ERF Mantorp - 2006-09-03

Kris955

#6 SEC
Gick med
12 Dec 2005
Ort
Köpenhamn
Hoj
Aprilia RSV4 RF -18 team #6 SEC, Triumph Street Triple -08,...
Jaha, då överlevde triumph rottorna #67 ännu ett ERF. Jag gillar inte regn, men i regnet i kvalet så tyckte jag att det gick förvånansvärt bra. Kommer in i vänstern innan start/mål, och kör geneom med mjuk gaskontrol, och WhoooHaaaa, baksläpp och Shit nu går det åt helvete, men lyckas hålla mig på banan. Puha. Lungnar mig med två varv och går in och lämnar cykeln till Björn.

Står och kikar över räcket vid depå och det är många som får problem i just den svängen. Ok ska ta extra lungt idag. Före start upprepas teamets strategi: Håll dig på hjulen, avlevera cykeln hel till nästa man, och kom i mål. KAn vi undå sista plats så är det en bonus.

I loppet har vi tur med däckval, förarbyte och tankning. Björn kör försiktiga 1.27-1.31 och jag kör ännu försiktigare 1,38-1,42 med pensionistrabatt. Vi kommer i mål, och vi kommer inte sist. Vi får 27'e plats av 54 startande. Lite för bra för att vara sant. I dushen grattas vi av Haghaim killarna för att vi vågar kör en så udda hoj, Triumph. Ja, vad fan, vi blir ändå inte världsmästare grinar vi.

Nu till något mere danskt. Förra gången var det några som absolut vill köpa mera danskt øl av oss. Denna regninga söndag var det mindre intresse. Orkar inte släpa med mig mass öl i onödan, så om någon vill ha öl på nästa tävling sänd beställning till mig. Annars tar jag inte med så värst mycket.

Tack till alla för en kul tävling och bra stämning på Mantorp. Vi ses på Anderstorp.
 

RR:Benny

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Världsmetropolen Kungsängen
Hoj
CBR1000 plastraket från det glada 80talet
Grattis !!
Ni spöade oss ialla fall.... jag vurpade på mitt pass, 60 varv senare kom teamet ut igen för ytterliggare 2 timmars raceande.

JAG var en av dom som frågade om öl, men hur jag än sökte er på lördags kvällen hittade jag er inte.
Vi stressmeckade till efter midnatt innan hojen var klar.

Ber om ursäkt om du fick släpa en massa öl fram & tillbaka.
Pm:a mig ditt mob:nr så kanske vi kan lösa det till Anderstorp, om du forfarande vill det.
Mvh
//
Benny

Kris955 skrev:
2439207
Nu till något mere danskt. Förra gången var det några som absolut vill köpa mera danskt øl av oss. Denna regninga söndag var det mindre intresse. Orkar inte släpa med mig mass öl i onödan, så om någon vill ha öl på nästa tävling sänd beställning till mig. Annars tar jag inte med så värst mycket.

Tack till alla för en kul tävling och bra stämning på Mantorp. Vi ses på Anderstorp.
 

Kris955

#6 SEC
Gick med
12 Dec 2005
Ort
Köpenhamn
Hoj
Aprilia RSV4 RF -18 team #6 SEC, Triumph Street Triple -08,...
RR:Benny skrev:
2439251 Grattis !!
Ni spöade oss ialla fall.... jag vurpade på mitt pass, 60 varv senare kom teamet ut igen för ytterliggare 2 timmars raceande.

JAG var en av dom som frågade om öl, men hur jag än sökte er på lördags kvällen hittade jag er inte.
Vi stressmeckade till efter midnatt innan hojen var klar.

Ber om ursäkt om du fick släpa en massa öl fram & tillbaka.
Pm:a mig ditt mob:nr så kanske vi kan lösa det till Anderstorp, om du forfarande vill det.
Mvh
//
Benny


Hej Benny,
Tråkigt med din vurpa. Jag har PM'at mitt nummer till dig. Jag tar med mig 5 backar øl till dig på Anderstorp. Finns normal 4,4% och "guld-øl" med 5,6%. Skicka PM med vilken du vill ha.

