Video Förare halkar i olja på en avfart.

diver6

Lite äldre, lite klokare.. hoppas jag ;)
Gick med
8 Nov 2005
Ort
Hässleholm
Hoj
Ducati Diavel -11 Yamaha XJR 1300 -02 KTM 400 EXC -07 Honda CB 125 K3 -70
Finns ju en lätt princip för att undvika detta.

Kör ALDRIG i mitten av vägen när du är i en rondell/avfart/påfart eller liknande vägsträcka där lastbilar och annat elände ofta lyckas släppa ur sig diverse vätskor. :fakta

Håller inte med dej där... Jag kör själv buss och någon gång har det hänt att servicepersonalen haft "tummen" imellan när dom stängt tanklocken med följd att i första vänster böj står dieslen som en kvast ur hålet och då hamnar det INTE mitt på vägen utan precis överallt, speciellt i en rondell... :gnissla
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Håller inte med dej där... Jag kör själv buss och någon gång har det hänt att servicepersonalen haft "tummen" imellan när dom stängt tanklocken med följd att i första vänster böj står dieslen som en kvast ur hålet och då hamnar det INTE mitt på vägen utan precis överallt, speciellt i en rondell... :gnissla

Sitter tanklocken på vänster sida? Annars blir det ju svårt att få in dieseln i innern i rondeller
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Håller inte med dej där... Jag kör själv buss och någon gång har det hänt att servicepersonalen haft "tummen" imellan när dom stängt tanklocken med följd att i första vänster böj står dieslen som en kvast ur hålet och då hamnar det INTE mitt på vägen utan precis överallt, speciellt i en rondell... :gnissla

Vad gör du då?
 

mimik

Medlem
Gick med
2 Apr 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha XJ6-n -10 *såld*
Usch, fick ont i magen av att se den här videon.
Vet inte hur det är i Ryssland, men i många länder i övriga Europa så använder man inte ens skydd. Han kan vara glad att han hade full skyddsutrustning.

Det var väl knäskydd han plockade upp och det såg inte ut som där satt några i byxorna, eller? Låg nog i toppboxen. Ett ganska säkert sätt att inte skada skydden.

Vid 1:30 så drar han i sin trasade högerärm, förmodligen där det suttit.
 

waldorf

Singel och sökande
Gick med
2 Jun 2012
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Honda CB500 1998
Usch, fick ont i magen av att se den här videon.
Vet inte hur det är i Ryssland, men i många länder i övriga Europa så använder man inte ens skydd. Han kan vara glad att han hade full skyddsutrustning.



Vid 1:30 så drar han i sin trasade högerärm, förmodligen där det suttit.

I ryssland så kör inte så många mc på vägarna vad jag har sett, dom som har kört har antingen varit fullt påklädda med skydd och hjälm medans dom andra har kört runt på glidar hojar i keps och shorts så det är lite som sverige med att ha på sig skydd, dom som vill ha en chans att gå ifrån en krash andvänder skydd medans dom som (enligt mig) är dumma i huvudet och skiter i vad som händer om dom blir påkörda brukar inte ens ha hjälm.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Slutsats: Ge fan i å köra i rondeller/avfarter och påfarter överhuvudtaget :va

Jag tror det bästa är att låsa in sig i ett vadderat rum faktiskt. :mattias På bana dör man direCkt. Speciellt om man kör sporthoj, på gatan vurpar man bara man känner dieseldoften i vinden.

Om inte attaCk-rådjuren hinner först. :crash :hihi

Lyft blicken kan annars vara en generellt bra lösning på de flesta problemen (om man nu skall vara lite seriös).
 

Tuxedo

Du har inte en chans -Ta den!
Gick med
19 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
GSXR 1000, K7 & K3
Men vaffan är det för pisshuvuden till bilister som inte stannar och hjälper killen??? :huvet
 

mimik

Medlem
Gick med
2 Apr 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha XJ6-n -10 *såld*
Men vaffan är det för pisshuvuden till bilister som inte stannar och hjälper killen??? :huvet

Ja man börjar ju undra, de stannar, frågar om allt är ok, mc-föraren vill inte vara märkvärdig så han svarar ja, och bilisten rullar iväg nöjd "med dagens insats".. :yoparty:död
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Här blir folk förvånade över att folk inte stannar och går ut och hjälper honom, i dom amerikanska kommentarerna blir folk förvånade över att folk stannar till och pratar med honom vilket dom säger aldrig hade hänt i staterna.
 

Coolz1000

Snart är det vår igen!
Gick med
9 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -99
Sitter tanklocken på vänster sida? Annars blir det ju svårt att få in dieseln i innern i rondeller

På lastbilar sitter 95% av tanklocken på högersida varje fall o då är det lätt att det skvätter ut om man har mycket soppa och ett dåligt tanklock. Tunga fordon SKA håller ytterspår i rondeller och då borde skvättet komma längst ut i rondellen och ligger dom "fel" i innerspår så borde det komma från mitten på rondellen om det är 2 körfält :)

Man får köra försiktigt helt enkelt )
 

gerthur

Medlem
Gick med
22 Jun 2009
Ort
Tullinge
Hoj
Honda Forza 350 -21, Honda CB500X -22
Lyckades välta med hojen i Arboga häromdagen i flera bilisters åsyn. Några saktade in men fortsatte sedan.
De såg väl att det inte var någon fara med mig eftersom jag kom upp ganska snabbt. Däremot stannade
en lokalbuss och föraren steg av och hjälpte mig resa hojen. Ett stort tack till den chauffören.
Jag tror att de flesta bilister inte vet vad de skall göra i en sådan lite ovanlig situation så länge
inte mc-föraren är skadad.
 

M-tin

Medlem
Gick med
21 Mar 2008
Ort
Nacka
Hoj
ZZR1400 & Gixxer K3 & Caferacer CB900f (1980)
Hade detta hänt i Sverige hade det funnits god chans att få ersättning då kommun eller vägvärket ansvara för vägarna och deras renhållning.
Men man får stå på sig, annars shittar dom en.
 

falken

Ska bli snabbare än Einar!
Gick med
29 Dec 2006
Ort
Hudiksvall
Hoj
Yamaha R1 -08
Jag la omkull på en dieselfläck mitt inne i stan, fullt med folk. "Räddade" motorcykeln med benet.
Men när jag låg där fastklämd så ska ni inte tro att det kom en enda människa för att hjälpa mig loss samt hjälpa mig upp med cykeln. Tänkte inte så mycket på det just då, men det har i efterhand retat mig lite grann.
Iofs så kom morsan som var i närheten efter en minut och i princip flippade upp den på stödet.
Under tiden jag satt på backen och väntade på släpet så kännde jag att det började bulta rätt så förbaskat i foten.
Tänkte inte mer på det, jag skulle ju hem och skruva så jag hann med stundande banåkningen. Men när skon började klämma lite för mycket så var det lika bra att åka en sväng till akuten. Där dom konstaterade 6 st frakturer i foten. :näsblod
 
Last edited:
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top