Färsking på SH, inte på hoj.

Sun King

Chrome Won't Get You Home. L116 -- BA04
Gick med
18 May 2006
Ort
Partille
Hoj
En Liten
Hallå i garagen.
Efter någon vecka på SH och några inlägg så tänkte jag göra en liten presentation av mig själv.

Gammal "punkare" med passion för motorcyklar.
Har kört hoj sedan tonåren med ett upphåll på några år mellan lätt och tung mc. Jag började med en Yamaha AS3 125cc. Första tunga maskinen var en H-D 74ci som jag körde i 10år. Idag kör jag en H-D 80ci, en ´91ans Springer Softail.

Är jag "off topic" för SH, tja kanske. Jag kör inte sporthoj men jag är heller inte märkesfixerad. Tvärt om har jag stor respekt för killar och tjejer som vågar hantera sina maskiner på ett sätt som jag själv bara kan drömma om. :tummenupp
Motorcykelåkning för min del handlar om attityd, en form av jävlar anamma där var och en gör sin grej... :yoparty

Anledningen till att jag fastnade för H-D berodde mer på mitt umgänge när jag köpte tung hoj. Från att ha varit den enda i kompisgänget som gillade motorcyklar befann jag mig senare i en krets där mc var huvudämnet.
Då "bikerslivet" kretsande kring äldre hojar från USA och Europa, var valet att köpa en H-D var ganska enkelt. Grupptryck? Kanske, men åkstil och mekande passar mig. :huvet

Om jag får ekonomin till att köpa en sporthoj faller valet på en klassiker: Ducati 900ss, Desmo eller Darmah.

I vilket fall som helst:
Ride On! Och väl mött på vägarna.
// Uffe
 

Willow

vinterhatare
Gick med
9 Dec 2005
Ort
NV Skåne
Hoj
Kawa - äntligen hemma igen
Välkommen hit!
Håller med om att det handlar om att göra sin egen grej. Det är det som gör oss så goa :yoparty
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top