Får man verkligen över nypris för gammal hoj

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Har för mej att en 1100 kostade 69tusen 1990!
Fast vad den kostade ny spelar ju ingen roll igentligen..
Finns ju inga nya att köpa idag!
Bara titta vad gamla amasoner eller pv kostar idag! Mångdubbelt mer en vad dom kostade
Som nya,även om dom inte är perfekta i skicket!:)
 

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Jag förstår inte rubriken
Jag betalade 86000:- för min nya 1100R 1990.

Om man sedan räknar in inflationen i priset, tycker jag nog snarare att det är en bit under halva nypriset.
 
Last edited:
Gick med
12 Apr 2003
Ort
.
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Han har inte ens skrivit ut miltal på den, en sån hoj går bort direkt.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Vänta nu, hur är det med antikviteter? De är dyra för att de är gamla/sällsynta/i bra skick....
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Jag tror du har fel "glasögon" på, dina haltande jämförelser talar för det. Man kan tycka 50 papp är mycket, beror på börs och vad de här relikerna har för plats hos en. Den är ju inte särskilt original så det värdet är ju s a s förbrukat. Om det är en sån man vill ha och kanske inte hade råd med då...vad är problemet?

Nu ska NoRegrets komma in och på sitt oefterhärmliga sätt proklamera vilket gammalt bajs dessa hojar är och så sagan är all.

Personligen har jag problem med ergonomin på dessa hojar, inte pengarna. Förstår inte jämförelserna med hojar man inte vill ha...


Edit;

Accisen skickade upp priset en del. När försvann den? -9?
 
Last edited:

VFRippe

Medlem
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Cambridge, UK
Hoj
CBR600RR -10, Fazer 800 -13
Zenita 123, jag vet inte vad din Blackbird gör på varje växel men min -98 gjorde 180 på tvåan och ja, varvtalstoppet kom fort. Det är ju en Blackbird, det rör på sig. :hihi
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Är lugnt PippiT jag man ska kanske bry sig om sin egen hoj istället för o klaga på andras tyckte bara att det lät så sjukt dyrt ......Mitt dilemma är min nuvarande hoj Blackbird 1998 med 4-1 system jag vet inte än om jag gillar den eller inte tycker att varvstoppen kommer för snabbt vad jag är van vid har ägt flera sporthojar samt Suzuki rf900 tyckte man kunde dra mycket mera på varje växel innan varvstopp. Är väl jag som är knäpp hehe nån som har nån erfarenhet av Blackbird

Jag köpte precis min Suzuki GSX-r 600 -97 för 19500:- så jag tycker oxå att det är svindyrt. :)
 

Zenita123

SUGEN PÅ ATT ÅKA
Gick med
31 Jul 2008
Ort
eskilstuna
Hoj
Honda blackbird 1998
absolut håller med alla talare okej erkänner hade inte full koll på nypris erkänner okej så är den grejen ur världen. Min gör också samma på 2 ans växel är väl bara jag som är fast i min gamla Suzuki rf 900 som man kunde dra ur mer på alla växlar men den var ju visserligen 5 växlad också. Vet inte än bara om jag gillar min Honda Blackbird eller ej....ska prova en Hayabusa så man får nått att jämföra med.

men jag kan inte ändå sluta tycka att det är sjukt dyrt med gammal 1100 a att begära 50.000 kan nån ärligt på detta forumet säga att man skulle köpa den för den summan ? blir väl halshugen snart
 

Lentomannen

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2013
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki GPz 900R
Denna hoj i TS länkade till är ju inte ens original. Samma hoj i toppskick med originallack osv så kanske. Klart den är fin när den e nylackad. Men det tar liksom bort raritetsstämpeln på den.
 

