Förtal och ärekränkning?

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Hoho, fyfan vad sjukt. Jag kan intyga att hundbranschen (går på lite jakthundskurser) är likadan. Det är alltid svart eller vitt och lite skitsnack. Sällan gubbar utan det är i princip till 100% tanter/tjejer det handlar om. Det GuW skrev om bögar och surrogatbarn stämmer också till max vad gäller hund och katt. Enligt min jaktkompis tjej så är killar som rider nästan till 100% bögar. Inget fel men det är bara så det är.
 

RebeX

THE Ninja
Gick med
27 May 2004
Ort
Over the hills and far away
Hoj
ZX6R 636 -04 - RebexEdition
Hoho, fyfan vad sjukt. Jag kan intyga att hundbranschen (går på lite jakthundskurser) är likadan. Det är alltid svart eller vitt och lite skitsnack. Sällan gubbar utan det är i princip till 100% tanter/tjejer det handlar om. Det GuW skrev om bögar och surrogatbarn stämmer också till max vad gäller hund och katt. Enligt min jaktkompis tjej så är killar som rider nästan till 100% bögar. Inget fel men det är bara så det är.

60% av de hästkillar jag vetat vilken sexuell läggning de haft har varit homosexuella :arsele
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Och mina misstankar om hästfolk är verkligen bekräftade, många är förjävliga! Tacka vet jag hojfolk, även om det finns rövhål i denna världen oxå, så är de betydligt färre iaf!:Bugar

Nu kanske det här låter vansinnigt sexistiskt men min erfarenhet är att så fort det är en majoritet av kvinnor inblandade så blir det en jävla massa intriger, tjafs och knivar i ryggen.
Det gäller såväl arbeten som fritidssysslor.

Som du själv säger, det här förekommer inte alls i samma stil i t.ex. hojvärlden där folk lånar ut det mesta till varandra i depåer, mekar åt varandra osv osv.

Hoppas det inte sätter några käppar i hjulen i din framtida bransch och att du lärt dig något av detta om inte annat, håll dina vänner nära och håll nära koll på dina "fiender".
 

RebeX

THE Ninja
Gick med
27 May 2004
Ort
Over the hills and far away
Hoj
ZX6R 636 -04 - RebexEdition
Nu kanske det här låter vansinnigt sexistiskt men min erfarenhet är att så fort det är en majoritet av kvinnor inblandade så blir det en jävla massa intriger, tjafs och knivar i ryggen.
Det gäller såväl arbeten som fritidssysslor.

Som du själv säger, det här förekommer inte alls i samma stil i t.ex. hojvärlden där folk lånar ut det mesta till varandra i depåer, mekar åt varandra osv osv.

Hoppas det inte sätter några käppar i hjulen i din framtida bransch och att du lärt dig något av detta om inte annat, håll dina vänner nära och håll nära koll på dina "fiender".


Det är inte sexistiskt i mina ögon utan ren fakta. Tyvärr är det mycket skitsnack bland tjejer, det killar gör upp fysiskt gör tjejer ofta på ett mycket fulare sätt, med som du säger, knivar i ryggen och skitsnack. Jag är väldigt emot det, men kan knappst påstå att jag är helt oskyldig själv heller.

Av den anledningen är majoriteten av min umgängeskrets killar...
 

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Nu har massa folk skrivit massa saker o jag orkar inte läsa allt, men du kan ta det till domstol men då får du betala advokat o rättegång själv. Har vart i samma posetion, och det är inte värt det. Släpp stoltheten och fallet och gå vidare som en starkare människa!
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Liten avstickare: Jag undrar vad Mark gjort på bukefalos i 6 år? :D :D :D Visste inte du höll på med pållar. :tummenupp
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Det är han dom skriver om i misslyckat-sex-tråden... allihopa... :D

finns det en sån tråd? :va :D:D o folk klankar ner på brudarna som reggar sig här på sh för att ragga. :D :D :D undra hur många sh-killar man hittat på bukefalos. :D
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
finns det en sån tråd? :va :D:D o folk klankar ner på brudarna som reggar sig här på sh för att ragga. :D :D :D undra hur många sh-killar man hittat på bukefalos. :D

Jag hittade den efter tips (LÄNK) i "Vad får dig att le" tråden här på SH.

Man kan läsa utan att vara regad...
 
Last edited:

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Liten avstickare: Jag undrar vad Mark gjort på bukefalos i 6 år? :D :D :D Visste inte du höll på med pållar. :tummenupp

Det är mycket du inte vet om mig.

Har på sätt och vis varit ganska aktiv inom ridning genom åren förstår du ;)

Jag hittade den efter tips (LÄNK) i "Vad får dig att le" tråden här på SH.

Man kan läsa utan att vara regad...

Du skulle bara veta vad som händer 'over there'
Även solen har ju sina små fläckar :brynad
 
Last edited:

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Det är mycket du inte vet om mig.

Har på sätt och vis varit ganska aktiv inom ridning genom åren förstår du ;)



Du skulle bara veta vad som händer 'over there'
Även solen har ju sina små fläckar :brynad

att ragga på hästbrudar o att bli riden räknas inte. :D :D

herrejisses, har läst den tråden i flera timmar nu. rolig som fan men shit vilka tjejer d finns. :D:D:D
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
att ragga på hästbrudar o att bli riden räknas inte. :D :D

herrejisses, har läst den tråden i flera timmar nu. rolig som fan men shit vilka tjejer d finns. :D:D:D

Nu är ju visserligen min chey både hästägare och medlem på Buke, fast jag tänkte mer på min egna erfarenhet inom ridning.
Har tävlat Msv B i hoppning bl.a. :7peta
 
Last edited:

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Nu har jag inte läst hela tråden,men det e väll väldigt svårt att anmäla någon för förtal om personen i fråga inte är namngiven?
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top