Eran SM-Outfit

Dezeo

When in doubt, throttle out.
Gick med
24 May 2009
Ort
Gbg
Hoj
Husqvarna 701 Enduro - 17 & Triumph Bobberville -66
Tjenna!
är ny på forumet och snart hojägare

Tänkte höra vad ni har på er när ni är ute och wheelar på stan.
Ska själv köpa mig en SM och tänker att bäst vore ett skinnställ (asfalt+skinnställ= logiskt..?), rätta mig om jag har fel.

ett alternativ är ju att satsa mer på cross kläder.

så jag frågar nu, Vad har ni på er?

Skinnställ (hela / delade?) ?
Cross outfit?
jeans+schleten t-tröja..?
Vilka skydd är bra osv.

diskutera :)
 

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Ort
Viksjö
Hoj
RSV4 Factory
Skinnställ, alltid!

Jag hade en fas då jag tyckte att det var snyggt att dra över en crossjersey över stället, nu tycker jag mest att det ser väldigt pinsamt ut. :O
Supermotardstövlar måste du ju ha för att det ska se rätt ut! Alt crosstövlar eller i värsta fall vanliga racestövlar. :/

Jag började köra med nack-krage på bana men har numera alltid det när jag kör. Det är skönt och både skyddar från vind och värmer lite.

Gortex, crosskläder och framförallt jeans går bort. Det brukar vara bra att titta på folk som tävlar i den sport som du tänkt utöva och sedan klä dig därefter. Dom har vanligtvis gått omkull några gånger och vet hur man bör klä sig för att göra sig illa så lite som möjligt.
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Jag körde i helt skinnställ, det funkar prima! :tummenupp

Crosstövlar är att rekommendera, jag tycker det är halvt omöjligt att växla med RR-stövlar. Jag tycker också att crosshjälm är betydligt skönare - framförallt svalare - än integralhjälm och sen passar det bättre till SM också.
 

Dezeo

When in doubt, throttle out.
Gick med
24 May 2009
Ort
Gbg
Hoj
Husqvarna 701 Enduro - 17 & Triumph Bobberville -66
Skinnställ, alltid!
Det brukar vara bra att titta på folk som tävlar i den sport som du tänkt utöva och sedan klä dig därefter. Dom har vanligtvis gått omkull några gånger och vet hur man bör klä sig för att göra sig illa så lite som möjligt.

Jo jag menar det. Jag har kollat runt lite på filmer och så, men jag tycker det är nästan lite svårt att se vad det är folk har på sig.
om man kollar på freeriders eller vad man ska säga, folk som åker på stan, och inte på bana.

är inte nackkragen lite begränsande i rörelse av huvudet? ja menar, kan man titta åt alla håll som vanligt osv?
jag menar, jag är sjukvårdare och har haft på mig våran nackkrage ett par gånger. Men när man får på sig den så kan man ju knappt dricka kaffe wtf.. :p
 

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Ort
Viksjö
Hoj
RSV4 Factory
Jo jag menar det. Jag har kollat runt lite på filmer och så, men jag tycker det är nästan lite svårt att se vad det är folk har på sig.
om man kollar på freeriders eller vad man ska säga, folk som åker på stan, och inte på bana.

är inte nackkragen lite begränsande i rörelse av huvudet? ja menar, kan man titta åt alla håll som vanligt osv?
jag menar, jag är sjukvårdare och har haft på mig våran nackkrage ett par gånger. Men när man får på sig den så kan man ju knappt dricka kaffe wtf.. :p


Det är inga som helst problem att röra på huvudet när den sitter på plats. Den är inte lika omfattande som en sjukhuskrage. :)
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top