Era bästa fotografier [modemdöd]

abborro

abborro
Gick med
13 Feb 2007
Ort
sundsvall
Hoj
gsx-r600
Jobb I Norge

attachment.php


sittande på ställning där uppe då jag tar korten som kommer nedan..
ställningen står ca 2m från klippkanten som stupar ungefär 50m rakt ner =/

attachment.php


attachment.php
 

Bifogat

  • vy.jpg
    vy.jpg
    192.1 KB · Visningar: 397
  • boots.jpg
    boots.jpg
    213.8 KB · Visningar: 445
  • perspekt.jpg
    perspekt.jpg
    161.5 KB · Visningar: 472
Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Schyssta bilder men du hade inte särskilt mycket snö på nån av bilderna. Jag får fenomenet med att bakgrunden blir ljus/kritvit och hunden blir en kolsvart silhuett. Kanske blir det också sämre av att jag ofta zoomar mycket också (optisk 10x)? Jag kan inte säga att jag har läst på särskilt mycket men jag har testat de flesta autoprogrammen på kameran men får nog ge mig på manuella inställningar nu.
Mörkt motiv mot ljus bakgrund blir inte bra.
Bland autolägena brukar finnas en symbol med antingen (oftast) ett par palmer, eller en skidåkare.
Detta är läget för stranden eller skidbacken.
Innebär egentligen att kameran överexponerar (den ljusa) bakgrunden för att få (det mörka) motivet
rätt exponerat.
Photoshoppar man ihop det med lager, så blir båda delarna OK.
Men även jag tycker att det är lite fusk att efterbehandla.
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Hrrmp host...

Tråden är väl "era bästa fotografier" inte kolla jag vet vad man kan göra mad PS:)

Om bilderna ska bli de bästa och inte de hyffsade så är efterbehandligt ett krav, och till det hör att ta bort det som stör bilden om man inte kunde undvika det när bilden togs. Vrida på hjulen gör man dock lättast inifrån bilen.
 

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Om bilderna ska bli de bästa och inte de hyffsade så är efterbehandligt ett krav, och till det hör att ta bort det som stör bilden om man inte kunde undvika det när bilden togs. Vrida på hjulen gör man dock lättast inifrån bilen.

Jag är inte den som är den så jag blir bara glad om jag får konstruktiv kritik! :)

Dagens (gårdagens om datum är viktiga) bästa skott...

3411468191_afe6642394_o.jpg
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Jag är inte den som är den så jag blir bara glad om jag får konstruktiv kritik! :)

Dagens (gårdagens om datum är viktiga) bästa skott...


He he jag får väl också kommentera som Esquire, kanske hade den känske bättre med att beskära en hel del av trädtopparna så man koncentrerar sig på bilen. Annars en jäkligt läcker bild, hur höll du dig stilla i andra bilen med så lång tid 1/15?
 

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
He he jag får väl också kommentera som Esquire, kanske hade den känske bättre med att beskära en hel del av trädtopparna så man koncentrerar sig på bilen. Annars en jäkligt läcker bild, hur höll du dig stilla i andra bilen med så lång tid 1/15?

Fast just det där att det finns lite luft runt om var något som jag gillade med bilden. Ville ha den kvadratisk och få med bilens skugga. Då blev det såhär :tungan

Ang slutartiden kan man klara sig med 1/15 på 17mm brännvidd... Jag hängde ut genom rutan på den andra bilen och fick således lite stöd så det var bara att köra på :)
 

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Ny version av bilden... upplättade skuggor, annan beskärning och vinkel.

3413878755_16e704351d_o.jpg
 

Oan

Aktiv Betraktare
Gick med
1 Sep 2005
Ort
Phoenix
Hoj
Honda CBR 125cc Repsol -06 (Till Salu), + Yamaha R6 -00
Ny version av bilden... upplättade skuggor, annan beskärning och vinkel.

3413878755_16e704351d_o.jpg
hmm gillade orginalet riktigt skarpt var en "SHIT OMG JAG VILL" faktor på den tycker jag men när du ändrade lite på den tyckte jag du tappade stinget lite i bilden som jag älskade med orginalet :) gillade vad jag förstår heter "kontrasten/kontrasterna" i orginalet som gjorde bilden lite brutal :)

kollat lite på vinkel fram o tillbaks funkar båda om jag bara tänker på det tror jag men kan vara att ja gillar allt annat på den andra som jag gillar orginalvinkeln xD najs bild keep up the good work!

satt du i en annan bil förresten när du tog den där?
 

DiscoDuck IV

Medlem
Gick med
1 Jul 2004
Ort
Lund
Hoj
R1M -17
Testfota kompaktkameran som vi precis skaffat (-05), fortfarande bästa bilden på vovven :hihi
 

Bifogat

  • Kopia av PICT0063.JPG
    Kopia av PICT0063.JPG
    205.8 KB · Visningar: 120

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
hmm gillade orginalet riktigt skarpt var en "SHIT OMG JAG VILL" faktor på den tycker jag men när du ändrade lite på den tyckte jag du tappade stinget lite i bilden som jag älskade med orginalet :) gillade vad jag förstår heter "kontrasten/kontrasterna" i orginalet som gjorde bilden lite brutal :)

kollat lite på vinkel fram o tillbaks funkar båda om jag bara tänker på det tror jag men kan vara att ja gillar allt annat på den andra som jag gillar orginalvinkeln xD najs bild keep up the good work!

satt du i en annan bil förresten när du tog den där?

Tackar! :) Jaopp jag har inte råd med en riktig rigg så jag kör handhållet-hängandes-utanför-rutan-rigg.

Testfota kompaktkameran som vi precis skaffat (-05), fortfarande bästa bilden på vovven :hihi

Den bilden har ni sedan i blocketannonsen.

"Snäll och tillgiven vovve söker nytt hem.

Äter allt! Tycker mycket om barn!"

@Oan: Drog på lite kontrast igen då...

3416287682_fed3aca11a_o.jpg
 
Last edited:
Nyheter
Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top