

joacimz

Medlem
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha R6
Tjena!

Jag undrar vad som händer om man kränger på ett 150 bakdäck? Eller ett 170? (högre än det vågar jag inte gå)

Blir hojen ostabil i kurvorna?

Vad händer?

/ MVH Casper

Jag har 150 däck på min just nu, och det enda jag kan säga är att den blir väldigt lättsvängd. Beror väll iofs på mera faktorer än bredden på däcket.
Kan kolla vad det var för däck jag hade, men mina höll bara 300-350 mil.
 

Casper

Medlem
Gick med
26 Mar 2008
Ort
Ronneby
Hoj
Yamaha FZS 600 Fazer
Jag har 150 däck på min just nu, och det enda jag kan säga är att den blir väldigt lättsvängd. Beror väll iofs på mera faktorer än bredden på däcket.
Kan kolla vad det var för däck jag hade, men mina höll bara 300-350 mil.


Jo det är ju sant. Varför jag frågade är ju för att det kunde var kul och pröva olika dimentioner och se vilka som passar en. :)

Finns ju en hel del ute på eBay :tummenupp
 

Lagerkungen

Asfaltsallergiker
Gick med
19 Apr 2007
Ort
Malmö
Hoj
Ombyggd Yamaha FZS600
Behöver demontera gaffelbenen och enligt Haynes så skall man använda en lång stång med hylsa längst ned. Någon som har en att låna ut ett litet tag eller vet var man kan få tag på den utan att pröjsa halva skjortan, brallorna och baskern?

Du ska köpa en mutterdragare, funkar finfint eftersom du får högt moment direkt...skruven lossnar alltså utan det dyyyyra verktyget! :yoparty

Sen har jag funderat på Raask bakflyttade fotpinnar, ringde dem o kollade...kostar 1750kr till Fazern o flyttar fotpinnarna ca 6-7cm ...mumma!
Någon som testat??
 

recman

Beta ver. 0.1
Gick med
29 Sep 2007
Ort
Sverige
Hoj
KTM 625 SMC -05
Sen har jag funderat på Raask bakflyttade fotpinnar, ringde dem o kollade...kostar 1750kr till Fazern o flyttar fotpinnarna ca 6-7cm ...mumma!
Någon som testat??

Vad är detta för nåt? Låter intressant, vart har du hittat info om dom? Kolla på Raasks hemsida (www.raask.se?) men hittade inget... Hur flyttas fotpinnarna, neråt, bakåt?
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top