ERF sprint= givet för min del

Roberth

Jag är egentligen ganska snäll.
Gick med
3 Oct 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZZR1100. Yamaha R1
Hur fort går det i denna klassen?
Tider/banor? (Inte bara den som vann)

Bästa tiderna på första racet låg mellan 1.35 och 1.52 på Anderstorp.

Vad gäller övriga banor så får vi se. Det är första året man kör Sprint.
 

-Hjalmarsson-

Fortfarande Rookie
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Varberg
Hoj
GSXR1100-86, GSX750R -87, VTR1000F, GSXR750/1100-88, CBR600 -87
Jag glömde som vanligt en AIM laptimersändare på räcket, var det någon som såg det och tog hand om den? Vore i så fall toppen om den togs med till sviestad eller annan östgötsk motorbana vid något lämpligt tillfälle!


Tack för en kanondag och tack för alla stora fina pokaler jag fick med mig hem!

Fint kört! Riktigt snabbt! Det går tydligen att köra rätt fort med en 4 år gammal yamaha.
 

-Hjalmarsson-

Fortfarande Rookie
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Varberg
Hoj
GSXR1100-86, GSX750R -87, VTR1000F, GSXR750/1100-88, CBR600 -87
Tack, ja den gamla hojen går faktiskt oförskämt bra! Men varför körde inte du i söndags?

Har inte kommit igång ännu. Svårt att få tiden att räcka till med fyra ungar. Hoppas kunna köra några race i år.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Håller med Tingen,anmäl och kör!

Man blir inte snabbare av att sitta hemma.....

Vad hände med de av kubik separerade listorna förresten,någon som sett dom?

Henrik
 

roger cbr

Team RR
Gick med
28 Aug 2008
Ort
lidköping
Hoj
2008 honda cbr 1000 rr
tänkte tävla för första gången i denna serie men har bara kört på åsen 3 ggr åkört på 1.16.83 så det känns inte som att man hör hemma här heller
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
tänkte tävla för första gången i denna serie men har bara kört på åsen 3 ggr åkört på 1.16.83 så det känns inte som att man hör hemma här heller

Anmäl och kör,jag är inte mycket snabbare jag,det är bara på skoj!(tills lampan slocknar... ;) )

Henrik
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
hej kjellbrell kollade med Eva på svemo idag, frågade henne om man bara kan lösa en engångslicens men hon sa att man kan lösa så många man vill. bas licensen räcker inte till erf sprint,undrar bara med dej om du vet om klubbarna har sagt att man bara får köpa en engångs licens mvh Roger

Har det kommit fram någon ytterligare info om detta? Jag ringde Svemo nyss och frågade om det fanns begränsning i hur många engångslicenser man kan ta ut, och det var inget hon kände till. :va

EDIT: Räknas de två racen på en dag som separata tävlingar förresten, så att man behöver två engångslicenser, eller gäller de per dag så att säga?
 
Last edited:

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Har det kommit fram någon ytterligare info om detta? Jag ringde Svemo nyss och frågade om det fanns begränsning i hur många engångslicenser man kan ta ut, och det var inget hon kände till. :va

EDIT: Räknas de två racen på en dag som separata tävlingar förresten, så att man behöver två engångslicenser, eller gäller de per dag så att säga?

Engångslicenser gäller för en tävlingshelg, dvs det räcker med en. Tävlingen består av flera heat.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Har det kommit fram någon ytterligare info om detta? Jag ringde Svemo nyss och frågade om det fanns begränsning i hur många engångslicenser man kan ta ut, och det var inget hon kände till. :va

EDIT: Räknas de två racen på en dag som separata tävlingar förresten, så att man behöver två engångslicenser, eller gäller de per dag så att säga?
Jag har de senaste åren kört på tillfällig licens. Det har inte varit några problem att som förra året köra sex race på tillfällig licens.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top