ER6-tråden

Lillsyrran

Alltid däckad!
Gick med
6 Sep 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Cbr 600 F -99
Godmorgon sköna Mc förare!
Slänger in en blänkare här med hopp om mirakel. Polaren har just köpt en ER6 N -06 med abs. Hon hann inte köra många meter innan abs lampan började lysa och så har den gjort sedan dess. Hon lämnade in den på bike och fick en åtgärdsplan som kostar mer än halva hojens värde - abs pumpen behöver bytas. Någon som råkat ut för detta och har några bra tips? Någon som har en idé om var det kan stå ett demonteringsobjekt? Någon som har en aning om vilka årsmodeller som har samma pump?

Alla idéer tas tacksamt emot :Bugar

/ Lisa
 

Sniglom

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Nov 2013
Ort
Göteborg
Hoj
Knallgul S1000RR -11, CBR600FS -02
Glaset till min högerspegel har spräckts, vet någon var man kan hitta nya originalspeglar (eller bara glaset)?

Jag har en er-6f från 2009 och kawasakis artikelnummer på spegeln är 56001-0143.
Själva spegeln på z1000 och z750 från samma årtal ser ut att vara samma, även om armen är annorlunda.

Jag har kollat på lelles, xl-moto.de, xlmoto.se, mcweb.se eller biketrollhattan.se.
Det bästa jag hittade var en kopia på originalet från lelles, men hade varit trevligare att ha riktig, känns trist om det blir skillnad i färg/finish/kvalité.
 
Last edited:

Patlo911

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2011
Ort
Finspång
Hoj
Z1000 -11, GSX 750 ES -83
Godmorgon sköna Mc förare!
Slänger in en blänkare här med hopp om mirakel. Polaren har just köpt en ER6 N -06 med abs. Hon hann inte köra många meter innan abs lampan började lysa och så har den gjort sedan dess. Hon lämnade in den på bike och fick en åtgärdsplan som kostar mer än halva hojens värde - abs pumpen behöver bytas. Någon som råkat ut för detta och har några bra tips? Någon som har en idé om var det kan stå ett demonteringsobjekt? Någon som har en aning om vilka årsmodeller som har samma pump?

Alla idéer tas tacksamt emot :Bugar

/ Lisa

Hände något liknande (ABS:en dog iaf på nått sätt) på en polares -06 också och han lyckades efter ett litet mailkrig med kawasaki få ett papper så han bara kunde rycka säkringen och regga om den som en utan ABS. En ganska kass lösning egentligen men han tyckte inte det var värt pengarna att få den lagad då det inte ger många lappar extra vid försäljning att ha den lagad. :/
 

C0ff3e

Medlem
Gick med
23 May 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 K7, BMW 650F (funduro), susuki gsx400e 83
Vart köpte du detta och hur mycket kostade det? Själv intresserad av Slip-on men svårt att hitta till ER-6 till en förnuftig peng (inte kollat särskilt mycket ännu i ju för sig). Låter lite som en moped utan tyvärr :död
Hittade på blocket. butik ex. Har för mig jag gav 3 för det. köpte till db-killer. Har set det börjat komma slip-on som monteras i std fästen och sitter på samma plats som orginalet.
 

Krueebbs

rajder
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Sandviken
Hoj
Suzuki rm250 -06, Kawasaki Z750,
hej alla trogna ER6are..

är nu i farten med att sälja våran maskin, då körkortsplanerna gick i stöpet för frugan och det nalkas vuxenliv med husplaner osv.

har haft den på blocket i 1 vecka, och fått taskig respons. säkert färgen som avgör mycket...
vad tror ni ? är jag helt ute å cyklar rent prismässigt? la mig som billigast på blocket enligt milen och årsmodellen, samt att man får med lite plock för ytterligare nån tusing.

http://www.blocket.se/gavleborg/Kawasaki_ER6N_ABS___12__fa_mil__ratt_kurs_54449189.htm?ca=5&w=3
 
Last edited:

Norrlandspojken

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2014
Ort
Västervik
Hoj
Kawasaki er6n -2011
hej alla trogna ER6are..

är nu i farten med att sälja våran maskin, då körkortsplanerna gick i stöpet för frugan och det nalkas vuxenliv med husplaner osv.

har haft den på blocket i 1 vecka, och fått taskig respons. säkert färgen som avgör mycket...
vad tror ni ? är jag helt ute å cyklar rent prismässigt? la mig som billigast på blocket enligt milen och årsmodellen, samt att man får med lite plock för ytterligare nån tusing.

http://www.blocket.se/gavleborg/Kawasaki_ER6N_ABS___12__fa_mil__ratt_kurs_54449189.htm?ca=5&w=3

Hej, jag tycker den är sjukt prisvärd. Hade inte tvekat att köpa den en sekund. Köpte en -11 utan abs som gått 50 mil förra veckan för 39500. Hade jag hittat din annons hade jag köpt din. Blev erbjuden 40000 i inbyte för min -11a, det kanske är något att fundera på för dig? Jag vet inte hur andra tänker angående färgen men jag tycker gul är ganska fräck.

Du kan ju kanske lägga till fler sökord? Alla söker inte efter er6 på samma sätt, er6-n er6n osv. Lycka till :tummenupp
 

Dmgohl

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2014
Ort
Växjö
Hoj
Kawasaki er6-n 2006
Hej! Är också ny er6 ägare och änsålänge väldigt nöjd!

