Första turen för i år! ?

jboive

Pjååår Räijsing
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM Super Duke 1290R / KTM 300 EXC TPI 2021
Inga officiella. ?

Är förvånansvärt få som säger något faktiskt. Överlag vinkar folk glatt. Men jag slår också av så fort jag ser någon och nöter aldrig på samma ställe.
 

jboive

Pjååår Räijsing
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM Super Duke 1290R / KTM 300 EXC TPI 2021
Tack! Man får jobba med det man har! ?
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Inga officiella. ?

Är förvånansvärt få som säger något faktiskt. Överlag vinkar folk glatt. Men jag slår också av så fort jag ser någon och nöter aldrig på samma ställe.
Gillar hur du (verkar) förhålla dig till skada och "utmaningar"! För en gångs skull är uttrycket på rätt ställe.
Bonusfråga då på tema "avsteg ftån terrängkörningslagen":
Är det inte skonsammare att nöta på samma ställe än överallt?
Ta det inte som moralkaka, bara.
 

jboive

Pjååår Räijsing
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM Super Duke 1290R / KTM 300 EXC TPI 2021
Jag tänker mest på ljudnivån som folk kan störa sig på - det syns knappt på marken när jag har rullat förbi. För det är ju något man ska ha respekt för att folk inte uppskattar sönderkörda spår - men jag ser det som en tjänst att jag håller spåren från att växa igen. ;)

Dessutom är detta en intressant artikel i ämnet:

Men visst är det så - enligt lagen får man inte köra i skogen. Men det är mycket annat som är förbjudet som jag också har en "frikostig" tolkning av.
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
Men visst är det så - enligt lagen får man inte köra i skogen. Men det är mycket annat som är förbjudet som jag också har en "frikostig" tolkning av.

Du får ju köra i skogen enligt lag så länge marken är snötäckt :), Du får svänga om din säsong 180 grader bara
 

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Sjukt impad av din förmåga att hantera bågen med ett ben. Måste ge en bra träningsvärk dagen efter? Subbed direkt. :öl
 

jboive

Pjååår Räijsing
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM Super Duke 1290R / KTM 300 EXC TPI 2021
Sjukt impad av din förmåga att hantera bågen med ett ben. Måste ge en bra träningsvärk dagen efter? Subbed direkt. :öl
Tackar! Det uppskattas! ??

Är lite blandat på youtube.com/jboive och instagram.com/jboive. Turas om med enduron och bana med Super Duken. Men nu är det fokus på enduro då jag ska köra min första tävling i enduro som en av de första i världen att tävla på ett ben! ?

Stångebroslaget är först, sen Räneslätt och avslutar med Gotland Grand National i höst. Då har jag klara av en ”Enduro Klassiker” vilket är slut målet.
 

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Tackar! Det uppskattas! ??

Stångebroslaget är först, sen Räneslätt och avslutar med Gotland Grand National i höst. Då har jag klara av en ”Enduro Klassiker” vilket är slut målet.
Oj, jäklar. Starkt jobbat! Är det på Insta man kan följa din resa? Nästan så man tycker SVT-sport skulle intresserat sig.. Kämpa på. Ska bli kul att höra om framsteg och framgångar under kommande tid. :Bugar ??
 

jboive

Pjååår Räijsing
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM Super Duke 1290R / KTM 300 EXC TPI 2021
Oj, jäklar. Starkt jobbat! Är det på Insta man kan följa din resa? Nästan så man tycker SVT-sport skulle intresserat sig.. Kämpa på. Ska bli kul att höra om framsteg och framgångar under kommande tid. :Bugar ??

lätt att ställa upp - vi får de hur det går att fullfölja! Behöver köra minst tre varv i varje tävling på Max 2h. Stångebroslaget är drygt två mil långt per varv… ?

instagram.com/jboive och youtube.com/jboive är där det händer! ???
 
