Försäkring

Busankpg

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2009
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki Hayabusa 2005
Hej!
Vet inte om detta är nödvändig info för dom som inte kör Suzuki lr kanske rent av Hayabusa. Men ska Ni försäkra via länsförsäkringars Suzukiförsäkring så måste Ni tänka på en sak.
När Ni uppger modellbeteckningen på tex Hayabusan så heter den inte GSXR 1300 utan GSX 1300 R vilket ger mkt billigare premie samt självrisk på 4000:- för trafik o 5000:- för övrigt. Hojen klassas som touring då. Ja får betala 5550:- om året hel/hel o då bor jag i centrala Peking,,,,
Förra ägaren missade det o hade självrisk på 25k,,,

Kanske gäller detta även andra märken?? Värt att undersöka iaf!!
 

F1eX

Ny medlem
Gick med
18 Nov 2006
Ort
Linköping, eg. Göteborg
Hoj
Honda VFR -00 - såld, Yamaha XJ6 -09
Själv fick jag en offert på min XJ6 som löd på 900kr/månad. När handlaren lade över min försäkring från Honda VFR:en till min nya Xj6 bad jag om exakt samma försäkring såklart.
Fick ett brev från Folksam där de sa att de tagit emot mitt MC byte och att ifall jag betalt in för mycket den senaste månaden skulle de betala tillbaka. I ren nyfikenhet ringde jag dem för att se vad det blev och fick då reda på att det inte alls var samma försäkring som tecknats och att priset nu blivit 35,875kr per år.

Försäkringshandläggaren fattade ganska snabbt att jag blivit rövknullad av dem, så nu har jag gått samtliga SMC utbildningar enligt Folksam (haha) vilket gav mig kraftig rabatt. Fick ner priset till ca 12,000/år.
Tack Ulf på Folksam!
 

bushoj

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2009
Ort
Norrköping
Hoj
Superduke -08
okej, för när jag kolla på mig (26) så skulle min hoj(2008) gå på 12.000:- hel/hel. är det felaktigt då??? skulle jag kunna få nr, till den personen du nsackade med så jag med kan få billigare försäkring =P, var hittar jag listorna??
 

Busankpg

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2009
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki Hayabusa 2005
okej, för när jag kolla på mig (26) så skulle min hoj(2008) gå på 12.000:- hel/hel. är det felaktigt då??? skulle jag kunna få nr, till den personen du nsackade med så jag med kan få billigare försäkring =P, var hittar jag listorna??

Googla på Suzuki märkesförsäkring lr ring Länsförsäkringar direkt dom kopplar dig till Stockholm tror jag,, hitta nret 0771-666185,, glöm inte att ret ska komma sist d e en touringmaskin då,,
 
Last edited:
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top