Vi kom til Mantorp först vid midnatt. Det är 6 timmar från København. Mörkröd Fiat skåpbil. Nu har du mitt nummer så kan du ringa på Anderstorp.

vi ses
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Kris955 skrev:
2439207

I loppet har vi tur med däckval, förarbyte och tankning. Björn kör försiktiga 1.27-1.31 och jag kör ännu försiktigare 1,38-1,42 med pensionistrabatt. Vi kommer i mål, och vi kommer inte sist. Vi får 27'e plats av 54 startande.
Grymt bra kört med den gamle moppen, ni gick förbi oss dom sista varven :tummenupp
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
GSXR1100R skrev:
2439526 Grymt bra kört med den gamle moppen, ni gick förbi oss dom sista varven :tummenupp
Ja. :argpådato Och amatören som körde #63 hade som plan att hänga på. Det gick åt helvete. :mad:
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
valmers skrev:
2439772 Ja. :argpådato Och amatören som körde #63 hade som plan att hänga på. Det gick åt helvete. :mad:
Det såg rätt komiskt ut när den gamla Trajjan plockade in 2-3 sekunder per varv trots att vi hade en ful-kittad Sur-per bike med massor av hastkräftor.

Bara att konstatera att skiten inte kör sig själv, men det fick iof många erfara denna vurpiga dag på Mantorp.
 

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
GSXR1100R skrev:
2439526 Grymt bra kört med den gamle moppen, ni gick förbi oss dom sista varven :tummenupp

Det var verkligen tight ända in på mållinjen! Har du/ni planer på att köra Danska Mästerskapet på Knutstorp den 16-17 sept?
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Felexponerade, FELVINKLADE, suddiga, avklippta och allmänt :näsblod Men vaffan..Rom byggdes inte på en dag..här är dom iallafall (bilderna ;))
 

Bifogat

  • No33 MantorpERFa.jpg
    No33 MantorpERFa.jpg
    68.7 KB · Visningar: 56
  • No39 MantorpERFa.jpg
    No39 MantorpERFa.jpg
    64 KB · Visningar: 56
  • No45 MantorpERFa.jpg
    No45 MantorpERFa.jpg
    79.9 KB · Visningar: 51
  • No57 MantorpERFa.jpg
    No57 MantorpERFa.jpg
    72.6 KB · Visningar: 54
  • No66 MantorpERFa.jpg
    No66 MantorpERFa.jpg
    77.7 KB · Visningar: 49
  • No69 MantorpERFa.jpg
    No69 MantorpERFa.jpg
    70.6 KB · Visningar: 50

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
och några till. Högupplösta finns..haha..men dom ser för jäkliga ut :tungan
 

Bifogat

  • No76 MantorpERFa.jpg
    No76 MantorpERFa.jpg
    76.9 KB · Visningar: 65
  • No81 MantorpERFa.jpg
    No81 MantorpERFa.jpg
    81.2 KB · Visningar: 63
  • No85 MantorpERFa.jpg
    No85 MantorpERFa.jpg
    74.7 KB · Visningar: 59

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Nursey skrev:
2443953 och några till. Högupplösta finns..haha..men dom ser för jäkliga ut :tungan

Har du inga från B-racet? Dom är ju långsamma, lättare att öva på liksom :rolleyes: :tungan
 

Snail_shell

www.skitsnack-mc.se
Gick med
28 Jul 2006
Ort
Vallentuna
Hoj
CBR 1000RR -07 ( Hong Kong Edition)
Nursey skrev:
2443968 Jag hade haft det om jag inte hade varit och irrat runt halva Sverige då B racet körde..missade det :rodnar...missade även starten av detta race :rolleyes:


Jönköping ligger ju inte så långt ifrån Mantorp!! :D
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
bg skrev:
2443469 Det var verkligen tight ända in på mållinjen! Har du/ni planer på att köra Danska Mästerskapet på Knutstorp den 16-17 sept?
Jag det var det. Nej jag kör inga sprintlopp i år.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top