Facebookgrupp för sporthojsåkare!

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Jag undrar mest vad det är för fördel med att starta en fejsbookgrupp istället för att posta exakt samma information på detta forum...? Det finns ju redan avdelningar på detta forum för just sådant.

För övrigt - om Shimonu's påstående stämmer (jag har inte fejsbook så jag kan inte kolla) - så får du nog slipa på retoriken lite grann. För alla oss betyder alltså för alla Stockholmare...?

Ni tog orden ur mun på mig.

Vill man nå ut snabbt (spontan tur eller liknande) utan någon sida så är väl whatsApp eller Viber effektivt! Vi har en sms lista i Trestad tråden.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Det är märkligt att ni endast ser i svart och vitt.

Det är inte antingen eller. Det går alldeles utmärkt att kombinera dessa två sidor. De kan komplettera varandra.
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Jag skulle joina, men allt rann av mej när jag märkte att: "man skall ansöka om medlemskap"
Vill du leka lite märkvärdig när du skall granska alla som vill delta? OCH Till vilket syfte... kan man undra..!

Misstänker att det kan vara så att de kan skriva saker som "gasa som fan" osv utan samma risk för att få polisens ögon efter sig. På Facebook måste alla köra med sitt egna namn och då blir det lätt att kolla upp vem som gjort vad.
Därför de kör med en sluten grupp om jag får gissa..

Personligen är jag allergisk mot Facebook. Även om jag förstår fördelarna så orkar jag inte läsa igenom ännu en hemsida. sporthoj.com räcker gott för mig så får alla andra göra som de själva vill.
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Misstänker att det kan vara så att de kan skriva saker som "gasa som fan" osv utan samma risk för att få polisens ögon efter


Dessutom slipper man få det indexerat av Google.. man vill ju inte riskera att folk inte vågar fråga om att ligga, liksom.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Att folk inte fattar att fejsbook dödar sporthoj.com?
1. Många vill (faktiskt) inte ha FB eftersom det är ett helt stört fenomen.
2. Med alla sociala medier, FB, Twitter, Instagram osv. osv. så orkar folk inte kolla på alla ställen. Det gör att alla kanaler får färre som följer. Man väljer var man lägger sin tid.

Det var bättre när "alla" var här.
 

mario_ktm

Medlem
Gick med
10 Feb 2014
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 1190 KTM Advent - Yama TDM 850
Därför de kör med en sluten grupp om jag får gissa..

Personligen är jag allergisk mot Facebook. Även om jag förstår fördelarna

mjoo det är sant, sen finns det ett tabu, det största, när det gäller forumvärlden.
man skall aldrig sno medlemmar från ett forum till ett annat. Eniga. Vi skiter i facebock.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Finns redan en sporthojsgrupp på FB sedan länge. "Sporthoj" heter den :7peta
 

Gixxer7502009

Ny medlem
Gick med
1 May 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2009 suzuki GSXR 750
haha du kan ju inte ha mycket i huvudet när du uttalar dig på det viset. Självklart har man en sluten grupp där vi accepterar ansökningar just för att inte alla ska kunna gå med. Flera ansökningar om dagen från människor från andra länder som jag får neka. Det är en svensk grupp :)
 

FJ1200

f.d. Handledare
Gick med
20 Jan 2007
Ort
Örebro
Hoj
Ducati MS 1100S
Vi hade en öppen grupp i Örebro förut. Man la upp när och var man ville köra en sväng. Efter ett tag så började blå-vita bilar dyka upp just när vi skulle samlas, och även på de ställen det var tänkt att åka. Numera har vi en sluten grupp.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top