Fazer-tråden

Jelzin

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2008
Ort
Ingen stad
Hoj
2001, Yamaha FZS Fazer 600
Idag blev det årets första längre dagsetapp (räknar inte uppvärmningen på 17 mil). Körde 42 mil tillsammans med en polare i framför allt Halland och delar av Småland. Riktigt härligt trots några regnstänk. Kan varmt rekomendera en tur ut till Bolmsö och inte minst väg 150 mot Falkenberg. Både kurvig och med härliga rakor till avslut.

Polarn har slip-on på sin cykel och jag börjar bli riktigt sugen på att fixa det till min Fazer nu också. Orginal låter den verkligen inte kul! :(

Så, Vad rekomenderar folk här inne för slip-on? Kostnad? Måste jag svetsa om nåt på röret? Nytt luftfilter?
 

Kn Nemo

Lång??? Nä!!!
Gick med
21 Jun 2007
Ort
Stockholm
Hoj
FZS 1000
Nyfiken att höra hur den kändes med tändförställare och större(?) bakdrev och om kn-filter gör någon skillnad. Du får återkomma med en rapport efter test!

Äntligen!!!

Nu har jag fått testa Fazer 1000 05 med KN-Filter, 3 kugg mer på bakdrev och tändförställare på 4 grader. Sedan tidigare sitter ett BSM slipon.
Det blev nu i helgen på Kinnekulle.
Jisses vad den går nu. Rödmarkering på 1, 2 och 3 växel sedan 4 och broms.
Och allt händer mellan 8-12.000. Den flyger iväg. Väldigt bra gaskontroll i kurvorna blev det. Vill resa på sig vid höga varv. Kan verkligen rekomendera detta.

Tjing
Kn Nemo
 

Kaipan

Det var inte jag
Gick med
9 May 2007
Ort
Eskilstuna
Hoj
hojlös :(
visabild.php


En bild framifrån med speglarna från tusen kubikaren.
 

Mr Fazer

Ny medlem
Gick med
22 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
VFR 750 F -94
Jag kan varmt rekomendera LeoVince aluminium oval med uttagbar Db killer, det ger ett gått mullrande ljud och då har men även möjligheten att proppa igen för besiktning eller bana med ljudkrav.

Jag har även en bak öhlinsdämpare liggande med hydralisk förspänning och den dämparen gör en fantastisk skillnad på både hanterbarhet och spår.
Har även en extra fjäder till den.
Ett år gammal och i mycket bra skick.

Hör av er om det är intressant, den är till salu.
 

joacimz

Medlem
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha R6
Några 100 kan jag inte tänka mig att 600:an gör på ettan, har i och för sig inte testat, men jag är väldigt tveksam till det.
 

Kalleman1

Ängel trots allt
Gick med
16 Feb 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
Ducce SS-S - 17, Eldstorm -02
Ja! Grattis! Simma lugnt i början bara! :tummenupp

Tack EQ och Jimmie! :tummenupp

Första turen med hojen till jobbet idag. Grymt skönt, tog inte emot något överhuvudtaget att gå upp i morse =)
Hade svårt att inte köra på maxflex dock, men kom på bättre tankar i morgondimman, kan ju köra mer i eftermiddag då :yoparty
 

PuttePK

Ny medlem
Gick med
24 May 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 675
Bak dempare !

Jag kan varmt rekomendera LeoVince aluminium oval med uttagbar Db killer, det ger ett gått mullrande ljud och då har men även möjligheten att proppa igen för besiktning eller bana med ljudkrav.

Jag har även en bak öhlinsdämpare liggande med hydralisk förspänning och den dämparen gör en fantastisk skillnad på både hanterbarhet och spår.
Har även en extra fjäder till den.
Ett år gammal och i mycket bra skick.

Hör av er om det är intressant, den är till salu.

Tja ! Kunde inte motstå å läsa tråden ! Jag har en FZ6-s svart som jag har lagt ner mycke pengar på ! Nytt system "Leo Vice Alu med ersättningsrör för Caten och PoweCommander USBIII Bänkad på Honda Citty förra Hösten Fy fan var häftigt! Den har ju 78hk från början nu har jag 106 Hk på bakhjulet o jag lovar att man kör ifrån större hojar utan problem...Sjukt nöjd ! Skaffa !!

Skall varvas ur på Brakarby i kväll 1800 !:yoparty :D :tummenupp :arsele
 

EQ

back in the sadle again
Gick med
26 Mar 2008
Ort
Söderslätt
Hoj
KTM 690 Enduro R -12
Tja ! Kunde inte motstå å läsa tråden ! Jag har en FZ6-s svart som jag har lagt ner mycke pengar på ! Nytt system "Leo Vice Alu med ersättningsrör för Caten och PoweCommander USBIII Bänkad på Honda Citty förra Hösten Fy fan var häftigt! Den har ju 78hk från början nu har jag 106 Hk på bakhjulet o jag lovar att man kör ifrån större hojar utan problem...Sjukt nöjd ! Skaffa !!

Skall varvas ur på Brakarby i kväll 1800 !:yoparty :D :tummenupp :arsele

Kan då inte låta bli att replikera och säga att vi som kör "originalhojen" :hihi
FZS 600 1998-2003 har 95hk som standard!

Undrar vad vi skulle komma upp i om vi hottar upp våra hojar ytterliggare! :D
 

PuttePK

Ny medlem
Gick med
24 May 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 675
Kan då inte låta bli att replikera och säga att vi som kör "originalhojen" :hihi
FZS 600 1998-2003 har 95hk som standard!

Undrar vad vi skulle komma upp i om vi hottar upp våra hojar ytterliggare! :D

Jamen de lär väl inte vara några problem ! De är väl bara å hotta upp Järnspisen då :tummenupp :D
 

JimmieFazer

Detta e livet....
Gick med
2 May 2008
Ort
Örkelljunga
Hoj
Yamaha Fz600 02a
Tjoooo!
Jag undrar en sak, jag köpte min fazer för ett par dagar sen, en 02a, 600..
I pappert står det att de är 49kw vilket ja har för mig blir runt 70 hästar. Men jag har en kompis som är ganska insatt i det och han sa att det inte finns en chans att de är 70 hästar utan snarare 95 som ni säger att ni har i era hojar för den går bra, jag är inte missnöjd, tvärtom, jag älskar den som fan..

men min fråga är varför det står 49kw, hade varit kul om någon hade kunnat förklara för mig =)

/jimmie
 

Palle2

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Fazer 600
Modellen är inreggad av Yamaha när den kom till Sverige på 49kw. Dock är det 95Hk på hojjen så det är bara att tacka och ta emot. Billigare försäkring är ju inte helt fel.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top