Förbjudet att blunda på jobbet??

Fox Racing

Organdonator
Gick med
8 Jul 2007
Ort
Hemma
Hoj
2 X
Jobbar som tig-svetsare och svetsar detaljer i aluminium,det är ganska ansträngande förskallen att koncentrera sig i 2 timmar mellan rast/paus så jag brukar sätta mig ner o blunda/slappna av lite i 5min så man orkar med nästa pass men de är tydligen BIG NO NO!!!


Satt igår på rasten satt jag och tog igen mig o blunda/slappna av lite och chefen klev in,jag hörde inget när jag hade öronproppar och radion på men kännde att någon klev in i svetsbåset så jag titta till.
Han fråga varför jag sitter o sover:D???????
Jag sa åt han att han inte direkt ruska liv i mig så jag vakna utan jag är är kvar på nenna jord!!!

Det har varit ett jävla liv på andra avdelningar att dom känner sig stressade och har ont i kroppen av monotont arbete så nu får vi ta micropauser och sträcka på armar och ben mm..
Jag har inte samma problem med ömma axlar och rygg utan blir trött i skallen av att man måste va tok koncentrerad hela tiden när man svetsar och känner att jag behöver slappna av några minuter..

Har jag rätt till det eller är det BIG NO NO som dom säger??
 

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
BMW R Nine T Racer
Finns det något skyddsombud på din arbetsplats som kan hjälpa till?
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
"Satt igår på rasten satt jag och tog igen mig o blunda/slappna av lite och chefen klev in,jag hörde inget när jag hade öronproppar och radion på men kännde att någon klev in i svetsbåset så jag titta till.
Han fråga varför jag sitter o sover???????"

Om du tog igen dig på rasten är det väl inget som angår chefen?
 

Merovingian

Guest
Om du tog igen dig på rasten är det väl inget som angår chefen?

Legalt, nej.
Men det hindrar ju inte chefen från att vara dum och dryg.
Finns få sakar jag genuint hatar. Puckade chefer är en av dem.
Får hoppas att trådskaparens inte är en sån. För bådas skull.
 

Fox Racing