ER6-tråden

C0ff3e

Medlem
Gick med
23 May 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 K7, BMW 650F (funduro), susuki gsx400e 83
Nya grepp. Luftfilter. Finns om du har en f många roliga Kina kåpor. Kolla ebay för idéer
 

SmiiX

Kawakisaki
Gick med
25 Mar 2010
Ort
Skåne westcoast
Hoj
09, kawasaki, er-6n mattsvart
Tja!

För den som vill veta så passar 180x45 bakdäck med goda marginal på orginalfälg (160x55)

Resultatet blev lite bredare och lite tuffare. Jag känner heller ingen skillnad när jag kör, har dock inte testat att köra riktigt hårt än.. kan återkomma med de!

:hej
 

calle.th

natural born gräddis!
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Munka Ljungby
Hoj
VTR
Någon på forat som har blinkerskåpor inkl blinkersglas fram/kåpkit liggandes till er6n? Behöver inte vara helt...
 

wille T

Ny medlem
Gick med
8 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Street Triple R // KTM 150 XC
Någon som har ett Slip-on liggandes? Är trött på symaskinsljudet, märke spelar ingen roll! Årsmodell 06-08. Pm:a om ni har nåt
 

JoakimJonasson

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2014
Ort
Mellbystrand
Hoj
Kawasaki ER6-N 09
Tjena alla ER-6 ägare!

Har en liten fråga angående en registrerings besiktning.
Har lämnat in min Er-6a på en verkstad som har gjort jobbet och monterat strypningen för 35 kw.
och nu är det dags att göra själva registreringen hos en besiktnings man.

Är det så att man kan åka dit på andra saker om man är bara där för registreringen?
så som slitet bakdäck, dåligt skylt ljus back, olagliga blinkers osv.
Någon som har kolla på detta?

Tack på förhand :D
 

Peter_E

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
1999 - Yamaha Thunderace
Någon på forat som har blinkerskåpor inkl blinkersglas fram/kåpkit liggandes till er6n? Behöver inte vara helt...

Jag har en eller två blinkerskåpor liggandes som du kan få eller få byta mot en öl. Lite smårepiga om man är petig. Saknar dock blinkersglas. Har även en något sprucken framskärm som jag också vill bli av med :)
Skicka PM vid intresse.
 

Arkstedt

Medlem
Gick med
3 Jan 2012
Ort
Åkersberga
Hoj
Kawasaki ER6-N -07
Tjena alla ER-6 ägare!

Har en liten fråga angående en registrerings besiktning.
Har lämnat in min Er-6a på en verkstad som har gjort jobbet och monterat strypningen för 35 kw.
och nu är det dags att göra själva registreringen hos en besiktnings man.

Är det så att man kan åka dit på andra saker om man är bara där för registreringen?
så som slitet bakdäck, dåligt skylt ljus back, olagliga blinkers osv.
Någon som har kolla på detta?

Tack på förhand :D

Hej!

Jag gjorde exakt samma grej på min ER6 för ett par månader sedan. Åkte till carspect i vallentuna, vilket ju då inte är statens besiktningsföretag. På registreringsbesiktningen för att kolla strypning gick de (i alla fall under min besiktning) inte igenom någonting annat än mätarställning, det faktum att strypningen var monterad, samt att orginalavgasröret var monterat. Har du annan pipa på så kan det vara riskabelt, men hojen startades inte ens när de besiktade min.

Ändå gick det loss på 950kr...
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.

Peter_E

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
1999 - Yamaha Thunderace

Dmgohl

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2014
Ort
Växjö
Hoj
Kawasaki er6-n 2006
Hej,

Har haft min Er-6 på blocket i ca 1,5 månad utan att få den såld. Är Er-6an svårsåld eller är det helt fel tid att sälja? Hur har det varit för er andra som sålt?

http://m.blocket.se/malmo/Kawasaki_Er_6n_54619447.htm?ca=23_11&w=0

Jaa vanligaste när det kommer till er6 verkar vara att många har en lite optimistisk prisbild. Speciellt på dom lite äldre årsmodeller där många ligger väldigt högt! Tror framföralllt de äldre modellerna varit bortskämda med att vara väldigt populär och lättsålda
 

Ph-92

Medlem
Gick med
4 Jun 2012
Ort
Malmö
Hoj
En Er6a
Jaa vanligaste när det kommer till er6 verkar vara att många har en lite optimistisk prisbild. Speciellt på dom lite äldre årsmodeller där många ligger väldigt högt! Tror framföralllt de äldre modellerna varit bortskämda med att vara väldigt populär och lättsålda
Där är ändå några stycken som ligger i samma pris. Men antar att jag får sänka priset lite ändå och kanske vänta till våren.
 

Bikupa

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2014
Ort
Skövde
Hoj
Pgo T-rex 150cc
Vad är du sugen på att byta till? Själv tänkte jag kika lite på Z1000 eller nån gammal R1, gärna streetstukad!:rock
 
Nyheter
Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Top