ER6-tråden

gujo82

Ny medlem
Gick med
22 Nov 2014
Ort
Kävlinge
Hoj
None yet..
Någon som vet om man på ett lagom enkelt sätt kan byta framlampa/front på en gen2 ER6N? gillar inte alls looken på den :)
 

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Någon som vet om man på ett lagom enkelt sätt kan byta framlampa/front på en gen2 ER6N? gillar inte alls looken på den :)
Det är bara att byta ut bef mot ngn du tycker ser bättre ut.
 

NewMC

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2013 Kawasaki Z800e, Svart
Ber om ursäkt om frågan har besvarats tidigare, men det är ju ett antal sidor att gå igenom..

Vilka slip on för ER-6N 2014 års modell finns på marknaden? Har verkligen googlat som en tok men hittar bara helsystem, jag är ute efter slip on.
 

AbsolutRufuus

Medlem
Gick med
5 Mar 2014
Ort
Alingsås
Hoj
Ducati xDiavel -22, Ducati Monster 821 Dark -16, Ducati Monster 620 Dark -05, Kawasaki Z800 Performance -14, Suzuki VS800 Bobber -97, Kawasaki ER-6N -12
Finns mycket att välja på, men från 2012 och framåt var det från början bara helsystem så vitt jag vet. Jag kör själv ett helsystem från Arrow som låter helt magiskt! Blir knäsvag varje gång jag startar cykeln, haha.

Men det verkar som det har kommit en del slipons efter detta. Sliponbutiken har en del. Annars finns det nog mycket på Ebay. Kan ju alltid kika på youtube först och googla sen annars.

http://sliponbutiken.se/kawasaki/kawasaki-er-6n-2012/?offset[55557175]=0
 

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Damen letar efter slip-on till sin Er-6n 2012. Har ni ngt som ni vill bli av med så hojta till.
 

Sniglom

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Nov 2013
Ort
Göteborg
Hoj
Knallgul S1000RR -11, CBR600FS -02
Hej finns hojjen kvar? ::hej
Precis som Lars tidigare, tackar man för intressant läsning i denna tråd, dock saknar jag också en Er6-f.
Någon som går i säljartankar och har en välskött hoj från 2008 och frammåt så lik original som möjligt med ABS till salu?

Jag säljer en Blå Er6-f ABS 2009 i Göteborg. Oskruvad, 1200 mil, nyservad och nya däck monterade i slutet av förra säsongen.
 

Vidmar

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2015
Ort
Höllviken
Hoj
Letar efter Kawasaki ER6F
Jag säljer en Blå Er6-f ABS 2009 i Göteborg. Oskruvad, 1200 mil, nyservad och nya däck monterade i slutet av förra säsongen.

Hej Sniglom, Tyvärr en vecka försenad! Har blivit en kawwagrön 08 för mig! Men det borde nog allt finnas någon annan själ där ute letandes, vi går trots allt mot varmare tider :banana
 

SjöKexet

seabiscuit
Gick med
14 Feb 2006
Ort
Växjö
Hoj
Koreansk kombi
Har ett oanvänt 14t framdrev och en speedohealer V3 med plugg & play kablage liggande till en er6:a om någon är intresserad
 

MrAnderz

MrAnderz
Gick med
22 Sep 2010
Ort
Nacka
Hoj
2008, kawasaki ER6F
Hej finns hojjen kvar? ::hej

Precis som Lars tidigare, tackar man för intressant läsning i denna tråd, dock saknar jag också en Er6-f.
Någon som går i säljartankar och har en välskött hoj från 2008 och frammåt så lik original som möjligt med ABS till salu? Budgeten ligger runt 35 000 och har inga problem med snabba klyddefria affärer. :)

Aj då, ja man tittar väl inte in så ofta här när det inte är säsong. Hoppas du blev nöjd med din ER-6:a iaf Vidar! Min gröna F finns kvar och har idag fått sig ännu ett oljebyte, tvätt, smörj och kedjesträckning. Dock har den nu rullat 661 mil...:rock
 

kartoffelsalat

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2015
Ort
Stockholm
Hoj
2013 Kawasaki ER-6n
Var gör man lämpligast sin 600-milaservice i Stockholmstrakten? Snackade med AVA MC och de lämnade priset 2600:- vilket kändes mindre peppande.
 

PlayTheGame

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2014
Ort
Haverdal
Hoj
Kawasaki Er6f 2013
Var gör man lämpligast sin 600-milaservice i Stockholmstrakten? Snackade med AVA MC och de lämnade priset 2600:- vilket kändes mindre peppande.

600-mils service är endast en okulärbesiktning.
Maila Kawasaki så får du deras egna serviceprotokoll.
Kawasakis kundtjänst meddelade mig att jag själv fick göra servicen och att garantin inte påverkas så länge du fyller i serviceboken.

Att debitera 2600:- för något som tar Max 15 minuter är ett jävla skämt.

Jag ska kolla om jag har kvar ett serviceprotokoll samt mailet från Kawasaki.
 

Osgus

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2015
Ort
Växjö
Hoj
Kawasaki er-6n -14
Hej! Första posten :)
Jag letar efter en bra skylthållare så jag slipper den stora som sitter original samt några snygga kraschpuckar. Någon som vet en bra hemsida man kan beställa detta från?
 

PlayTheGame

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2014
Ort
Haverdal
Hoj
Kawasaki Er6f 2013
600-mils service är endast en okulärbesiktning.
Maila Kawasaki så får du deras egna serviceprotokoll.
Kawasakis kundtjänst meddelade mig att jag själv fick göra servicen och att garantin inte påverkas så länge du fyller i serviceboken.

Att debitera 2600:- för något som tar Max 15 minuter är ett jävla skämt.

Jag ska kolla om jag har kvar ett serviceprotokoll samt mailet från Kawasaki.


Hej,

Enligt garantivillkoren ska service utföras av auktoriserad serviceverkstad men,
Vi godtar att mellanservicen vid 600mil (som du mycket riktigt påtalade bara handlar om att kolla bromsar men även kjedja och däck) inte görs på auktoriserad serviceverkstad dvs. du kan kolla det själv om du känner att du har tillräcklig kunskap. Men se till att notera i serviceboken att du kollat. I övrigt är det 1200mil eller de årliga kontrollerna som gäller.

Se bifogat serviceblad.



Med vänliga hälsningar/Best Regards
Anders Johansson
*******************************************
Tel: +46 (0) 8 464 02 02
Fax: +46 (0) 8 464 02 40

Kawasaki Motors Europé N.V., Filial Sverige
Box 6012
141 06 Kungens Kurva
Besöksadress: Häradsvägen 255
Organisationsnr. 516402-7913
Webb: www.kawasaki.se
e-mail: a.johansson@kawasaki.se
 

Bifogat

  • Serviceblad EX650FDS.pdf
    269.8 KB · Visningar: 150
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top