Externa bromssystem för stunt

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
JEPP will do så fort jag ska köra nästa gång (regn och delvisk snö i dessa trakter nu)

Inga fler som kör dubbelkommando? Alltid lika kul att kolla folks lösningar och få ge och ta tips :)

inte än, letar fortfarande lösning för detta till min zx10'a
 

penta 41

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2011
Ort
hemma
Hoj
En svensk
Om man inte vill börja med dubbla ok bak är det möjligt att få det att fungera med både bromsgrepp å fotbroms?
Har nämligen köpt ett nissin bromsgrepp men får inte skiten att funka,jo med bromsgreppet funkar det skapligt
men när jag trycker med foten på bromsen rusar bara vätskan upp i behållaren som nu är kopplad till bromsgreppet.
Är det en omöjlighet att få det att fungera eller?Har pluggat anslutningen nere vid fotbromscylindern där bromsvätskebehållaren sitter i vanliga fall,och satt en dubbel banjo vid utgången från fotbromscylindern.Skulle det funka med någon slags backventil upp till bromsgreppet?
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Om man inte vill börja med dubbla ok bak är det möjligt att få det att fungera med både bromsgrepp å fotbroms?
Har nämligen köpt ett nissin bromsgrepp men får inte skiten att funka,jo med bromsgreppet funkar det skapligt
men när jag trycker med foten på bromsen rusar bara vätskan upp i behållaren som nu är kopplad till bromsgreppet.
Är det en omöjlighet att få det att fungera eller?Har pluggat anslutningen nere vid fotbromscylindern där bromsvätskebehållaren sitter i vanliga fall,och satt en dubbel banjo vid utgången från fotbromscylindern.Skulle det funka med någon slags backventil upp till bromsgreppet?
Du ska ta bort bromsvätskebehållaranslutningen från fotbromspumpen och koppla slangen från handbromsen vid den istället för att bara plugga anslutningen. Koppla slangarna typ som på bilden, för när båda sitter på samma uttag som nu agerar handbromsen båda broms och vätskebehållare till fotbromsen :)
IM001457_m.jpg


Backventil kan funka att bromsa med, men kan bli lite jobbigt när den kommer hålla kvar trycket fast du har släppt handtaget....:rolleyes:
 

penta 41

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2011
Ort
hemma
Hoj
En svensk
Aha är det så det ska kopplas för att funka,ska provas
He he jag tänkte sätta backventilen på pipen som går ut till behållaren,så inte vätskan går upp i koppen,skulle kunnat funka.Men nu blit det att fixa till fotpumpen som du beskrivit ist,jag vill inte i nuläget lägga massa tid på att bygga dit
ett extra ok bak vilket jag förstått är det ultimata
Tack Larse:banana
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Aha är det så det ska kopplas för att funka,ska provas
He he jag tänkte sätta backventilen på pipen som går ut till behållaren,så inte vätskan går upp i koppen,skulle kunnat funka.Men nu blit det att fixa till fotpumpen som du beskrivit ist,jag vill inte i nuläget lägga massa tid på att bygga dit
ett extra ok bak vilket jag förstått är det ultimata
Tack Larse:banana
Varsågod, hoppas du får det att fungera bra :fyllisar

Byggde dubbelok direkt på min (bild på första sidan), tyckte det var lättare än att göra om fotbromspumpen.... :rolleyes::D
 

Extreme__

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2007
Ort
Falköping
Hoj
Honda Cbr 600
Tjena såg en liknande tråd på ett annat forum och tänkte att det var kul att ha en här på sporthoj också.

Här delar vi med oss av våra lösningar och ide`er. Även folk som har problem med detta ämnet kan kanske få hjälp här.

Tips på bra pumpar, ok, slangar osv är också välkommet!

Jag börjar med hur jag löste det på min 125a. Jag visar även hur jag har satt pumpen uppe på styret.

View attachment 359605View attachment 359606

Klicka på bilderna för större!

Tjena! Jag är ganska ny på denna hemsida, har inte vart inne på ett bra tag men nu är jag tillbaka har dock inte använt denna sidan så mkt innan heller tänkte börja använda den mer! Jag tänkte bara säga att jag har skaffat mig en Honda cbr f4i 600 01, jag har letat ganska mycket på nätet angående ett sånt bakbroms på styret, vore väldigt schysst om någon verkligen kunde hjälpa mig med det något som passar till min hojj, måste bara ha ett sånt känner jag =/
 

Kawa_Mannen

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Sep 2006
Ort
???
Hoj
KTM 1190 Adventure R -13
Tjena! Jag är ganska ny på denna hemsida, har inte vart inne på ett bra tag men nu är jag tillbaka har dock inte använt denna sidan så mkt innan heller tänkte börja använda den mer! Jag tänkte bara säga att jag har skaffat mig en Honda cbr f4i 600 01, jag har letat ganska mycket på nätet angående ett sånt bakbroms på styret, vore väldigt schysst om någon verkligen kunde hjälpa mig med det något som passar till min hojj, måste bara ha ett sånt känner jag =/

http://www.thestuntfactory.com/horehabr.html
http://sickinnovations.com/sick/index.php?main_page=index&cPath=329&zenid=3regnn1qciteslujiv439lrb67
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Tjena! Jag är ganska ny på denna hemsida, har inte vart inne på ett bra tag men nu är jag tillbaka har dock inte använt denna sidan så mkt innan heller tänkte börja använda den mer! Jag tänkte bara säga att jag har skaffat mig en Honda cbr f4i 600 01, jag har letat ganska mycket på nätet angående ett sånt bakbroms på styret, vore väldigt schysst om någon verkligen kunde hjälpa mig med det något som passar till min hojj, måste bara ha ett sånt känner jag =/
http://moto-madness.com/catalog/ind...t_info&cPath=412_439_558_734&products_id=1242 du kan inte klaga på dålig bakbroms med dubbla 4kolvs ok iaf :näsblod

Bromspumpen kan du välja vilken som i princip, viktigaste är väl att den har en lös vätskebehållare.
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Tackar! Blir nog och beställa hem! ;)
Varsågod! Letar du runt lite finns de lite andra fästen till olika pris å..

Kika in på forstunt.pl med, dom har ok fästen i stål till f4i och en massa andra delar, de mesta är rätt billigt å.. ;)

En polare har ett par 4kolvs ok till honda vtr att sälja, samma infästning men lite mindre kolvar än f4i/929/954 oken
 

axelsson_vpg

Guest
Tjoho hur går de för Er stuntare?

Har sj gått från motard till streetfighter
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Framåt, men långsamt.....:död

Dags att du slänger upp lite bilder på nya hojen tycker ja :tummenupp
 

axelsson_vpg

Guest
IMG_1333.jpg

Här kommer de som på beställning :)
4kolvs till dubbelkommando + 13mm pump.
 

axelsson_vpg

Guest
Upp!! Ingen som mekar med stuntgrejjer i vinter då?
 

Sollen87

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2009
Ort
Solle
Hoj
Kawasaki ZX12R
Jodå snart klar med projektet.
Hittade ett 6 kolvsok som satt fram på en Kawa zx600
så gjorde nya fästen och det passar fint. bara å se om de håller.

Bygget är på en Kawa 600 och den var original förutom motorbågen när jag köpte den.
 

axelsson_vpg

Guest
Så här ser de ut kring koppling/broms på min
 

Bifogat

  • IMG_2544.JPG
    IMG_2544.JPG
    78.3 KB · Visningar: 196
Nyheter
Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top