Fått min 999 stulen i söndags

Jezze_

Sporthojsnörd
Gick med
18 May 2006
Ort
Björkarnas stad
Hoj
919 turbo
min fösta tanke är precis som din.. hur viste han att han hade fått soppatorsk i en rondell?
svaret kan ju va ganska enkelt, han kanske ringde o frågade? eller för att vilseleda till ett annat håll..
sedan kan man ju fundera på varför man skriver om allt i en tråd så här, om man har något med saket att göra. de finns väl inge "extra pengar" att hämta ut om cykeln kommer tillbaka ifall man själv är inblandad.. :va

ett bra sätt att tom. kunna spåra sin egen cykel är väl att ha en gömd mobiltelefon någonstans.. finns väl program för att "hålla koll" på sina kompisar, minns att för nåt år sen kom de sms från kompisar för att "aktivera" denna tjänst, kanske nån annan som vet de bättre?
 
Last edited:

MrTombola

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600RR
Nåååå, på västfronten intet nytt?
Vi vill ha uppföljning hur det går med det hela.

För er alla som diskuterar provkörningar vid försäljning osv.
Så kan man ju trixa in en gps-puck (alt larm med gps) vid försäljning/provkörning. När hojjen sedan stjäls är det bara att göra ett hembesök. :huvet
GPSen e ju bara att flytta över till sin nya hoj sen.

//T
 

WilleZL

Aktionsgruppen för TT-lopp på Gotland
Gick med
13 Jan 2005
Ort
Stockholm
Hoj
R6 & RD350
wareman skrev:
2599735 Hej jag blev omkörd av en röd 999 i Borås i söndags kl14:15 ungefär när jag kom med bilen,hojen kom från väg 27 från gislaveds/Tranemo hållet reagerade för att det gick mycket osäkert han verka inte kunna köra hojen,han fick motorstopp i första rondellen vid statiol hedvigsborg jag låg som första bil och tuta på han vet jag sen körde han vidare vid leden och svängde av vid riksväg 40 mot Göteborg och sen såg jag inte den nåt mer,han hade inget skinnställ bara svarta tyg byxor typ militär aktiga och en svart jacka,reagerade på körsättet han såg inte ut att va hemma på hojen om man säger så och så på hans klädsel.

I det läget hade jag stoppat föraren. Tex kört in, framför då ha fick motorstopp. Hade ställt ett antal frågor. Skulle misstankarna inte skingrats efter det hade jag tillkallat polis.
 

debbie43

kawasaki
Gick med
29 Jan 2006
Ort
eriksbo
Hoj
kawasaki ER5-05
fortfarande borta?

Gamebox skrev:
2611271 Hur går det?
Hittat hojen?
:va har du hittat/fått tillbaks din fina hoj?Fan vilka typer det finns, det är ju hemskt att bli av med sin hoj, eller om det varit en bil, jobbigt , jag förstår om du blir så här:huvet
:tummenupp hoppas du finner den kompis!
 

Bischan

Born to be Wild
Gick med
18 Oct 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki GPZ900R -85:a och enHonda XR125L -05:a
i8lusaka skrev:
2600039 Jag har just köppt en R6 2006 i london och utrustat den med Tracker ett system som gör att om någon flyttar bågen så registreras detta o företaget Tracker upp mig o om jag säger att det inte e jag så skickas en signal ut o polisen åker o spårar uppde och sen vaktar en uniformerad man/kvinna hojen tills AA kommer o hämtar den o kör den till mig.
Finns det inget liknande system i Sverige??


MrTombola skrev:
2632918 Nåååå, på västfronten intet nytt?
Vi vill ha uppföljning hur det går med det hela.

För er alla som diskuterar provkörningar vid försäljning osv.
Så kan man ju trixa in en gps-puck (alt larm med gps) vid försäljning/provkörning. När hojjen sedan stjäls är det bara att göra ett hembesök. :huvet
GPSen e ju bara att flytta över till sin nya hoj sen.