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Jag köpte precis min Suzuki GSX-r 600 -97 för 19500:- så jag tycker oxå att det är svindyrt. :)
Jag kommer ihåg när jag köpte min Suzuki GSX-R 600 -99 språjlans ny! Jag var 22 bast och gick på högskola!
Gick in på MB-Racing i Västerås och där stod hon, Svartgul med 0 mil på mätaren, 85000:- skulle dom ha. Ringde morsan direkt och skrek i telefonen att jag hade hittat min drömhoj, hit med pengar sa jag! Du lovade mig en fin present om jag började plugga på högskola:) Morsan levererade som lovat och 3 dagar senare så ägde man en Gixxer 600 -99! E:) Min polare köpte en vecka senare en språjlans ny R6 -99 för 90 000:-
6 år senare och 1200 mil så köpte jag den av honom för 40 000:- :) Originaldäcken satt fortfarande på, jag bytte däck, satte på Jardine slipon som fick den att låta som en F1 bil:yoparty Började öva på att köra bakhjul och det gick ganska bra! Det tog exakt en månad innan jag förstörde 2:ans och 3:ans växel pga all bakhjulsåka! Skönt att få skriva av sig lite.
Nu tillbaka till ämnet...
Nej man får inte ut nypriset på en Gixxer 1100, dom är inte tillräckligt ovanliga:fakta
 

Zenita123

SUGEN PÅ ATT ÅKA
Gick med
31 Jul 2008
Ort
eskilstuna
Hoj
Honda blackbird 1998
Jag kommer ihåg när jag köpte min Suzuki GSX-R 600 -99 språjlans ny! Jag var 22 bast och gick på högskola!
Gick in på MB-Racing i Västerås och där stod hon, Svartgul med 0 mil på mätaren, 85000:- skulle dom ha. Ringde morsan direkt och skrek i telefonen att jag hade hittat min drömhoj, hit med pengar sa jag! Du lovade mig en fin present om jag började plugga på högskola:) Morsan levererade som lovat och 3 dagar senare så ägde man en Gixxer 600 -99! E:) Min polare köpte en vecka senare en språjlans ny R6 -99 för 90 000:-
6 år senare och 1200 mil så köpte jag den av honom för 40 000:- :) Originaldäcken satt fortfarande på, jag bytte däck, satte på Jardine slipon som fick den att låta som en F1 bil:yoparty Började öva på att köra bakhjul och det gick ganska bra! Det tog exakt en månad innan jag förstörde 2:ans och 3:ans växel pga all bakhjulsåka! Skönt att få skriva av sig lite.
Nu tillbaka till ämnet...
Nej man får inte ut nypriset på en Gixxer 1100, dom är inte tillräckligt ovanliga:fakta

tack äntligen nån som håller med
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
Varför inte helt enkelt scrolla förbi annonsen om man tycker att priset är fel? Vem vet, en ek oberoende återfallsknutte kanske vill ha den där hojjen hen hade 1990.
Tror att det var 1977 som MC-huset i Malmö sålde ut Honda 750 för ca 15.000:-, nya. Finax-konto var nytt och varenda finnig malmöbo hade möjlighet att köpa. Dessa hojjar säljs idag för 50-60.000:- om de är i fint skick.
 
Last edited:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Vad är det märkliga i att en klassiker som inte finns i så många exemplar som inte är sönderskruvade börjar kosta pengar? Man kan alltid få en nyare/bättre hoj för pengarna men vem fan vill ha en 5 år gammal R1?
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Jag kommer ihåg när jag köpte min Suzuki GSX-R 600 -99 språjlans ny! Jag var 22 bast och gick på högskola!
Gick in på MB-Racing i Västerås och där stod hon, Svartgul med 0 mil på mätaren, 85000:- skulle dom ha. Ringde morsan direkt och skrek i telefonen att jag hade hittat min drömhoj, hit med pengar sa jag! Du lovade mig en fin present om jag började plugga på högskola:) Morsan levererade som lovat och 3 dagar senare så ägde man en Gixxer 600 -99! E:) Min polare köpte en vecka senare en språjlans ny R6 -99 för 90 000:-
6 år senare och 1200 mil så köpte jag den av honom för 40 000:- :) Originaldäcken satt fortfarande på, jag bytte däck, satte på Jardine slipon som fick den att låta som en F1 bil:yoparty Började öva på att köra bakhjul och det gick ganska bra! Det tog exakt en månad innan jag förstörde 2:ans och 3:ans växel pga all bakhjulsåka! Skönt att få skriva av sig lite.
Nu tillbaka till ämnet...
Nej man får inte ut nypriset på en Gixxer 1100, dom är inte tillräckligt ovanliga:fakta

vet inte om jag tycker det är coolt att få en hoj av mamma.. men det är jävligt coolt av din mammma att köpa en hoj åt dig däremot, respekt till henne!
 
Nyheter
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Top