Förvaring av mobil, nycklar och plånbok ?

sampan

Pengarna ska rulla!
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Nybro
Hoj
sxv 550 -08 + PANIGALE!!
Hallå!

Har inte plats varken i hojen eller på kläderna att ha mina värdesaker.. finns det några smarta tips ? Vet att man kan ha midjeväska osv, men dom är ju så jävla fula! :/


Mvh!
 

Tmy.

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2009
Ort
Stockholm
Hoj
R6
börjat ha väska hela tiden när jag kör hoj.. slipper jag behöva lämna ngt bara för att jag kör hojen.

En påse/mjuk tyggrej som man lägger under baksätet kan det hända att jag lägger saker oxå..
 

JimmieR

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2011
Ort
Karlstad
Hoj
Honda CB600F -07
Enda jag tar med mig på dagsutflykter/kortare turer är en lös hemnyckel (utan andra nycklar och nyckelringar osv), telefon och till sist körkortet och ett betalkort. Dom 4 sakerna tar minimal plats i en ficka på mc-jackan/stället :)
 

sampan

Pengarna ska rulla!
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Nybro
Hoj
sxv 550 -08 + PANIGALE!!
Enda jag tar med mig på dagsutflykter/kortare turer är en lös hemnyckel (utan andra nycklar och nyckelringar osv), telefon och till sist körkortet och ett betalkort. Dom 4 sakerna tar minimal plats i en ficka på mc-jackan/stället :)

Jo det är ungefär vad jag har med, men ibland har jag med mig allt.. problemet är bara att jag har inga fickor på mitt ställ..
 

Kneedrag

Guest
En snygg rygga. Haglöfs har jag.

Men om man nu bara ska ha med gopro, plånbok, nycklar ,hörselproppar, sunglasses, mobilen, mensskydd, dricka så är en midjeväska skitbra. Bara vända på den och sätter min bakom ryggen så den inte syns så mycket för framför magen ser det asfult ut.
 

MrRR

Ny medlem
Gick med
6 May 2012
Ort
Nossebro
Hoj
CBR1000RR Fireblade -08
Tänker du ens tanken att åka tuff hoj med magväska, ja då skulle jag hellre ha grejerna inlindad i en icakasse runt styret.
 

sampan

Pengarna ska rulla!
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Nybro
Hoj
sxv 550 -08 + PANIGALE!!
Tänker du ens tanken att åka tuff hoj med magväska, ja då skulle jag hellre ha grejerna inlindad i en icakasse runt styret.

lite det jag syftat på också! därav tråden för andra tips och trix. :)
 

Daza

Ny medlem
Gick med
21 May 2012
Ort
Norrtälje
Hoj
-Husqvarna 701 Supermoto 2018
Ett sånt där mobilfodral för löpare man fäster runt överarmen, får plats med betalkort och en lös nyckel också skulle jag tro
 

d.ojja

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2011
Ort
Trollhättan
Hoj
2013, KTM 1190 Adv R & 2000, XR400R
Reseplånbok ssom man har runt midjan fast innanför kläderna? Kanske inte för tjocka plånboken men för körkort, ngn sedel o ev betalkort?
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Göm hemnyckeln på lämplig plats nära hemmet om möjligt.

Sen är det mobil och visakort i innerfickan på stället. Finns det verkligen ställ utan några fickor alls?
 

Spiido

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2012
Ort
East Coast
Hoj
En jättesnabb
En Kriega R25 rucksack är najs, känner aldrig att du har den på dig och grymt snygg, min son trodde det var en fallskärm när han såg den första gången :D
Beställs med fördel direkt från Kriega.com beläget i UK.

Ps. Tillverkade av hoj-folk FÖR hoj-folk.
 

MrRR

Ny medlem
Gick med
6 May 2012
Ort
Nossebro
Hoj
CBR1000RR Fireblade -08
lite det jag syftat på också! därav tråden för andra tips och trix. :)

Tack! haha hade jag varit du hade jag satsat på en typ av neck wallet, nån slags plånbok man har runt halsen
neuvo-neck-wallet-2.jpg
 

mrf

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2012
Ort
tanum
Hoj
08 CBR 1000 RR
de går inte å ta typ en helt vanlig gammal jävla tom & jerry rygga som du har kvar sen förskolan?
 

MrRR

Ny medlem
Gick med
6 May 2012
Ort
Nossebro
Hoj
CBR1000RR Fireblade -08
Det är väl lite överdrivet att använda sig av en ryggsäck för att ha med en mobil och ett par kort? Visst funkar det, går väl att förvara i nån plastpåse i nåt förvaringsutrymme i hojen med om man vill det. Där instruktionsbok/verktygen är.
 

_JR_

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2010
Ort
Örebro
Hoj
Honda Hornet 600 -99
Det är väl lite överdrivet att använda sig av en ryggsäck för att ha med en mobil och ett par kort? Visst funkar det, går väl att förvara i nån plastpåse i nåt förvaringsutrymme i hojen med om man vill det. Där instruktionsbok/verktygen är.

Dessutom är det svårt att åla av sig ryggsäcken när man har ett tight skinnställ och ryggskydd på sig.
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Alla ställ har väl en innerficka eller? Jag trodde iaf det.

Hemnyckeln i stöveln, KK och bankkort i innerfickan.

Telefonen är lurigare men jag har även den i innerfickan då den kan vara bekväm att ha tillhands när man ligger i spenaten 20 meter ifrån hoj och avsliten midjeväska, kanske inte helt säkert men..
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top