ESW Rotax 250

Boxaspen

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2023
Hoj
1988, ESW Rotax 250
Hei!
Min far som døde tilbake i ‘21 var veldig sykkelinteressert og da spesielt i roadracing. Han etterlot seg flere sykler, blant annet en ESW Rotax 250 som nå er i mitt eie her hjemme i Norge.
Det skal visstnok være en MK2.
Er det noen her som kan gi meg litt info om sykkelen? Og hvorvidt det er noen som kan være interessert i en slik, da jeg ikke driver med roadracing personlig, og den kanskje fortjener et hjem og en eier som får brukt den.

/Jens
 

Bifogat

  • 3D65B1EA-BB8D-48AC-B874-5D6120F86063.jpeg
    3D65B1EA-BB8D-48AC-B874-5D6120F86063.jpeg
    364.8 KB · Visningar: 53

Grandell

Inte alltid sist
Gick med
30 Nov 2005
Ort
Gisslarbo
Hoj
Drixton, Husaberg, TZ, RS, P&M, Bakker, Moto Martin, Bimota, Harris, ISR, Puch, Rickman, SRM, Rudge, Sexoped mm
Den ESW du har ser fin ut och har en del bra grejor monterade. Gaffeln är en Forcella, hjulen är Astralite, bromsar Brembo, Öhlins bak (?). ESW tillverkade av Erik Lundin i Småland och de verkar ha varit ett bra billigare alternativ men jag tror aldrig något mästerskap vanns med en ESW. Kanske Håkan gjorde det i 125cc. Rotaxmotorn är känd och i vissa länder var den en vinnare exempelvis hade många engelska ramtillverkare den som motor. Om det varit en av de engelska som Harris eller liknande skulle det ha gett ett internationellt mervärde för din cykel men ESW är nog ganska okänt utanför Sverige. Priset på din cykel kan jag inte säga men om du hittar internationellt en racer med Rotaxmotor kan du se vad den borde vara värd men oftast är de som säljs och hittas på annons osålda för att priset är satt för högt. Jag har en Honda RS250 i avsevärt sämre skick än din men den skulle troligtvis säljas direkt för ett högt pris då massor med människor har kört såna och vill ha en idag igen. Jag skulle gärna handla din ESW men kan inte just nu.
Hoppas du hittar en köpare, ska tipsa en kamrat om din ESW och han har redan en sån.
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top