Ericsson T68 med kamera

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Uppmuntrad av framgångarna med att få liv i den gamla T68:an fortsatte jag botaniseringen i min egen telefonhistoria.
T28.
Två dagars laddning senare funkar den lika fint som senast den användes, troligtvis 2002 då den ersattes av tidigare nämnda T68.
T28 hade tetris. Otroligt maffigt.
Tetrisspelet var pausat mitt i senaste spelet 2002. 12 år senare fortsatte jag...

Dessutom, som lök på laxen, någonstans har jag en extern antenn till telefonen. Magnetfot på biltaket sen hade man täckning nästan överallt. Den blir nästa projekt att leta fram.

uploadfromtaptalk1408391158639.jpg
 

Ivil

In Priest we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
GH337 kunde man starta om på distans. Man slog numret, väntade i ca 6 sek och la på. Telefonen kvittrade då till och startade om sig.
Hysterisk kul.:rolleyes:
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
View attachment 409991

Flaggskeppet när den kom, wap och gprs, fy fan vilken teknisk landvinning! :tummenupp

Efter en resa, igång såklart, i tvättmaskinen i 60-grader med förtvätt så behövde han ett nytt batteri för att hoppa igång igen, 3 år senare så tappade han mottagningen men allt annat funkar fortfarande, troligen tog han lite stryk av tvätten ändå.....
Har både en T28 och T39 liggande. Har inte testat dem, gissar att batterierna är kass numer. Då var de underbara, en laddning höll en vecka inkl en massa prat.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
IMG_4017 (800x600).JPG

Hittade denna SONY CMD-J5 med, tog laddning och bör fungera bara jag petar i ett kort, kul "feature" var att det gick att spela in vad som helst och byta ut standardsignalerna, när jag försökte göra något otillåtet nu som att använda den utan kort i skrek jag "NEJ" tillbaka! :D
 

Mr_Turbo

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2004
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki sv1000
Själv så hade jag en Nokia 8810 när den kom ut, 10500:- har jag för mig att den kostade... :va
Man såg inte många som hade en sån.

no8810t.gif
 

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
Honda VFR800
Jag hade orginal RAZR. Om telefonen var bra på något mer än att vara tunn och snygg för sin tid? Nej, absolut inte. Var man ändå kung som fick tag på en RAZR när den var slutsåld? Absolut! Var folk i allmänhet sugna på den? Absolut!

1228-main-large-motorola-razr-v3-silver.jpg
 

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Närke
Hoj
Ducati 748
Min första var en Cetelco, , man kunde växla mellan grön och röd skärmsamt spela tetris :rofl
170px-Hagenuk_mt-2000.jpg
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Första mobilen kostade dock 25.000:- och hade samtalstid på någon timme innan omladdning. Det var grejer det. 1989-90 nångång. :näsblod Storno Micro Tac (Motorola gjorde samma lur via ett samarbete):
View attachment 409989

Nån timme? :va Jag vill minnas att man fick byta till reservbatteriet efter 12h standby, och samtalstiden var 15-30 minuter. Spelade kanske mindre roll ändå eftersom samtalen kostade 6 kr/min dagtid så man ville ju ändå inte snacka någon längre tid.

Köpte min 1994, priset var högt men jag tänkte att man har den ju flera år.... joråsåatte... det tog ju inte lång tid innan man kunde köpa bättre telefon för 1 kr via abonnemang.
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Gamla telefoner funkar bara med operatörer som kör 2g och 2/4g t ex telia och tele2 :tummenupp

View attachment 409991

Flaggskeppet när den kom, wap och gprs, fy fan vilken teknisk landvinning! :tummenupp

Efter en resa, igång såklart, i tvättmaskinen i 60-grader med förtvätt så behövde han ett nytt batteri för att hoppa igång igen, 3 år senare så tappade han mottagningen men allt annat funkar fortfarande, troligen tog han lite stryk av tvätten ändå.....
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
mobcit5000.jpg Sån här hade jag som första telefon, kunde ta emot sms men inte skicka :huvet
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Nån timme? :va Jag vill minnas att man fick byta till reservbatteriet efter 12h standby, och samtalstiden var 15-30 minuter. Spelade kanske mindre roll ändå eftersom samtalen kostade 6 kr/min dagtid så man ville ju ändå inte snacka någon längre tid.

Köpte min 1994, priset var högt men jag tänkte att man har den ju flera år.... joråsåatte... det tog ju inte lång tid innan man kunde köpa bättre telefon för 1 kr via abonnemang.

Haha, jag hade det extra feta batteriet. Original var extremt dåligt, speciellt på vintern. Jobbade på Storno, så jag kunde låna telefon (inte f*n hade jag råd att köpa en då ).

Fick förresten under tidigt åttiotal låna en radiotelefon av min morbror som också var i branschen. En Mobira*. Då ringde man in till en växel som kopplade samtalet vidare. Allt skedde med halv duplex - bara en i taget kunde prata (som komradio). Allt blev bättre med NMT450 och under en period 900. Släpbara system och som monterades delat i bilen inkl handsfree. Apdyrt, men alla som var någon, skulle ju ha en :D

* : vi hade ju ingen fast telefon vid stugan och närmsta telefonkiosk låg 8km bort. Krävde lite planering om man skulle vara anträffbar eller bara ringa och kolla om någon var hemma.
 
Last edited:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Min första egna lur.

The-Motorola-International-3200.jpg

Jävlar vad nöjd man var, några extra batterier modell tjocka och en ciggadapter så var man kung....
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Detta va den första som inhandlades...
GH198, exotiskt. Var GSM-täckningen bra på den tiden?

Farsan hade en NH99. Tror han köpte den för 15000kr inklusive extrabatteri, billaddare och bänkladdare med urladdningsfunktion. Och det tyckte man var ändå inte var svindyrt, det var ju trots allt en ganska liten telefon. Han lyckades även få tag på någon licenstillverkad version eller något av den från Bang & Olufsen som han hade som reservdelstelefon.
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top