Få loss skruven och tjäna en femhundring!

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bollnäs
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
Vi har ett "KARLSSON" varuhus här i stan, och där köpte min grabb ett "kit" som var gjort speciellt för dessa ändamål. Principen var enkel och fungerar!
Med en vanlig borr, som följer med kittet, borrar men ett c:a 3-4mm djupt hål, sedan tar man Verktyget som är koniskt och härdat, sätter i detta i en vanlig borrmaskin/skruvdragare och reverserar den.
Då följer skruven med upp hur enkelt som helst!
Jag kommer inte ihåg vad "Kittet" heter, ska eventuellt in där idag, återkommer med namnet.
Jag ska definitivt köpa ett till mig själv också, nu när jag sett att fungerar och då speciellt på "krysskruvar"!

/KentW
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Vi har ett "KARLSSON" varuhus här i stan, och där köpte min grabb ett "kit" som var gjort speciellt för dessa ändamål. Principen var enkel och fungerar!
Med en vanlig borr, som följer med kittet, borrar men ett c:a 3-4mm djupt hål, sedan tar man Verktyget som är koniskt och härdat, sätter i detta i en vanlig borrmaskin/skruvdragare och reverserar den.
Då följer skruven med upp hur enkelt som helst!
Jag kommer inte ihåg vad "Kittet" heter, ska eventuellt in där idag, återkommer med namnet.
Jag ska definitivt köpa ett till mig själv också, nu när jag sett att fungerar och då speciellt på "krysskruvar"!

/KentW
Låter som en grispitt eller griskuk som det också kallas :tungan
 
Last edited:

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bollnäs
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
Det liknar en sk. "Grispitt", men det var inte en traditionell "Grispitt".

/KentW
 

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Använd också rätt sorts bits ! Troligtvis JIS alt philips som man slipar av spetsen lite
 

ptb59

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2010
Ort
Hisings Kärra
Hoj
Turbo Sportster XLRT
Fick besök av Thorped i dag, slipade ett spår med dremmeln och slog upp skruven med slagmejsel.
Har ni ofta problem med så skaffa en slagmejsel, det är ett mycket bra verktyg när det kniper.
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Fick besök av Thorped i dag, slipade ett spår med dremmeln och slog upp skruven med slagmejsel.
Har ni ofta problem med så skaffa en slagmejsel, det är ett mycket bra verktyg när det kniper.

A.K.A Jesper, Lasse ska jag hälsa på när hojen är klar, kanske köra en sväng också? :7peta

Evigt tacksam för hjälpen :Bugar
 

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Ort
Vimmerby
Hoj
Yamaha FZR600R -94, tidigare Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Jag brukar köra i denna ordningen med skruvar som trilskas:

Slagskruvmejsel
Mutterdragare
Värme med gasbrännare
Fila nytt spår
Svetsa mutter
Borra
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
A.K.A Jesper, Lasse ska jag hälsa på när hojen är klar, kanske köra en sväng också? :7peta

Evigt tacksam för hjälpen :Bugar

Jag känner igen den där... Insidan av statorkåpan, med en sladd som håller fast hela kåpan i blocket, eller hur? Min är också körd sedan länge, men ska göra ett försök med slagmejsel som tipsats om i tråden.
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Jag känner igen den där... Insidan av statorkåpan, med en sladd som håller fast hela kåpan i blocket, eller hur? Min är också körd sedan länge, men ska göra ett försök med slagmejsel som tipsats om i tråden.
Stämmer bra, jaa försök med slagmejsel, det gick efter in stund men den satt...
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top