Förlorat kk

Dajen

Medlem
Gick med
2 May 2008
Ort
Hälsingland
Hoj
Suzuki Bobber
Tja på er,

Tänkte bara berätta att förlora körkortet när man kört 121 är surt :huvet

Dock ej på mc, körde bil vid tillfälle :mad:

Riktigt tråkigt så här över sommaren
 

Hudik

Guest
Vet hur det känns, blev av med mitt den 30/5 på en 70 väg. Polisen säjer att det gick 114km/t jag fick 2 månader.....

Får tillbaka kortet om 2 veckor :yoparty

Å bor man i skogen så blir det ju husarest, faan vad tiden går sakta.:tråkad
 

Dajen

Medlem
Gick med
2 May 2008
Ort
Hälsingland
Hoj
Suzuki Bobber
Ja riktigt surt är de, ja fick 2 månader.. får tillbaka de i mitten av aug. Vart så sur så ja nekade, så nu ska man upp i rätten inom en snar framtid (i hudik)
 

AiR

Tokfort
Gick med
16 Sep 2004
Ort
Gävle
Hoj
ZX12R -00
Tråkigt... Jag råkade ut för Harry haffa och Bosse batong på E4:an norr om Uppsala 07.05 på morgonen för 153 på 120 sträckan (med bil).. vägrade ge någon rabatt på det så det nöp kortet på plats... råkade väl säga några väl valda att de kunde åka och ställa sig vid ett dagis eller nått och göra bättre nytta......Men imorgon går spärrtiden ut så då är det dags att ge sig ut på vägen igen. :yoparty

Har hört flera som åkt dit på nya E4:an vid udda tider ... Verkar som de gillar att ta alla som pendlar på den vägen.
 

Hudik

Guest
Tråkigt... Jag råkade ut för Harry haffa och Bosse batong på E4:an norr om Uppsala 07.05 på morgonen för 153 på 120 sträckan (med bil).. vägrade ge någon rabatt på det så det nöp kortet på plats... råkade väl säga några väl valda att de kunde åka och ställa sig vid ett dagis eller nått och göra bättre nytta......Men imorgon går spärrtiden ut så då är det dags att ge sig ut på vägen igen. :yoparty

Har hört flera som åkt dit på nya E4:an vid udda tider ... Verkar som de gillar att ta alla som pendlar på den vägen.


:mattias
Tänk på att du får inte köra förens dagen efter spärrtiden gått ut :fakta
 

Johnnie

Que?
Gick med
1 Mar 2007
Ort
Tibro
Hoj
MV Agusta F4:a, Aprilia RS250, Aprilia AF1 samt en Compact
Jag körde 158 km/h på 90 väg, men det var första svängen med mc:n för polisen så han skrev ner den till max bot. Detta var iförsig ett par år sen..
Min bror dock blev stannad 180 km/h. Då var det dock kriminalpoliser som stannade honom och skällde en stund, men dom hade ingen kamera. Vissa har tur med antar jag!
 

Dr. H

Sporthojsnörd
Gick med
5 Aug 2008
Ort
Västerås
Hoj
GSXR 1000 K8
Tycka synd för vad?

Du/ni/jag har ju bara er/mig själva att skylla så jag förstår inte varför det ska vara synd?


Ja, jag har själv blivit av med kortet, fyra månader över sommaren, innan nån börjar basha mig.

Hade du kört på en älg hade det varit synd om dig, men inte nu, shit happens:D
 

Dajen

Medlem
Gick med
2 May 2008
Ort
Hälsingland
Hoj
Suzuki Bobber
Tycka synd för vad?

Du/ni/jag har ju bara er/mig själva att skylla så jag förstår inte varför det ska vara synd?


Ja, jag har själv blivit av med kortet, fyra månader över sommaren, innan nån börjar basha mig.

Hade du kört på en älg hade det varit synd om dig, men inte nu, shit happens:D

ääää lägg av att morala.. klart de är synd om mej, är alltid synd om mej när ja får konsekvenser för nå dumt ja gjort så är de bara :arsele

ja hade ja kört på en älg hade de varit lite mer än synd om mej, spec. om ja hade kört mc :D

Jag körde 158 km/h på 90 väg, men det var första svängen med mc:n för polisen så han skrev ner den till max bot. Detta var iförsig ett par år sen..
Min bror dock blev stannad 180 km/h. Då var det dock kriminalpoliser som stannade honom och skällde en stund, men dom hade ingen kamera. Vissa har tur med antar jag!

ja somliga har tur dom, dock hör jag ej till den kategorin :huvet
 
Last edited:

Hudik

Guest
Kul :tummenupp

Se till att hålla hastigheten på gammgixxern nu då.. mycket poliskontroller denna vecka.
Jag var en sväng till Ljusdal idag, såg inte ens en liten pålis på hela dan, men frågan är om dom är på Svartsjövägen och kollar?

Vi var hit och lekte lite i söndags, känner du igen dej??

Onsdag och torsdag blir det ju SOL vindstilla och 20 grader varmt i vårt område:)
 

Dajen

Medlem
Gick med
2 May 2008
Ort
Hälsingland
Hoj
Suzuki Bobber
Kul :tummenupp

Se till att hålla hastigheten på gammgixxern nu då.. mycket poliskontroller denna vecka.
Jag var en sväng till Ljusdal idag, såg inte ens en liten pålis på hela dan, men frågan är om dom är på Svartsjövägen och kollar?

Vi var hit och lekte lite i söndags, känner du igen dej??

Onsdag och torsdag blir det ju SOL vindstilla och 20 grader varmt i vårt område:)

Nog känner ja igen mej allt, där brukar det vara race ibland =)

Ja väldigt mycket snutar ute nu, och ganska många kontroller, får montera bort regg-plåten haha.. eller så får ja ta de lugnt då bara :D
 

jonesy76

Ny medlem
Gick med
17 May 2008
Ort
Storvik
Hoj
Husaberg & Suzuki
Enklast är att köra lugnt,
vart av med mitt kort i lördags morse,
med bil dock..

Så nu är det bara vänta och se vad som händer..
 

Hudik

Guest
2 dagar kvar :yoparty men vart e solen :va

Bara 1 dag kvar nu va? :tummenupp

Ser ut att bli bra väder också..

Om det är onsdag du får köra så kan du ju ta en sväng ner till oss på en fika på klubbkåken 18.30 - 21... Billigt fika och lite skitsnack.
Åk E4 söderut från Hudik c:a 3km till Vidbolångsjön då har du vår kåk på vänstersida, det finns en skylt som det står HMCK på, där är det..

Välkommen :tummenupp
 

Dajen

Medlem
Gick med
2 May 2008
Ort
Hälsingland
Hoj
Suzuki Bobber
Bara 1 dag kvar nu va? :tummenupp

Ser ut att bli bra väder också..

Om det är onsdag du får köra så kan du ju ta en sväng ner till oss på en fika på klubbkåken 18.30 - 21... Billigt fika och lite skitsnack.
Åk E4 söderut från Hudik c:a 3km till Vidbolångsjön då har du vår kåk på vänstersida, det finns en skylt som det står HMCK på, där är det..

Välkommen :tummenupp

Nu va de ett tag sedan ja va här och hängde.. har varit på semester och utanför sverige och lite så..
Kör ni fortfarande eller har ni ställt av ?
 
Nyheter
”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Top