Erf 2007

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Maverick_ou812 skrev:
Vad säger expertisen om "intermediatedäck" typ Pirelli SuperCorsa, Metzeler Racetech? Funkar dessa med en lite hårdare blandning?
Har själv kört bandagar med Pilot Power 2CT och haft ett fantastiskt bra grepp samt fått ut många mil på dom och jag tror lätt dom håller ett 6 timmars EFR i B- serien (läs, 1:15 - 1:17 tider på Knudan)
Inte för att jag hör till expertisen precis men... Supercorsa och Racetec är DOT-märkta racingdäck. De är alltså gjorda för att tävlas med men godkända för gatkörning. Mönstret finns där uteslutande för gatgodkännandet.

Ska du köra runt på 1.15-1.17-tider så räcker en uppsättning Racetec Medium säkert till två ERF, lite beroende på hur man kör så klart, men kom igen; ambitionen måste ställas högre än så! Med den farten hade du blivit varvad vart femte-sjätte varv i år!
 

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
YZF250, GSXR750
Ja och dessa däck (Supercorsa Pro/Racetec) skall inte jämföras med ett gatdäck som Pilot Power.

Det är minst lika bra grepp i mönstrade racedäck som i slicks. Skillnaden jag har upplevt är att slicksen håller mycket längre.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Bingo skrev:
2528312 Inte för att jag hör till expertisen precis men... Supercorsa och Racetec är DOT-märkta racingdäck. De är alltså gjorda för att tävlas med men godkända för gatkörning. Mönstret finns där uteslutande för gatgodkännandet.

Ska du köra runt på 1.15-1.17-tider så räcker en uppsättning Racetec Medium säkert till två ERF, lite beroende på hur man kör så klart, men kom igen; ambitionen måste ställas högre än så! Med den farten hade du blivit varvad vart femte-sjätte varv i år!
Håller med om däcken men inte att man måste köra fortare än 1.15 i ERF-B, i ERF-A däremot bör man nog ha lite mer ambitioner för att platsa.
 

lin77

- Kraftig benstomme
Gick med
3 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
CBR1000RR
Nr:18 skrev:
2527955 Du kan göra ett klipp om du köper min hoj nu. Har precis rivit hela skiten och plockat upp den i hyllan, alla delar medföljer för 75K:tummenupp

Är detta ett annonsforum :confused:
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top