Förtal och ärekränkning?

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki RMZ 450
Låter som en vanlig dag i ett vanligt stall. Eller som en ovanligt lugn dag i ett KOLLEKTIV-stall :)

Fattar fortfarande inte att ingen gjort en tv-såpa om ett kollektivstall...

Haha

Det blir den nya flugan.

Missa inte STALLET kl 20:00 på Onsdagar.
Där får vi träffa Bonden Bertil som hyr ut stallplatser till hela 20 flickor. Intrigerna tätnar och en försvunnen grimma leder till ett hätsk stämning där ingen kan gå säker. Hur ska detta sluta och vem kan man egentligen lita på. Svar får du endast om du följer STALLET..
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Haha

Det blir den nya flugan.

Missa inte STALLET kl 20:00 på Onsdagar.
Där får vi träffa Bonden Bertil som hyr ut stallplatser till hela 20 flickor. Intrigerna tätnar och en försvunnen grimma leder till ett hätsk stämning där ingen kan gå säker. Hur ska detta sluta och vem kan man egentligen lita på. Svar får du endast om du följer STALLET..

[YOUTUBE-ID]dRpkvDEsMDs[/YOUTUBE-ID]
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Troligt att hon åker dit för förtal när det för det första är sjukt svårt att åka dit för förtal i Sverige och för det andra inte nämnt några namn eller pekat ut någon. :rolleyes: Det enda en polisanmälan skulle ge dig är en räkning på rättegångskostnaden.

Och det är om vi utgår från att du har rätt. Så vitt vi vet kan det vara så att hon talar sanning. Du säger att ni var vänner tills du upptäckte det här igår, sen säger du att hon försökt trycka ner er så ofta hon kan och att det inte är första gången hon sprider lögner på internet? Låter som en nära vän
 

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Känns väll ganska döfött att hålla på med att polisanmäla henne för en sån sak.

Ett par välriktade sparkar mot hennes bils backspeglar så är saken ur världen!
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R
Putta in henne i stallet och lås grinden. Sen stressar du upp hästen så den trampar ihjäl henne.

Var det ett dåligt förslag tycker du?
 

RebeX

THE Ninja
Gick med
27 May 2004
Ort
Over the hills and far away
Hoj
ZX6R 636 -04 - RebexEdition
Putta in henne i stallet och lås grinden. Sen stressar du upp hästen så den trampar ihjäl henne.

Var det ett dåligt förslag tycker du?

Funkar fint för mig hahaha!!:D

Känns väll ganska döfött att hålla på med att polisanmäla henne för en sån sak.

Ett par välriktade sparkar mot hennes bils backspeglar så är saken ur världen!

Vi funderade på att spränga bilen, det är tuffare:tummenupp

Haha

Det blir den nya flugan.

Missa inte STALLET kl 20:00 på Onsdagar.
Där får vi träffa Bonden Bertil som hyr ut stallplatser till hela 20 flickor. Intrigerna tätnar och en försvunnen grimma leder till ett hätsk stämning där ingen kan gå säker. Hur ska detta sluta och vem kan man egentligen lita på. Svar får du endast om du följer STALLET..

K:yopartyLOCKRENT!!

Jobbigt om killen är en tjej bara :rolleyes:

hade varit det minsta bekymmret!:arsele


Tack allihop för er hjälp!
Blir nog ingen anmälan, om hon inte drar detta längre. Fick bra respons i tråden på bukefalos, och tror det svider rätt bra hos kärringjävlen.

Jag har lärt mig en ordentlig läxa iaf! Man har få riktigt vänner, och folk som hela tiden vill framstå som bättre än en själv, hör inte till den kategorin. Och mina misstankar om hästfolk är verkligen bekräftade, många är förjävliga! Tacka vet jag hojfolk, även om det finns rövhål i denna världen oxå, så är de betydligt färre iaf!:Bugar
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Funkar fint för mig hahaha!!:D



Vi funderade på att spränga bilen, det är tuffare:tummenupp



K:yopartyLOCKRENT!!



hade varit det minsta bekymmret!:arsele

Du har aldrig tänkt på att hon kan hitta den har tråden och känna sig förtalad och ärekrängt ?
 

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Majesty 400
Du har aldrig tänkt på att hon kan hitta den har tråden och känna sig förtalad och ärekrängt ?

Ja med det folket som sh delar säng med är det inte så svårt. Lägg då till tankegångarna med brevlådor och bilar så blir det nog NI som ringer på dörren nästa gång.:brinnerup
 

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
En länk till bukeloffastråden tack!
 

RebeX

THE Ninja
Gick med
27 May 2004
Ort
Over the hills and far away
Hoj
ZX6R 636 -04 - RebexEdition
Du har aldrig tänkt på att hon kan hitta den har tråden och känna sig förtalad och ärekrängt ?

Jodå, precis av den anledningen jag skrev i första inlägget att jag egentligen inte ville gå bakom ryggen på henne, men i det här fallet handlade det inte om medhåll utan om man faktiskt kan ta vid rättsliga åtgärder.

Jag hade inga planer på att länka till hennes tråd heller, men så gjorde ju någon annan det å det kan jag inte styra över.

Dessutom har jag inte talat osanning i den här tråden, utan bara refererat till vad som hänt. Sedan att jag tycker hon är en kärring, det står jag för, precis som hon står för att hon tycker jag är en djurplågare. Ska man se till det rättsligt är det inte hon som tar mest skada av konsekvenserna av sådana här disskussioner.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Bara att lägga ner det nu och gå vidare. Du har sett att folk inte tagit så allvarligt på påståendena i tråden på hästforumet. Ge dig inte in i några vidare diskussioner. Det slutar bara på dagisnivå vilket är ovärdigt för två vuxna människor. Se händelsen som en lärdom och var vaksammare på dina vänner i framtiden.
 

RebeX

THE Ninja
Gick med
27 May 2004
Ort
Over the hills and far away
Hoj
ZX6R 636 -04 - RebexEdition
Bara att lägga ner det nu och gå vidare. Du har sett att folk inte tagit så allvarligt på påståendena i tråden på hästforumet. Ge dig inte in i några vidare diskussioner. Det slutar bara på dagisnivå vilket är ovärdigt för två vuxna människor. Se händelsen som en lärdom och var vaksammare på dina vänner i framtiden.

Precis:) jag är fullt nöjd med responsen på forumet, jag tänker inte ta detta vidare, om inte hon gör något drastiskt, vilket jag tvivlar på att hon kommer göra efter svaren hon fått i hästtråden.

Som sagt, jag orkar inte lägga energi på sånt här i onödan. Jag va ganska arg när jag skrev den här tråden, och ville se vad jag hade för alternativ. Nu tycker jag dock att hon fått vad hon fötjänar och det räcker så.

Tråkigt att behöva förlora en vän såhär, men hon var förmodligen ingen vän från början heller... Dirt off my shoulder så att säga!

Tack igen för all hjälp allihop!:tummenupp
 
  • Gilla
Reaktioner: ft
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top