ER6-tråden

flyers90

Medlem
Gick med
17 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Tiger 900 Rally Pro -20
Är det någon här som har uppgraderat framlyset något så man får bättre ljus, framför allt helljuset? Tycker det lyser för dåligt när det är mörkt ute. Hur har ni gjort i sånna fall?
 

Knug

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2016
Ort
Tibro
Hoj
Kawasaki Er6-n, 09´
Behöver tips om ett helsystem till en Kawasaki er6n 2009, priset spelar ingen roll
 

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Behöver tips om ett helsystem till en Kawasaki er6n 2009, priset spelar ingen roll
Då är det bara att googla loss på Mivv, Yoshimura, Akrapovic, Arrows och ta det som du tycker är snyggast
 

Knug

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2016
Ort
Tibro
Hoj
Kawasaki Er6-n, 09´
Ovanlig kombo - budgethoj med obegränsad avgasrörsbudget! :)

Haha, när ja har letat efter avgasrör till er6: an så har jag inte hittat några över ca 6000kr. Misstänker att det inte finns så många system till er6:an över den prisklassen och därav skrev jag så ;)
 

MrAnderz

MrAnderz
Gick med
22 Sep 2010
Ort
Nacka
Hoj
2008, kawasaki ER6F
Ingen som har någon fin Er6a att sälja? :)

Tjaaa, har en grön F med ABS, 1050 mil, devil slipon, givirack och toppbox, däck som rullat 150 mil, aldrig lagd, snällt körd (iaf av mig) servad 2 ggr per år, nybytt stift och bromsvätska.

Använde den som hoj för min mc-lärarutbildning. Superskön hoj även grus med passagerare.

Ge ett bud?
 

Ph-92

Medlem
Gick med
4 Jun 2012
Ort
Malmö
Hoj
En Er6a
Tjaaa, har en grön F med ABS, 1050 mil, devil slipon, givirack och toppbox, däck som rullat 150 mil, aldrig lagd, snällt körd (iaf av mig) servad 2 ggr per år, nybytt stift och bromsvätska.

Använde den som hoj för min mc-lärarutbildning. Superskön hoj även grus med passagerare.

Ge ett bud?
Ska va N tyvärr :(
 

Newbie_stefan

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
20165, Suzuki GSR750A
Nu ska kanske inte jag svara. Jag hade/har ingen nyare er6f.... Jag har dock kört 5000 mil på en gammal er6n.
Kört några turer i Norge och en tur till Kroatien..... Det var hur underbart som helst. Vissa av turerna var vi två på hojen.

Skicka PM om du undrar något
 

Vrängö

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2015
Ort
Nättraby
Hoj
2015 Kawasaki j300
Styrhöjare er-6f 2013, någon som har erfarenhet?

Hej, någon som monterat styrhöjare och som har tips o erfarenhet beträffande omdragning vajrar, kablar o bromsslang? Har just köpt Fox 2" för att flytta styret lite upp o lite bak.
Styrbjörn
 

Langelus

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2016
Ort
Söderort
Hoj
Su zuuuu kii GSR750
Är det någon som bytt röret som oljefiltret sitter gängat på? När man sätter dit det nya, ska man köra någon loctite på gängorna och hur långt in ska det dras, tills det tar stopp?

För att göra en lång frustrerande histora kort så köpte jag ett jäkla skit Snell filter från XLmoto som förstört gängorna på sagda rör (som skurit i oljefiltret) och fått röret att släppa från blocket :död
 

Målare

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2016
Ort
Varberg
Hoj
Har ingen, än...
Halloj!
Vänder mig hit och frågar er vad ni tror min er6F kan vara värd.
2010a och har gått några mil över 300. Inga skador, men lite smårepor efter jackan på tanken..
Vad tror ni?
Tack så mycket!
 

Knug

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2016
Ort
Tibro
Hoj
Kawasaki Er6-n, 09´
Hej allesammans! Har tänkt att byta styr på min Er6n nu innan säsongen drar igång. Är det någon som bytt styre på sin och har nått bra tips på styre??:va Kollat lite på några olika crosstyren ex. Pro Taper Schoolboy PRO
 
Nyheter
Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Top