Första testet med Hjälmkameran

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Vart ska man montera en sån mic om man ska ha den på hojen då? I väskan lär den ju skrapa mot och låta illa och monterar man den utanför så kommer den ju garanterat inte hålla mer än en sommar om man kör cross/enduro med den.

Testa olika ställen, men jag kan tänka mig att en rygga blir bra. Sätt fast den med en bit silvertejp för att förhindra hasljud. En rygga/midjeväska blir dessutom närmare utblåset, och du slipper garanterat fartvind.
 

tHOORd

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Schtekholm
Hoj
Emmaljunga -09
284mb på 40 sekunder, slå det ni;), om man ändå kunde ladda så snabbt hemma också... Förbannat skönt med bara motorljud som omväxling, verkar vara hyfsat bra kvalite på kameran också. Är också ute efter en hjälmkamera, så detta är ett intressant alternativ.
 

Cliff Barnes

Sporthojsnörd
Gick med
3 Feb 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Moto Guzzi 1000SP
De man längtar efter i filmer är ju att folk skiter i musiken och monterar en fet stereomic brevid ljuddämparen :tummenupp men en annan är ju gammal...:rolleyes:
 

ewook

trummis på två hjul
Gick med
4 Jun 2006
Ort
tokholm
Hoj
R6 -07
damn, det där såg ruskigt kul ut :D hoppas jag får tid o se hela bara, inte så poppis o sitta på jobbet o glo på det :D

".. En rygga/midjeväska blir dessutom närmare utblåset, och du slipper garanterat fartvind."

Heh, är du säker, ärslet är ju ganska nära annars ;)
 
Last edited:

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Ort
Örebro
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
-
Bildkvallen var väl sådär, men det går nog att fixa med nått form av filter som tidigare nämnts.
Ljudkvallen går ju oxå att slipa lite på somsagt.

+
Det var en jävla körkänsla och själva körningen var ju brutal:yoparty
Att man ändå fick höra ljudet från crossmopparna var underbart.
Känner på mig att det kommer släppas skööna filmer från dig inom en snar framtid ;)
 
Last edited:

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Last edited:

Icecold

Medlem
Gick med
29 Apr 2006
Ort
Sthlm
Hoj
TL1000Ssstreetfighter-99, Yamaha XS650 -81 soon to become a flattracker, DRZ400SM -06, R6-08
Mitt tips är att du ställer in en inställning för "deinterlace" i redigeringsprogrammet så slipper du de där fula små ränderna som orsakas av att din kamera filmar "interlaced". Små ränder som syns tydligt vid tex skarpa kanter mellan mörka o ljusa fält.
 

Eddi

Sporthojsnörd
Gick med
16 Nov 2005
Ort
Stockholm
Hoj
BMW s1000rr 2012
följer nyfiket tråden, har dom skickat nåt filmat exempel?

Hejsan!

Sorry jag inte skrivit men fick svar för några dagar sen.
Verkar inte vara något som helst seriöst företag eller så dissar dom mig :D

Jag skrev ett långt mail och berätta vad jag skulle använda kameran till och att jag ville veta FPS och se en filmsnutt.

Skickade med en länk till deras hemsida vad det var för produkt jag snackade om och länk till en bullet cam.


Deras svar var:
Hej
Se på våran hemsida där hittar du produkten.


hmmm tror inte dom ens läst mitt mail. Har skickat in 3 stycken liknande mail efter det svaret jag fick, men inte fått svar på något av dom mailen.


Så om någon annan skulle kunna skicka in ett mail och fråga dom, för jag vill verkligen veta om denna produkten är något att ha



/Martin
 
Last edited:

duccen900ss

Sportscam.se 4 life!
Gick med
25 Jul 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati 848, Ducati Multistrada & KTM 400EXC
mailat dom och bett dom spela in en filmsnutt och frågat om Fps. Skriver svaret här sen...

Jag har via andra källor funnit att deras "mediainspelare" bara klarar 10fps i 320x280!!!
Trist då det var bra pris på den...
Som det ser ut nu har jag en mediainspelare med 30fps på g, men jag har ingen prisbild ännu.
 

Eddi

Sporthojsnörd
Gick med
16 Nov 2005
Ort
Stockholm
Hoj
BMW s1000rr 2012
Jag har via andra källor funnit att deras "mediainspelare" bara klarar 10fps i 320x280!!!
Trist då det var bra pris på den...
Som det ser ut nu har jag en mediainspelare med 30fps på g, men jag har ingen prisbild ännu.

haha okej det var inte mycket att köpa då.
Jaså =) jag är väldigt intresserad... det handlar mest för min del om att det ska vara billigt och så klart ha av in då....

1 år kvar sen går man ut och förmodligen får ett bra betalt jobb då ska jag inte snåla för 5 öre :D
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top