Två snabba frågor dock!

1. Hur fasen öppnar man sadeln? :-D kan inte hitta varken nyckelhål eller skruvar!

2. Min abs-lampa lyser när man startar hojen och slocknar så fort man börjar rulla. Abs'n fungerar dock bra när jag testat på grus i lägre hastigheter!

Det är en er6-n från 2006.

Tack alla vänner!
 

C0ff3e

Medlem
Gick med
23 May 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 K7, BMW 650F (funduro), susuki gsx400e 83
Abs måste dektektera att den känner hjulen rullar för den ska bli aktiv.
 

C0ff3e

Medlem
Gick med
23 May 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 K7, BMW 650F (funduro), susuki gsx400e 83
Ca mitten av sadel väster sida under finns hållet för nyckel
 

Krueebbs

rajder
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Sandviken
Hoj
Suzuki rm250 -06, Kawasaki Z750,
Hej, jag tycker den är sjukt prisvärd. Hade inte tvekat att köpa den en sekund. Köpte en -11 utan abs som gått 50 mil förra veckan för 39500. Hade jag hittat din annons hade jag köpt din. Blev erbjuden 40000 i inbyte för min -11a, det kanske är något att fundera på för dig? Jag vet inte hur andra tänker angående färgen men jag tycker gul är ganska fräck.

Du kan ju kanske lägga till fler sökord? Alla söker inte efter er6 på samma sätt, er6-n er6n osv. Lycka till :tummenupp



Tack! Jävla osis att du hann köpa en då ;) ska knäppa ett gäng färska högupplösta bilder å slänga in lite fler sökord. Inbyte!?! Kan väl alltid höra sig för, men jag kommer ju inte ta med mig nåt hemifrån firman ja isåfall "säljer" den till...
 

Dmgohl

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2014
Ort
Växjö
Hoj
Kawasaki er6-n 2006
Jag är ju grön men hur är det med växellådan? Tycker min har lite tendens att mellan första och andra växeln studsa tillbaka lite, växelpinnen alltså, framförallt vid höga varv? Är det normalt eller är lådan kass? :-D
 

FFJJPP

Tjohej? Shoei?
Gick med
28 Jan 2014
Ort
Tyresö
Hoj
.
hej alla trogna ER6are..

är nu i farten med att sälja våran maskin, då körkortsplanerna gick i stöpet för frugan och det nalkas vuxenliv med husplaner osv.

har haft den på blocket i 1 vecka, och fått taskig respons. säkert färgen som avgör mycket...
vad tror ni ? är jag helt ute å cyklar rent prismässigt? la mig som billigast på blocket enligt milen och årsmodellen, samt att man får med lite plock för ytterligare nån tusing.

http://www.blocket.se/gavleborg/Kawasaki_ER6N_ABS___12__fa_mil__ratt_kurs_54449189.htm?ca=5&w=3

Sporthojloggan i hörnet som gör det, slutkörd! :yoparty

Skämt åsido så var den riktigt fräsch och satt till ett rimligt pris. Färgen var inte den attraktivaste, men men. Uppriktigt sagt tror jag att det är färgen och platsen (Hudiksvall) som krånglar till det lite. Bilden är också rätt tråkig, ta bort hjälmen och ta från fler vinklar (länka imgur eller liknande eftersom blocket tar extra för fler bilder). Kan för övrigt meddela att din hoj inte kom upp när man sökte på "Kawasaki ER 6" (med mellanrum), lägg till sökord.

Bortsett från denna hoj så ligger din hoj klart bra till prismässigt.
 

Krueebbs

rajder
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Sandviken
Hoj
Suzuki rm250 -06, Kawasaki Z750,
Sporthojloggan i hörnet som gör det, slutkörd! :yoparty

Skämt åsido så var den riktigt fräsch och satt till ett rimligt pris. Färgen var inte den attraktivaste, men men. Uppriktigt sagt tror jag att det är färgen och platsen (Hudiksvall) som krånglar till det lite. Bilden är också rätt tråkig, ta bort hjälmen och ta från fler vinklar (länka imgur eller liknande eftersom blocket tar extra för fler bilder). Kan för övrigt meddela att din hoj inte kom upp när man sökte på "Kawasaki ER 6" (med mellanrum), lägg till sökord.

Bortsett från denna hoj så ligger din hoj klart bra till prismässigt.


Tack för tips !

håller med om att bilden e rätt tråkig, ska fixa till de ! att den står i hudik är egentligen inget problem, då jag kan leverera den till seriös köpare, vilket också såklart ska framgå i nya annonsen!


färgen gör sig 10ggr bättre live och e ganska kinkig att få rättvis på bild.

sökord + Nya bilder och en liten notis om att jag kan stå för leverans med åtminstone 20mils radie. (ej ut till havet pga. båtbrist)

den du länkar har ju ändå gått några hundra mil till, och ligger 15mil ännu högre upp ;)

TACK! För tipsen!!!!!
 

Ph-92

Medlem
Gick med
4 Jun 2012
Ort
Malmö
Hoj
En Er6a
Är någon sugen på att köpa en POWER COMMANDER 5, Pipercross sportluftfilter eller Hurric Slip on mattsvart ?
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top