Försvunna nycklar till Gixxer, vad göra?

Status
Ej öppen för fler svar.

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Tror som så många redan har skrivit att du får hjälp med detta av suzuki men med tillägget att du nog "bara" behöver köpa nycklar, de "omöjliga" imobilizers som Suzuki har kom efter 01 (har ett sådan själv) och på den 02:a jag hade var det "vanlig" nyckel så på din 01:a lär det vara samma då 01 & 02 är bra precis samma hoj.
 
Last edited:

GixxerHenke

Jag försökte iallafall.
Gick med
10 Jul 2011
Ort
Nårrje
Hoj
Ducati 999S
Tror som så många redan har skrivit att du får hjälp med detta av suzuki men med tillägget att du nog "bara" behöver köpa nycklar, de "omöjliga" imobilizers som Suzuki har kom efter 01 (har ett sådan själv) och på den 02:a jag hade var det "vanlig" nyckel så på din 01:a lär det vara samma då 01 & 02 är bra precis samma hoj.

Ah, bra information!
Tänk vad jag lär mig.

Tack och bock!
 

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Varför skriver alla att TS ska kontakta Suzuki?
Vad tror ni att Suzuki kommer att säga till TS?

GixxerHenke: Du kör en forntida motorcykel där t-låset endast är en simpel strömbrytare.

1. Byt ut t-låset till en vanlig strömbrytare.

2. Skruva av t-låset och demontera isär det. Plocka ur stiften så att alla nycklar passar att starta med.

3. Köp ett nytt t-lås på skroten, ebay etc och byt...

(En låssmed kan sedan koda om resterande lås efter din nya nyckel)
 
Last edited:

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Eslöv
Hoj
Cagiva mito f 00
hilarious, tänkte låna tråden lite,

har en mito 00a med en helt vanlig nyckel, kan jag bara kopiera den varsomhelst? och kan man göra ett nytt lås som nyckeln kan användas till på något sätt ? (skjutssadellås ej tändningslås)
 

bandit666

Bandit666
Gick med
16 Jun 2007
Ort
Viva Las Uppsala
Hoj
Ett par stycken
hilarious, tänkte låna tråden lite,

har en mito 00a med en helt vanlig nyckel, kan jag bara kopiera den varsomhelst? och kan man göra ett nytt lås som nyckeln kan användas till på något sätt ? (skjutssadellås ej tändningslås)

Den där hojjen är så simpel så du kan svänga in på konsum så kopierar dom hela moppen åt dig medans du väntar :D

kopiera nyckel är inga problem, vänd dig till en låssmed för att "göra ett nytt lås"
 

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Eslöv
Hoj
Cagiva mito f 00
Den där hojjen är så simpel så du kan svänga in på konsum så kopierar dom hela moppen åt dig medans du väntar :D

kopiera nyckel är inga problem, vänd dig till en låssmed för att "göra ett nytt lås"

tur min hoj är värd 5-10 gånger mindre än dom med kodlås osv :rolleyes:

tack :tummenupp
 

Jonas

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2007
Ort
Vendelsö
Hoj
Honda Cbr1000RR -10
Lånar tråden lite..

Har tappat nycklarna till lägenheten. Är det någon som vet
Hur jag får upp dörren utan nycklar?

Självklart är lägenheten min!!

Mvh
Charles Ingvar Jönson
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Lånar tråden lite..

Har tappat nycklarna till lägenheten. Är det någon som vet
Hur jag får upp dörren utan nycklar?

Självklart är lägenheten min!!

Mvh
Charles Ingvar Jönson

Dynamit skareva
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Sickan
Be att få låna din flickväns nycklar. Med lite flax passar dom!
Svårare är det inte.
Ragnar
 

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Läs tråden ordentligt så kanske även du förstår varför vi hänvisar till Suzuki.

Va?

TS samtliga uppgifter faller samman till en och samma person, därför är troligast att TS inte är en påhittad identitet.

TS heter Henrik och är en kille på 25år från Järbo som har ett problem med sin hoj, och samtliga hånar honom istället för att kolla upp TS och ge ett vettigt svar. Men istället för att hjälpa någon annan spelar man en barnslig pajas...
 

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Ort
sthlm
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
Va?

TS samtliga uppgifter faller samman till en och samma person, därför är troligast att TS inte är en påhittad identitet.

TS heter Henrik och är en kille på 25år från Järbo som har ett problem med sin hoj, och samtliga hånar honom istället för att kolla upp TS och ge ett vettigt svar. Men istället för att hjälpa någon annan spelar man en barnslig pajas...


har jag missat något här...SAMTLIGA hånar honom..jag kan utläsa en mängd verkliga svar till honom som jag inte uppfattar som hån på något sätt..
innebär detta också att du hånar honom menar du ??

resten är sh...get used to it el get out...enkelt..
 

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
har jag missat något här...SAMTLIGA hånar honom..jag kan utläsa en mängd verkliga svar till honom som jag inte uppfattar som hån på något sätt..
innebär detta också att du hånar honom menar du ??

resten är sh...get used to it el get out...enkelt..

Är ett vettigt svar att hänvisa till Suzuki eftersom man anser att han är en tjuv? Trodde att Teknik- och Mekhörnan var till för att ställa frågor om problem man har...

Resten är SH....Är det så man välkomnar en ny medlem? :va
 

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Ort
sthlm
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
Är ett vettigt svar att hänvisa till Suzuki eftersom man anser att han är en tjuv? Trodde att Teknik- och Mekhörnan var till för att ställa frågor om problem man har...

Resten är SH....Är det så man välkomnar en ny medlem? :va

vette fan var du läser att dom som hänvisar han till suzuki anser att han snott hojen ??

sen kan jag också nämna att det var inte så många år se en nyreggad snubbe ställde ungefär samma frågor med ett garage fullt av snodda hojar..

så det är inte fel att vara lite uppmärksam på nyreggat folk som ställer frågor liknande " hur får jag igång hojen då jag tappat nycklarna " med tanke på hur många hojar som knycks varje år.
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Är ett vettigt svar att hänvisa till Suzuki eftersom man anser att han är en tjuv? Trodde att Teknik- och Mekhörnan var till för att ställa frågor om problem man har...

Resten är SH....Är det så man välkomnar en ny medlem? :va

Hur ska han annars få tag på en ny nyckel?
För gissningsvis är det 100 ggr mer simpelt att be Suzuki ta fram nyckelkod eller nyckel än att börja beställa nya tändningslås och/eller tjuvkoppla.

Anledningen till att vi inte skriver här om hur man knäcker lås eller tjuvkopplar är för att vi är inte de enda som läser detta forum, det finns en stor drös folk som försöker få sådan information för att sedan använda den i illvilligt syfte.

Det är bara att kolla i min gästbok så har du ett klockrent exempel på en !
 

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Ort
Skåne
Hoj
2002 Yamaha R1
Tyvärr så är det ju inte bara att skaffa fram en nyckel då det faktisk sitter ett stöldskydd på bajken. Den går alltså inte starta med skuvmejsel, glasspinne eller dyligt. Men, det räcker med att byta ut tändningslåset mot ett annat. Finns kompletta låssatser att köpa och du behöver inte byta ECU. Kostar några tusenlappar.
 

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675, -07
Inte alla, finns några undantag, sällsynta dock ;)

Spårar alltid på nåt sätt, inte alltid negativt dock,
vissa urspårningar framkallar magont och personer på
golvet :)
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top