//T



Här finns ett: (finns fler)
http://www.topguard.se/store/index....=75_98&zenid=0bb996774e2d6848c613158c927850d7

Och här:
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=380870
 
Last edited:

MinnieF1Mouse

Vem behöver en hel liter för att ha kul
Gick med
29 Jul 2006
Ort
Ullared
Hoj
Mv Agusta F4 750. Ducati 750F1.
Undrar om dom stulit datorn också.....:confused:

Ingen annan som hört något?
 

*Jonte*

** Schteekare **
Gick med
5 Sep 2005
Ort
zero-eight !
Hoj
El såldo !
wdac skrev:
2603076 förstår ditt inlägg som säljare, men som köpare får man lite andra värderingar.
visst provköra utan å köpa starkt skäl. men ja skulle vilja provköra för att se eventuella dolda fel, vilka kan ja inte svara på, hojjen kanske inte känns rätt fast en annan hoj av samma modell och årtal kanske känns rätt,

vad vet jag några synpunkter på ur en köpares synvinkel.


Som köpare får man nog räkna med att dras över samma kant som alla ligister dessvärre!

Oftast går det ganska lätt att stämma av om det är en seriös köpare! Som trådskaparen beskriver sina köpare så skulle de aldrig bli aktuellt med provkörning hos mig! Köpa rakt av, annars vänatar jag på nästa spekulant!
 

*JIMPA*

Legitimerad spökjägare
Gick med
25 Aug 2004
Ort
i ett skjul i skogen
Hoj
tomt i grottan
Nä fy fan!!

Någon som sett hört något, kontakta mig, fick min ducati 999 stulen i söndags under en provkörning, killen kom från trollhättan, lämnade sin polare kvar medans han skulle prova den, fick jävligt lång näsa måste ja säga, mörk, smalt tanig fan, 175-180 lång, hör ni något runt gbg trakten så hör av er, en sån hoj försvinner inte utan att det går snack...

Andreas....

Usch bliiir så förbannad när jag hör sånt här!.:mad:

Killen borde stenas som straff!!:huvet eller så kan man binda fast honom mellan två hojjar å köra åt varsitt håll borde juh hjälpa honom från att sluta stjäla andras saker!

hoppas det löser sig för dig!
 

kattcalle

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2005
Ort
Enar
Hoj
Skurk
Varför kan man inte bara ringa till försäkringsbolaget och säga att den blivit stulen? Hittas den i ett dike är det ju sak samma, hittas den hos pundaren själv så kan han ju försöka tuta i polisen att han "köpt" den. Hittas den inte får man ersättning.

Nu kommer säkert vissa säga något om nycklar...men jag lät tillverka en nyckel åt min förra hoj på 5 minuter i affär - och min extranyckel har jag förlorat i en flytt för länge sen.

Det vore, i min mening, inte fel att göra. Den ÄR ju uppenbarligen stulen, och det där skitsnacket som försäkringsbolaget kör med gör ju bara att man måste tumma lite på vad som verkligen hände.
 

Westfield

Gubbe
Gick med
20 Jul 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
VT-750, NV-11
Varför kan man inte bara ringa till försäkringsbolaget och säga att den blivit stulen? Hittas den i ett dike är det ju sak samma, hittas den hos pundaren själv så kan han ju försöka tuta i polisen att han "köpt" den. Hittas den inte får man ersättning.

Nu kommer säkert vissa säga något om nycklar...men jag lät tillverka en nyckel åt min förra hoj på 5 minuter i affär - och min extranyckel har jag förlorat i en flytt för länge sen.

Det vore, i min mening, inte fel att göra. Den ÄR ju uppenbarligen stulen, och det där skitsnacket som försäkringsbolaget kör med gör ju bara att man måste tumma lite på vad som verkligen hände.


Jojo, försök få ut det på försäkringen när både styrlås och tändningslås är oskadda, är fordonet stulet med nyckel ligger man illa till.
Precis samma sak om någon går in i din lägenhet med nyckel, du får inte en pesetas.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top