Förbannade as!!

Smeden

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Sjömarken
Hoj
Honda CBR900rr
Försäkringsbolagen måste ju verkligen HATA!!!! motorcyklar...och jag HATAR dom svinen!Inte priset på mc´n som styr längre utan just det...PRISET PÅ FÖRSÄKRINGSHELVETE"!&%¤!"#&%¤&%

En rätt fuckad grejj är att jag ringde IF och skulle ha pris på försäkring!fick först ett våldsamt pris på bara 25000 spänn...ringde sedan 1 gång till och fick pris på 31000!Sen ringde jag 2 ggr till enbart för o se hur jävla störda dom är och sjävlklart fick jag 2 nya priser!är det bra eller?

/Ledsen
 

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
VTR 1000 Firestorm
Det är ett lotteri tyvärr...
och till er som ska köpa mc var försiktiga o se till att ni får rätt pris så ni inte märker att dom kostar 50tkr om året efter ni köpt dom



Smeden skrev:
Försäkringsbolagen måste ju verkligen HATA!!!! motorcyklar...och jag HATAR dom svinen!Inte priset på mc´n som styr längre utan just det...PRISET PÅ FÖRSÄKRINGSHELVETE"!&%¤!"#&%¤&%

En rätt fuckad grejj är att jag ringde IF och skulle ha pris på försäkring!fick först ett våldsamt pris på bara 25000 spänn...ringde sedan 1 gång till och fick pris på 31000!Sen ringde jag 2 ggr till enbart för o se hur jävla störda dom är och sjävlklart fick jag 2 nya priser!är det bra eller?

/Ledsen
 

Micke

`-_-´
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Luleå
Hoj
R1 *Såld* Gixxer 1000 *Såld* XJ6n -10 *Såld*
Ringde förra veckan och fick 520:-/mån. för halvförsäkring på min R1'a.
Och 5x något per månad när den är avställd.
Tyckte det var rätt ok faktiskt :D
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Micke skrev:
Ringde förra veckan och fick 520:-/mån. för halvförsäkring på min R1'a.
Och 5x något per månad när den är avställd.
Tyckte det var rätt ok faktiskt :D

....hur kunde du få det så billigt? Försäkrat rullatorn hos dem?
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Banda o koppla in Sverker på PLUS!

Smeden skrev:
Försäkringsbolagen måste ju verkligen HATA!!!! motorcyklar...och jag HATAR dom svinen!Inte priset på mc´n som styr längre utan just det...PRISET PÅ FÖRSÄKRINGSHELVETE"!&%¤!"#&%¤&%

En rätt fuckad grejj är att jag ringde IF och skulle ha pris på försäkring!fick först ett våldsamt pris på bara 25000 spänn...ringde sedan 1 gång till och fick pris på 31000!Sen ringde jag 2 ggr till enbart för o se hur jävla störda dom är och sjävlklart fick jag 2 nya priser!är det bra eller?

/Ledsen
Banda samtalet eller skriv ner lite o ta kontakt med Sverker på PLUS,är det så uppenbart så är det banomej dags o göra nåt.Menar ringer man samma bolag 4 gånger,bor på samma ställe alla 4 gångerna,är lika gammal vid alla tillfällena o samma hoj så borde det ju oxå sluta på samma summa.Hur räknar de på premierna? är det en data eller personen i sej som räknar? då kan de likna bra gå med i Svenska Spel o Lotteri.De här är ju inte klokt.Ring runt till fler bolag o hör,dessa verkar ju knappast seriösa.
Jag ska nog oxå ta o ringa runt o jämföra med de uppgifterna jag fick för ca 1 mån sen när jag ringde runt olika bolag,ska bli spännande.
Mvh R1 racer
 

Solid snake

Guest
Ringer man till PLUS o säger vad som pågår så är det ganska kört för försäkringsbolaget om man säger så. :D
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Solid snake skrev:
Ringer man till PLUS o säger vad som pågår så är det ganska kört för försäkringsbolaget om man säger så. :D
O det är väl bra? för de borde tas i hampan.
Borde ju vara nån form av tabeller,listor de kunde gå efter,med typ för olika hojar,zon,ålder på förare,antal körkorts år osv vad de nu vill ha.
Det borde iallafall inte vara så uppenbart att när killen ringer 4 gånger till samma bolag o får 4 olika pris förslag.
Kan man efteråt säga åt dem..du jag väljer nog det billigaste priset jag fick här,får de lång näsa då?.
Ta gärna alltid namn på den ni talar med samt tel nr,det kan hjälpa något i djungelhärvan.
Vore nice om nån kunde driva det åt PLUS,skulle vara kul vad Sverker säger samt om bolaget/bolagen harklar sej.
 

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Schjurahammar
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
Hahaha hade vart svin fränt med den där hetiska PLUS!!:rofl "..Är det meningen att Motorcyklister ska betala så här hutlöst mycket för er premie när grannbolaget har sådan premie!? Är det så, är det så!?..Svara mig är det så :7peta "
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top