Last edited:

Henrik Y

Officiellt Invalid
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Falun
Hoj
Virago 535, Honda CB750F, Suzuki K50, Suzuki GP125, GasGas ES 280.
Inga officiella. ?

Är förvånansvärt få som säger något faktiskt. Överlag vinkar folk glatt. Men jag slår också av så fort jag ser någon och nöter aldrig på samma ställe.
Samt att ditt handikapp är synligt, bara det gör nog att folk som annars hade blivit sura kanske inte blir det. Mitt syns inte så länge jag inte försöker kliva av och gå någonstans, vilket jag gör på alla fyra om jag ska försöka ta bild på hojen.
En rullstolskompis till mig brukade åka fyrhjuling förr, aldrig några problem när han hade stolen med sig men utan stolen vart det en hel del sura miner.

Själv har jag inte stött på någon surmupp ännu även om jag kör toktrimmad moppe på promenadstråken runt byn, men öppen hjälm och lugnt tempo gör nog mycket.
 

jboive

Pjååår Räijsing
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM Super Duke 1290R / KTM 300 EXC TPI 2021
Samt att ditt handikapp är synligt, bara det gör nog att folk som annars hade blivit sura kanske inte blir det. Mitt syns inte så länge jag inte försöker kliva av och gå någonstans, vilket jag gör på alla fyra om jag ska försöka ta bild på hojen.
En rullstolskompis till mig brukade åka fyrhjuling förr, aldrig några problem när han hade stolen med sig men utan stolen vart det en hel del sura miner.

Själv har jag inte stött på någon surmupp ännu även om jag kör toktrimmad moppe på promenadstråken runt byn, men öppen hjälm och lugnt tempo gör nog mycket.
Ja, så är det säkert. Det iaf i kombination med att jag inte kör som en tok bland hundägare och barnvagnar. ?
 

Henrik Y

Officiellt Invalid
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Falun
Hoj
Virago 535, Honda CB750F, Suzuki K50, Suzuki GP125, GasGas ES 280.
Ja, så är det säkert. Det iaf i kombination med att jag inte kör som en tok bland hundägare och barnvagnar. ?
Men bli inte förvånad om det kommer någon hästägare och anklagar dig för att skrämma hästen då du är enbent ?
En del av dom kan vara hysteriska, själv har jag skrämt en del hästar med rullstolen. Och förut när man höll på med skärmflygning och paramotor var det alltid gnäll från hästägare då det står hästar på var och varannan villatomt nu för tiden så omöjligt att se alla och hålla undan.
 

jboive

Pjååår Räijsing
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM Super Duke 1290R / KTM 300 EXC TPI 2021
Men bli inte förvånad om det kommer någon hästägare och anklagar dig för att skrämma hästen då du är enbent ?
En del av dom kan vara hysteriska, själv har jag skrämt en del hästar med rullstolen. Och förut när man höll på med skärmflygning och paramotor var det alltid gnäll från hästägare då det står hästar på var och varannan villatomt nu för tiden så omöjligt att se alla och hålla undan.
Just hästar brukar jag hålla ut extra för. ?
 

Startgas

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Finspång
Hoj
Gasgas 450 quad
lätt att ställa upp - vi får de hur det går att fullfölja! Behöver köra minst tre varv i varje tävling på Max 2h. Stångebroslaget är drygt två mil långt per varv… ?

instagram.com/jboive och youtube.com/jboive är där det händer! ???
Klart imponerande åkning! Tänkte att det skulle kunna vara samma person, och nästan längst ner i din instagram hittade jag bilder på Gasgas-quaden. Jag var med när min polare köpte den av dig. :)
 

jboive

Pjååår Räijsing
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM Super Duke 1290R / KTM 300 EXC TPI 2021
Klart imponerande åkning! Tänkte att det skulle kunna vara samma person, och nästan längst ner i din instagram hittade jag bilder på Gasgas-quaden. Jag var med när min polare köpte den av dig. :)
Haha! Se där! Liten värld!

Har han den kvar?
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top