Första SM tävlingen Lunda 2010-05-30

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Enda incidenten som inte såg rolig ut var väl efter en av starterna som en kille gick omkull precis innan högersvängen. Annars tycker jag att det flöt på riktigt bra.

Det va Max, första starten för hans del. Men han va på det igen och körde in som 4:a i heat 2! :)

Riktigt bra arrangerat av Östhammar med Janne och Harald i spetsen. Ordning o reda och kanon fin bana! :tummenupp

..dock kommer jag glöma tävlingen för egendel.
 

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Enda incidenten som inte såg rolig ut var väl efter en av starterna som en kille gick omkull precis innan högersvängen. Annars tycker jag att det flöt på riktigt bra.

Ja det såg riktigt otäckt ut, jag var på första parkett då jag var tvungen o väja för att inte köra över hans cykel som kom glidandes. :gnissla Men han klarade ju sig bra o körde riktigt duktigt i heat nr 2! :tummenupp
 

doordie

#500
Gick med
15 Mar 2005
Ort
Uppland
Hoj
KX500 för MX/Enduro/Motard/Isbana/Backe
Tack!

Östhammars MK tackar för dom positiva orden om tävlingen!! :Bugar

En notering...Open vinnaren + 1st skulle kvalat in på en ca 10:e plats i S1 och en ca 7:e plats i S2. :va
Dax för en viss uppgradering kanske för att fylla SM-klasserna? :tummenupp
 

cobrakaj

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Falkenberg
Hoj
KX 450F-10 , KX 250F-10
Tack!

Vill härmed tacka samtliga i Östhammar Mk för ett kanon race! Kul att även publiken kom :tummenupp

Tät gruppen i Open visar ju med de tiderna att de platsar i SM klasserna! UPPGRADERING.:yoparty

/Kaj K
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
Tack alla inblandade för en riktig kanontävling. roligaste helgen på länge.
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Östhammars MK tackar för dom positiva orden om tävlingen!! :Bugar

En notering...Open vinnaren + 1st skulle kvalat in på en ca 10:e plats i S1 och en ca 7:e plats i S2. :va
Dax för en viss uppgradering kanske för att fylla SM-klasserna? :tummenupp



Vill härmed tacka samtliga i Östhammar Mk för ett kanon race! Kul att även publiken kom :tummenupp

Tät gruppen i Open visar ju med de tiderna att de platsar i SM klasserna! UPPGRADERING.:yoparty

/Kaj K

Man kan söka wildcard baserat på tidigare resultat som ni säkerligen vet. Charlie kommer göra det vad jag vet och hoppas Robin oxå gör det :)
 
Last edited:

Team Stiff Bike

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
TM 450 SMX 2011
Rapporter...

Bra jobbat med rapporter Barrett och Johan, viktigt att vi syns så att vi kan rekrytera nya förare...
 

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc

Lennartsson

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2006
Ort
Örebro
Hoj
En hög med YamahaYZor men nu även en R6-08....
Man kan söka wildcard baserat på tidigare resultat som ni säkerligen vet. Charlie kommer göra det vad jag vet och hoppas Robin oxå gör det :)

Charlie har ju redan tävlat i supermoto med gott resultat så varför fick han inte starta direkt i rätt klass???? Sen är han ju elit även i enduro. Varenda Roadracingförare som varit inärheten av en bana får ju elit licens direkt i supermoto.
 

yamaha_racer

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2009
Ort
sala
Hoj
honda crf450r 2009
Hej! Jag ser här på forumet att det pratas mycket om uppklassningar från open. Många verkar tycka att jag samt några flera ska klassa upp sig till s1.
Min målsättning inför det här året var att lära mig åka motard och ha roligt, att ta det här första året som ett läroår, utan press, krav och skador. Så jag väntar nog ett tag till innan jag börjar slåss med de stora grabbarna:)

#11
 

Folket

Fickan tom
Gick med
2 Nov 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Husqvarna 1954 & 56
Charlie har ju redan tävlat i supermoto med gott resultat så varför fick han inte starta direkt i rätt klass???? Sen är han ju elit även i enduro. Varenda Roadracingförare som varit inärheten av en bana får ju elit licens direkt i supermoto.

Han hade inte gjort någon tävling förut,detta var första.
Supermoto klassas som höghastighetstävling likaså Roadracing, men ej enduro därför är dom tvingade att köra en rookietävling först.:tummenupp
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Fanns ju en chans att köra tävlingen i Kalmar oxå och försöka bli uppklassad via ett bra resultat där.
Sen är det väl inte så farligt att "tvingas" åka Open en gång? Det finns väl ingen annan MC-gren du kan få ut en elitlicens genom bra resultat i en annan gren?
Att det under utvecklingen av supermoto licensen fanns lite "kryp hål" ser jag som ganska naturligt.

Robin, jag förstår att du har haft som mål att stanna i Open. Så har många haft det tidigare år. Men ni alla tre som kom på pallen har farten för att köra SM och det kommer bara vara hämmande för er utveckling o stanna i Open. Charlie kommer ta ett wildcard, Mikael träffade jag idag och han kommer sannolikt göra det samma. Ska du ligga o dra själv i Open då, hur kul är det?

Fixa ett wild card nu. Skulle det kännas helt fel kan man alltid bara låta bli att plocka ut en elitlicens och stanna i Open.
 

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
Han hade inte gjort någon tävling förut,detta var första.
Supermoto klassas som höghastighetstävling likaså Roadracing, men ej enduro därför är dom tvingade att köra en rookietävling först.:tummenupp

tjenare folke, jo där har du fel info charlie har kört race tidigare, vad jag vet så har han startat i örebro för ett antal år sen :)
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Charlie HAR tävlat i elitklassen i örebro för några år sen.....

Det var en total nyhet för mig, trodde jag hade bättre koll än så...

Två frågor dyker upp direkt i mitt huvud:
1. Vilken tävling körde han på "min" bana ?
2. Varför åberopade han inte det då före Östhammar?

Fråga 1. kanske nån har svaret på medans tvåan tycker jag vi låter vara obesvarad tills Charlie själv svarar.
Vi är flera som talat flera gånger både med Charlie själv och hans teamchef om detta och jag finner det väldigt märkligt att ingen av dem nämnt en tidigare tävling då.

I övrigt håller jag med Barrett.

Robin och Micke (och Charlie) gör naturligtvis som de själva vill även om vi är många som hoppas på ett kliv till S1 (?). Farten finns där.
 

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Bilderna färdiga...

Hade nått strul med uppladdningen men nu fins dom för beskådning.
När ni är inne på sidan så kan ni söka (högst upp på sidan) på erat startnr för att hitta bilderna som ni är med på.
Men kolla gärna dom andra bilderna också.
Ni som känner dom förare som inte är här på Sh tipsa dom gärna om vart det fins bilder.
Galleriet fins här: http://nicepix.zenfolio.com/p632757821


p654343918-4.jpg

p53108230-3.jpg

p804298380-3.jpg

p530422114-3.jpg


Mvh Johan
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top